bang voor de bevalling??

Discussie in 'De bevalling' gestart door natascha25, 11 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    Heb nog een vraagje .. zijn er meiden die bang zijn voor de bevalling??? Ik heb echt geen idee wat ik meot verwachten. Ik heb net wat verhalen gelezen en besloten dit neit meer te doen ;) . Ik ben er niet echt bang voor maar weet wel dat ik alles zwaar onderschat.

Maak me meer druk over de kraamtijd hoe zit het met de dip???? Voel me nu zoooo lekker us ben benieuwd. Als het te heftig is mag je het achterwegen laten hoor :p

2. annika

annika Actief lid

9 feb 2006
    243
    0
    0
    Ik heb dat ook hoor, hoe dichterbij het nu komt hoe vaker je er aan gaat denken. En inderdaad het is toch ook best eng. Het is onbekend, tenminste voor mij wel, want dit zal de eerste keer zijn dat ik ga bevallen. Op zich doen al die 'enge' verhalen me niet zoveel, het is meer omdat ik gewoon niet zo goed weet wat me nou te wachten staat, hoe het ECHT is... Moeilijk uitleggen eigenlijk.
    Wat me wel helpt is het idee dat het toch ook een keer achter de rug is.

3. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik ben ook wel bang hoor...ik weet totaal niet wat ik me er bij voor moet stellen..vandaar..en ben bang voor de pijn..mijn pijngrens is super laag..

4. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Bang voor de bevalling ben ik niet.

Het enige waar ik tegen op zie zijn de weeen.

Een dip in de kraamtijd heb ik nog nooit gehad wel de bekende kraamtranen maar het luchtte wel lekker op een flinke huilbui.

Laat alles lekker over je heenkomen en probeer van alles te genieten zelfs van de bevalling al klinkt het gek .

5. Bevalling kun je niet omheen, laat op je afkomen... En al die verhalen..gewoon naast je neerleggen!

Ik vond de kraamtijd héérlijk! En idd, de kraamtranen waren gewoon heerlijk. Ff janken en je kan er weer tegenaan.

6. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    de bevalling viel me zwaarder als verwacht..
    ik was zeer zeker niet bang ervoor...
    ik had gerekend op veel pijn... maar dit overtrof het...
    maar.....
    er zijn zat mensen bij wie de bevalling gewoon goed verloopt.. die van mij ging niet goed....

en ik zou het zo weer doen... ik heb er een fantastisch kind voor terug... en dat is het helemaal waard...

en kraamtijd... was erg druk bij mij
    heb totaal geen rust gekregen...
    verder de kraamtranen.. haha
    echt gewoon om niets... maar lucht wel op hahaha
    hormonen doen wat met je hoor!!!

7. fee

fee Lid

12 aug 2006
    63
    0
    0
    Ik hoef nog maar 10 weken tot de bevalling.
    Ik zie er niet echt tegen op.
    Het gaat pijn doen, maarja je krijgt er iets moois voor terug.
    Er zijn al zoveel vrouwen je voor gegaan, dus ook jij kunt het.
    Bij mijn eerste zei ik met volle moed "het gaat 24 uur pijn doen en dan heb ik iets moois"
    En ja hoor na precies 24 uur had ik iets moois.
    Voor de meeste klinkt 24 uur als heel lang.
    Het klinkt heel gek maar de tijd vloog voorbij.
    Je raakt meestal in je zelf gekeert.
    Het gaat allemaal goed komen met ons.
    Allemaal succes
    En voor de gene die bang zijn of er tegen op zien.
    Niet doen want dan maak je je alleen maar druk om iets wat je toch niet kan beinvloeden.
    Je er om druk maken heeft geen zin, laat het op je af komen.
    groetjes Fee

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :) En dáárom moeten VROUWEN bevallen. Omdat onze pijngrens hoger ligt dan bij mannen. Er zijn er miljarden voor ons gegaan, en zie... we planten ons nog steeds voort, dus tja.. wat is pijn?

9. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Bang voor de bevalling? Nee, niet echt, meer voor de weeen eigenlijk. Vooral omdat ik geen idee heb hoe dat zal voelen. Verder 'negeer' ik het een beetje en zie wel hoe het zal lopen :D Het belangrijkste is ontspannen, als ik het allemaal goed heb begrepen, dus daar concentreer ik me op. Je hebt er verder toch weinig invloed op.

10. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    ONTSPANNEN tijdens de weeen is echt de beste tip die ik had gekregen, als je gespannen bent is de pijn erger.

Het moment dat je kindje net geboren is vond ik geweldig. Net als de kraamtijd trouwens, heb flink gehuild, maar heb een leuke tijd gehad!

11. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik vond het op het laatst dat wachten echt erg, zovan je moet nog een hele klus klaren, de bevalling viel me mee,
    na de bevalling een heerlijk gevoel, zo dat heb ik toch maar mooi even geklaard. Ik heb altijd gezegt ik maak me er niet druk om, gewoon op je af laten komen, er zijn mij al zoveel vrouwen voor geweest.
    Nu ben ik supertrots op mezelf, zeker als ik wel eens van die verhalen lees, DAT NOOIT WEER, nou ikke wel hoor! kom maar op!!!!!!!

12. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Natascha,

Ik moet zeggen, als ik enge verhalen lees dan schrik ik soms toch wel en dan blijven die ook wel een tijdje door mijn hoofd spoken. Daarom heb ik ook besloten die verhalen niet meer te lezen en er ook niet meer naar te luisteren als iemand zulke dingen vertelt.

Ik ben niet bang voor de bevalling, maar me ook geen zorgen. Dat heeft toch geen zin, want daar gaat het uiteindelijk niet beter of slechter door. Als je gespannen bent duurt het alleen maar langer dan nodig, dus je kunt het beste relaxed er naar toe leven.

Pijn zal het zeker doen, maar daar kun je je nu toch geen voorstelling van maken. Ik ga in het ziekenhuis bevallen en mocht ik het echt niet volhouden hebben ze pijnstilling en daar vertrouw ik ook op.

De kraamperiode lijkt me geweldig. Kraamtranen horen er inderdaad bij, dat hoor je van iedereen. Ik denk dat ik dolgelukkig ben als ons kleintje er eenmaal is ... ik kan haast niet wachten !

Groetjes,
    Nikki F

13. MSU

MSU Actief lid

21 jun 2006
    258
    0
    0
    ik ben niet bang of bezorgt voor de bevalling, omdat het bij de eerste zo gemakkelijk ging. Misschien is dat nu wel niet het geval, maar wie zal het zeggen ?
    De kraamtijd is een heerlijke emotionele rollercoaster. Alle aandacht gaat naar je kindje en jou ( sorry, maar de aandacht gaat iets minder naar de vader) en je kunt je lekker focussen op de baby terwijl iemand anders het huishouden runt. HEEEEERRLIJK ! En die kraamtranen zijn (in mijn geval) vaker van geluk dan van iets anders. Heb me zelden zo gelukkig gevoeld als nu.
    Mijn zoontje is al drie jaar maar dat "kraamtranengevoel" is nog steeds niet weg. De kleinste dingen ontroeren me en dat was eerder niet het geval.
    Het moedergevoel is dat denk ik..........(hopelijk gaat het niet over, ik vind het wel prettig)
    Ik vraag me af of het anders is bij een tweede. Wordt het gevoel intenser of dubbelop of blijft het zoals het is ? het is in ieder geval lekker......

14. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Hier niet bang voor de bevalling maar vind het heel irritant dat ik niet weet wat ik kan verwachten. En vooral wat gaat het worden.
    Mijn baby ligt nog in stuit en dat vind ik heel vervelend. Zal ze nog draaien? Of blijft ze zo liggen? Daar begint het eigenlijk mee. Kijk als ik zeker weet dat ze zo blijft liggen kan ik mijzelf voorbereiden op wat dan komen gaat, zo ook andersom....

15. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    Ik ben ook wel bang... maar probeer er niet teveel over na te denken,daarom kijk ik ook nooit naar die bevallingsprogrammas enzo... wil dat helemaal niet zien! het is toch bij ieder anders...
    Aan de andere kant ben ik ook heel nieuwschierig... hoe het nou eigenlijk voelt!

Het enige waar ik af en toe wel bang van wordt zijn de verhalen van dat het op het laatst nog mis kan gaan met de baby...
    Als mn baby maar helemaal gezond is en te wereld komt dan wil ik best ff pijn lijden daarvoor!

16. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    dat is ook zo melodie hoe jij het omschrijft zo is het het beste uitgedrukt. Ik heb zoiets van ... als het maar komt als ik lekker thuis ben enzo ... maarja het blijft vol vraagtekens. Ben wel heel nieuwsgierig aan het worden.

17. labmuisje

labmuisje Actief lid

19 apr 2006
    245
    0
    0
    Aan de ene kant ben ik er niet bang voor, niet voor de pijn althans maar waar ik op dit moment tegen op zie is dat je op zo'n moment geen controle over je lichaam hebt. Je kan niet zeggen zo van oke als ik nu even dit doe dan doet het een kwartiertje geen pijn en kan ik bv even op adem komen ofzo.

Ik ervaar dat nu ook wel met het uitrekken van de banden en spieren. Het gaat maar door en je hebt er geen controle over. (bij mij doet het namelijk behoorlijk zeer dat oprekken).
    En verder heeft mijn moeder 2 minder leuke bevallingen gehad. Ze had weeën zwakte (bij mijn broer helemaal geen weeën en bij mij geen persweeën) en ze heeft vernauwde bekkenopening. Dus ja weet niet in hoevere dat dat erfeklijk is. En verder zijn onze ouder en wij zelf geen kleine mensen, dus ga ervanuit dat die kleine krummel ook geen kleintje is. Als het dan wel kleiner is dan is het gewoon meegenomen.

Dus ja heb een beetje een dubbelgevoel erover.
    Maar ook wat mijn moeder altijd zegt: er is er nog nooit 1 blijven zitten dus bevallen doe je wel, alleen de manier waarop is de vraag.

Groetjes labmuisje

18. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Sorry dames maar ik heb helaas geen goede ervaring gehad met de 1e bevalling dus ik ben op dit moment erg met de komende bevalling bezig.
    Bang voor hoe het verlopen zal en hopende dat het niet zoals de 1e keer gaat.

Maar dat is het voordeel voor a.s. moeders van een 1e kindje. Je weet totaal niet wat je te wachten staat dus waarom zou je er jezelf druk over maken.
    Het voordeel van een volgende bevalling is dat je weet wat er allemaal kan gaan gebeuren en je er dus (gedeeltelijk) op voor kan bereiden.

Silly

19. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Ik ben juist helemaal niet bang...heb geen angst helemaal niks....Ik denk dat het ook komt door de nuchtere instelling van andere (naaste familie) om mij heen en van mij zelf....Ik heb zoiets van laat maar komen....pijn doet het toch wel maar eruit moet ie toch ook.....ik ben zelfs niet zenuwachtig...heb zoiets van nu mag ie wel komen....

20. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik ben er niet bang voor ofzo, vind het wel jammer dat je niet weet hoe het gaat lopen. Voor een keizersnee ben ik wel bang, en dan met name voor een ruggeprik. Ik hoop dat dat allemaal niet nodig gaat zijn.

Maar je moet het gewoon over je heen laten komen denk ik. Uiteindelijk zal dat kind er toch uit moeten als je al zover bent. En dan kun je je wel vreselijk druk erom maken, maar het gaat toch gebeuren (denk ik dan maar voor mezelf)

Bovendien schijn je door angst een stof aan te maken waardoor het juist meer pijn doet, terwijl je als je je rustig houdt een natuurlijke pijnstilling aanmaakt (heb ik gelezen) Dus probeer je niet te druk te maken.

Deel Deze Pagina