vluchtelingen uit Oekraïne in huis nemen

Discussie in 'De lounge' gestart door Els25, 5 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ayla7000

Ayla7000 Bekend lid

24 jun 2021
    556
    247
    43
    Ik heb het niet over me too, dat is een heleeeeee andere discussie

2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.258
    11.865
    113
    Geografie geeft ze ook weer in haar antwoord.
    Met het noemen van huidskleur lijk je te insinueren dat er sprake is van racisme/discriminatie. Klopt dit?

3. Ayla7000

Ayla7000 Bekend lid

24 jun 2021
    556
    247
    43
    Meid ik heb het niet over me too. En jij ben zeker met een Hollandse boer getrouwd en denkt een heleeeee hoop te weten
    Maar blijkbaar vind jij het fijn dat je in een EU land niet met een rokje kan lopen anders wordt je uitgescholden voor hoer ws vind jij dat normaal haha hopelijk heb jij geen dochter

4. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Jammer dat de dames die overwegen om iemand uit Oekraïne op te vangen zich nu vooral moeten verdedigen waarom ze niet eerder een andere vluchteling hebben opgevangen en dit goedbedoelde topic al helemaal is vervuild met een non relevante discussie.

Zullen we weer ontopic gaan?
    Laatst opperde ik het ook bij mijn man en tot mijn verbazing stond hij daar ook wel positief tegenover. dus nu ben ik er ook serieus over aan het nadenken. Helaas hebben wij geen tweede woning die we kunnen aanbieden, dus het zal echt bij ons in huis zijn. Best ingrijpend dus. Ik neem aan dat je inspraak hebt in de samenstelling. Ik wil alleen vrouwen en kinderen. Maar nu ik zo zit te schrijven, komen er allemaal praktische bezwaren in mij op en denk ik, oh help.

Gewooniemand, Sado, Martini en 13 anderen vinden dit leuk.
  5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.413
    21.801
    113
    Ik word ook wel eens gevraagd naar hoe mannen die dezelfde de afkomst als mijn man hebben zijn. Nou dan heb ik geen idee, want ik ken alleen mijn man.
    En mjn Nederlandse vader had losse handjes, dat geldt toch ook niet voor alle Nederlandse mannen.

6. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.868
    3.036
    113

Ik ben ergens echt benieuwd naar en dan geen verwijten maar echt pure interesse. Hoe zit het met de opvang van vluchtelingen in de omgeving van Syrië en Irak etc? We hebben hier natuurlijk opvang in eigen 'regio' en wij zijn die eigen 'regio' van Oekraïne. Maar daar door kwam bovenstaande vraag opeens in mij op.

De media schets een beeld dat er daar in de regio veel minder aan opvang gedaan word. En ze daarom deze kant op komen?

Maar dat kan natuurlijk totaal niet kloppen.

Spectre en Syane vinden dit leuk.
  7. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.868
    3.036
    113
    Er is een Facebook groep, met oproepjes van mensen die een plek hier zoeken.

Er word daar ook veel aan tips gedaan en staan ook uitleggen bij hoe alles in werking gaat. Ik hou in de gaten of er iemand hier in de stad tijdelijk onderdak zoekt.
    Naam is

Oekraïne vluchtelingen NL

Peppabig vindt dit leuk.
  8. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.413
    21.801
    113
    Met die regio ben ik niet erg bekend maar ik weet dat Turkije ontzettend veel Syriërs opvangt.
    Net zoals veel Libiërs nu hier wonen, en zelfs Syriërs heb je hier. Dus als ze uitwijken naar een andere regio is dat niet perse West-Europa.

Maan14 vindt dit leuk.
  9. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.763
    113
    En wat weet je van het conflict in Syrië? Een van de redenen dat het zo lekker is om solidair te zijn met Oekraïne, is dat het tot nu toe zo'n overzichtelijk conflict is. Grote goliath aan wie we toch al een hekel hadden, valt klein land aan dat net zo lekker pro europees en moderniserend bezig was. Goed en fout zijn helder, en de mannen sluiten zich bij het staatsleger aan.

In Syrie? Oh ja, daar heb je meerdere partijen een hekel aan te hebben, en bovendien binnenlandse agressors. Dus zo simpel als even je aansluiten bij het leger, is het niet. Wie hadden we nog meer daar? Oh ja, IS, die boevenbende zonder land. De Turken die van de gelegenheid gebruik maken om de Koerden (die juist een belangrijke rol hebben gespeeld in het bestrijden van IS) nog wat verder af te knijpen. Diverse onofficiele milities van buurlanden die hun invloedssfeer in Syrie willen vergroten. Een onoverzichtelijke wirwar aan gelegenheidscoalities tussen en afsplitsingen van alle bovenstaande, nog wat particuliere bewegingen... voor de gewone syrier gold daarmee: either way, you're f*cked. En zeg maar bij wie je je aan moet sluiten dan.
    En dat alles onder een poetin achtige president die net zo weinig oppositie duldt.

