Nog maar eens opgezocht. Het is een Turkse serie die in 31 delen in België beschrikbaar is op Canvas met de naam The End. IMDB spreekt over 25 afleveringen met de naam Son, wat in het Turks zoeits als het einde betekend.
Het Nederland deel, het familiedrama zeg maar, vond ik wel goed. Maar het hele iran gedoe is ontzettend slecht uitgewerkt. Waarom überhaupt iran? Waarom zou daar een jaar of 6 geleden een medische hulporganisatie actief geweest zijn? Waarom zien we daar voornamelijk slechteriken? Wat zijn de motieven vsn majid, is hij een jaloerse echtgenoot of speelt er wat anders? De details van dagelijks leven kloppen ook gewoon vaak niet. En waarom spreekt die vrouw die Kevin helpt (en in eerste instantie bij de aanblik van twee lijken vooral hun zakken checkt op geld, ook een tekenend voorbeeld van de typering die ze neerzetten) alleen Arabisch? Er zijn arabieren in iran, maar als ze kiezen voor zo'n detail moet daar wel een reden voor zijn. Het hele iran-stuk is er met de haren bijgesleept en ik vind het kwalijke beeldvorming.
Vond ik ook. Laatste aflevering ging het ineens erg snel terwijl alles ervoor soms een beetje lang kon duren. Kan me de reactie van MadeinUSA wel voorstellen. Maar ben het er niet helemaal mee eens. Echte motieven van je Majid ben ik ook wel benieuwd naar. Vond dat wel een beetje te weinig belicht.