He Ayla, ik ben zelf half Marokkaans (berbers) en mijn man is ook een Marokkaan (arabier) en wat jij omschrijft herken ik totaal niet .. mijn nichten etc, werken allemaal terwijl ze een gezin hebben en in mijn man zijn familie werken zij ook allemaal. Ook onze familie in Marokko, daar werken de vrouwen.. zelfs een aantal in topfuncties . Dus vind het wel heel kort door de bocht en van de oude stempel, sorry. Ik heb zelf ook altijd gewerkt tot dat ik ziek werd, maar ben wel weer van plan om na de bevalling weer te gaan werken.. en ja, ik werkte ook gewoon in HR functies en niet ergens in een buitenlandse winkel of bakkerij.
Je niveau van discussiëren is teouwens bedroevend. Als dit is wat je te zeggen hebt. Maar goed. Ga jij samen met je Marokkaanse man maar spuien over al die niet geïntegreerde moslims/marokkanen/arabieren waarbij jouw man natuurlijk de positieve uitzondering is.
Ik neem geen Syrische man in huis om dezelfde reden waarom ik geen Oekraiense moeder in huis neem. Ik heb er geen ruimte voor en de huisbaas zou het ook niet goed vinden. Als ik gelegenheid zou hebben om een soort hospita constructie te maken, zou ik het best gevonden hebben.
Hopelijk vinden ze daar een oplossing voor. Het zou toch jammer zijn als er wegens regeltjes dit soort dingen niet kunnen.
Ik neem trouwens geen vluchtelingen in huis. Vind het heel nobel maar zou het niet kunnen, ongeacht man/vrouw of kind.
Ja ja..natuurlijk jouw man is natuurlijk anders dan alle andere Marokkanen toch? Even voor alle duidelijkheid, ik ben berbers net als al m'n zussen. Wij hebben allemaal een gezin, kinderen en werken keihard, altijd gedaan en onze jongens hebben enorm veel respect voor vrouwen, mijn vader , mijn broers en onze mannen. 1 van m'n zussen gaat nu trouwen met een Hollandse jongen, kan allemaal bij ons. Dus de onzin die jij hier uitkraamt, mag je lekker bewaren voor mensen die wereldvreemd zijn.
Hahahaha laat me niet lachen dat is allemaal schijn van jullie, dat kunnen jullie goed de schijn ophouden. En idd mijn man is de juiste heb je goed gelezen
Het is best wel een moeilijk iets dat opvangen. In eerste instantie hebben denk ik veel mensen de neiging om te willen helpen en hier ja op te zeggen. Maar er komt toch best veel bij kijken. Zeker als het voor langere tijd is. Het vraagt meer dan enkel een kamertje over hebben. Je moet je leven daar dan echt wel op aanpassen. Het moet ook maar net klikken met degenen die je opvangt. Vraag is ook of je wel (goed genoeg) met ze kunt communiceren. En zo zijn er echt nog veel meer dingen die er bij komen kijken en vragen die dit oproept. Het is best wel een grote vraag merk ik.
@Beheer zou je alsjeblieft wat met de reacties van deze dame willen doen? Ze is buitengewoon onbeschoft en beledigd een grote groep mensen.
Zij reageert heel respectvol en jij gaat weer vol op de persoonlijke toer. Probeer bij de feiten te blijven en niet bij hoe jij denkt dat iedereen is.
@Ayla7000 Ik ben de topicstarter en wil je toch even zeggen dat ik het een vervelende discussie vind. Daar ging mijn vraag niet over.
Vervelend dat ik een andere mening heb? dat is Nederland ieder mag zijn of haar mening hebben. Dit is een vrij land
Grappig genoeg ken ik van de gevluchte Syriërs vooral gezinnen óf alleenstaande vrouwen. Dat zullen dan net wel weer de uitzonderingen zijn...
Zou best kunnen, want zo noemen ze zich ook niet eens. Berber is een denigrerende, koloniale term. Hier zegt niemand Berber, altijd Amazigh (ook al is de Amazigh-bevolking in aantal hier veel kleiner dan bv in Marokko).
Wat is dit topic uitgelopen op een discussie. Even on topic Wij kunnen ruimte creëren. Er staat een logeerbed op de nu nog rommelkamer. Ga het dus zeker overwegen.
Wat als het in het begin goed gaat maar na een paar maanden (ik noem 3) en er ontstaat onrust, kunnen ze dan ergens anders naar toe? Want je gaat natuurlijk niemand op straat zetten. Ik zie het namelijk niet gebeuren dat ze voor alle vluchtelingen op korte termijn huisvesting hebben. Wij zijn zelf ook al 2 jaar op zoek naar een andere woning en weten dat het huizenprobleem in Nederland groot is. Volgens mij is er bij pleegzorg crisisopvang. Dan komt er voor een korte tijd een pleegkindje bij je wonen. Maar wel met een soort einddatum. In de tussentijd wordt er een vaste oplossing gezocht. Ik dacht dat het vaak zo gaat, maar correct me if i'm wrong. (geen eigen ervaring) Maar zou zoiets kunnen denken jullie?
Tuurlijk joh. Jij hebt de enige goeie moslim uit een half miljard bigots. En je kent de anderen hier en hun mannen beter dan zij zelf.