Meid, wat moet het heerlijk overzichtelijk zijn in jouw hoofd. Overal is een duidelijk goed en slecht, 1 miljard moslims zijn een pot nat... de werkelijkheid is alleen net een beetje anders ;)

Chelsey88, Gewooniemand, Tranquila en 18 anderen vinden dit leuk.
  10. Ayla7000

Ayla7000 Bekend lid

24 jun 2021
    556
    247
    43
    waarom reageer je niet op de vraag waarom jij ze niet in je huis op neem? Syrische mannen genoeg hoor haha de vrouwen en kinderen zitten daar nog in dood angsten.

En in mijn hoofd is alles heerlijk overzichtelijk dat klopt haha

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.763
    113
    #91 MadeInUSA, 6 mrt 2022
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2022
    Weinig opvang in de regio? Nee dat klopt inderdaad totaal niet.
    De buurlanden van Syrie zijn Turkije, Irak, Libanon en Jordanie.

Libanon heeft al sinds 1948 grote aantallen palestijnse vluchtelingen opgevangen. De laatste jaren zijn daar 1,5 MILJOEN Syriers bij gekomen. 1 op de 4 !! inwoners van Libanon is nu een Syrische vluchteling. Jordanie met 6,5 miljoen inwoners heeft 600.000 geregistreerde en naar schatting 1,4 miljoen ongeregistreerde vluchtelingen. Die ze allemaal zo goed en kwaad als mogelijk opvangen en van basisbehoeften voorzien, terwijl ze zelf ook grote politieke en economische problemen hebben.
    Irak heeft zijn eigen issues en Turkije vangt, naast het vergroten van de problemen in de regio, ook enorme aantallen vluchtelingen op (die deels vervolgens weer als politieke pion gebruikt worden)

11131618, Saartje33 en Maan14 vinden dit leuk.
  12. Ayla7000

Ayla7000 Bekend lid

24 jun 2021
    556
    247
    43
    Irak heeft zijn eigen issues haha daarom kunnen ze niemand opnemen?????
    Wij krijgen ook economische problemen dus daarom maar niemand opvangen! Zwakkelingen

13. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.258
    11.865
    113
    Goh, wat een niveau van discussiëren weer. :| Kunnen we misschien terug on topic gaan.

Sado, Saartje33, pluk en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Nee dat is precies dezelfde discussie. Mannen die geen respect hebben voor vrouwen en hun als lustobject zien en denken dat ze alles mogen roepen en doen. Toevallig heb ik indd geen dochters maar dat doet verder niets af aan wat ik heb gezegd. En je kan er niet naaster zitten wat betrefr die Hollandse boer.

Saartje33 vindt dit leuk.
  15. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113

Heb jij je man uit de bergen gehaald ofzo? Wat jij hier verteld is zo achterhaald en anno 2004. Vroeger werden die meiden inderdaad volop nagevloten, inderdaad oa op de Kruiskade. Tegenwoordig gebeurd dat nauwelijks nog, het lijkt wel de omgekeerde wereld 't.o.v. toen. Het zijn nu juist de meiden die aandacht op verschillende manieren proberen te vragen, door met zn 5 in een vw of audi te gaan rijden en keihard muziek aanzetten en rondjes rijden op de coolsingel of Kruiskade.

Daarnaast begrijp ik echt niet, dat jij met zo een negatieve instelling nog samen met je man bent?? Ik zou echt niet willen leven met iemand zo slecht denkt over mijn cultuur of over onze normen en waarden.

16. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.763
    113
    De issues van Irak zijn van een iets andere orde :rolleyes:

17. Ayla7000

Ayla7000 Bekend lid

24 jun 2021
    556
    247
    43
    Gelukkig maar dat jij geen dochter heb. Zou niet goed zijn.

18. Ayla7000

Ayla7000 Bekend lid

24 jun 2021
    556
    247
    43
    Mijn man is gelukkig normaal haha die respect voor zijn vrouw heeft. En hij is het totaal met mij eens dat de cultuur verschillen veelste groot zijn als je vergelijk met Oekraïne en de EU.
    En blijkbaar weet jij niet wat een berber is hahahaha

19. Haje32

Haje32 Bekend lid

4 sep 2019
    582
    383
    63
    Vrouw
    Ik las gisteren het e.e.a. over iemand opvangen in je huis. Met name alleenstaanden hebben een probleem als er een volwassene bij je in komt wonen. Die is dan direct je fiscale partner.

Wij hebben besloten het niet te doen. Ik heb er gewoon niet voldoende energie voor i.v.m. mijn aandoening. Ik heb al moeite met 2 uurtjes een vriendje of vriendinnetje van de kinderen. Laat staan iemand structureel in huis. Lijkt me ook voor de desbetreffende personen niet prettig.

cosdy en Boordevol vinden dit leuk.
  20. Ayla7000

Ayla7000 Bekend lid

24 jun 2021
    556
    247
    43
    Nogmaals waarom neem jij geen Syrische vluchtelingen in je huis????
    Jij ben zelf nu aan het oordelen waarom wel Oekraïne en geen Syrië? Over één kam scheren;)

Deel Deze Pagina