Ja dat zeg ik dus ook altijd.. maar men kijkt het journaal hier in nl en denkt dat dat super objectief is allemaal, nou echt niet hoor. IS is het kwaad en 'wij' zijn hier allemaal onschuldig. Dan klagen wij over de vluchtelingen die binnen komen, Amerika heeft in Irak ook geen toestemming gekregen en achteraf ook zonder duidelijk bewijsbare redenen aangevallen, maar dat mag allemaal.. er zou vast wel een reden zijn daar in dat rommelige oosten. En ik wijs echt niet enkel naar het westen hoor, de Arabisch leiders van de rijke landen daar hoor je ook niet.
Als je het zo bekijkt is het inderdaad wel een logisch idee. Zeker als je dan bedenkt dat er 7 miljoen mensen het land uit zijn terwijl er dus eigenlijk geen open grenzen zijn. (Als ik hier dan lees dat je toestemming moet vragen aan IS) Het is een vies spelletje inderdaad.
De rijke Arabische landen hebben misschien nog meer schuld dan de westerse landen. Hun wrijven nu lekker in hun handjes. Je ziet ook 2 grote groepen , zelfs op dit forum. De nos en rtl kijkertjes die alleen! dit zien en verder niks weten is verdeeld onder 2 groepen. De voor en tegens. De moord ze maar allemaal uit en de ik wil ze allemaal opvangen groepen. Wit tegen zwart. Weinig grijs gebied. Beiden groepen vind ik eng De ene groep geloofd alles en vind het alleen maar zielig maar weet niks buiten hetgeen op nos en rtl te zien is. Ze bedoelen het goed, hebben een goed hart! En van dat goed hart meen ik 100%. Maar het is eng hoe snel mensen alles klakkeloos geloven. Hoe snel de politiek hun in hun macht heeft. De nos en rtl spreken inderdaad de waarheid. Maar het is maar een kleine waarheid. Begrijp me niet verkeerd! Ik vind het ook verschrikkelijk maar ik realiseer me dat er meer achter zit! en de moord ze maar uit zodat ik het goed blijf hebben volk. Het is ons geld groep! Euhm,...degenen die dat schreeuwen zijn vaak degenen die zelf gratis geld ontvangen. Al 10 jaar thuis zitten zonder te werken. Rot op! Het is niet jullie geld! Dit is de gevaarlijkste groep, vooral qua agressiviteit! Degenen die kunnen beginnen met onrust of zekfs een burgeroorlog. Heel zwart wit bekeken. Ik kan alle groepen wel begrijpen. Op de eerste plaats de echte vluchtelingen! de economische vuchtelingen. Het volk hier wat hun wil helpen (daar hoor ik ook bij), het volk wat angstig begint te worden (waar ik ook bij hoor) de politiek want zonder dat geld staat niemand ergens, de IS kan ik ook begrijpen. alleen het volk wat elke vluchteling als "het kwaad" ziet kan ik niet echt begrijpen. Die denken helemaal niet verder dan hun neus lang is en hebben totaal geen gevoel buiten het ikke ikke ikke en de rest kan stikken. Ik ga best wel vaak denk ik niet akkoord met wat uhm en islah vertellen, of zo lijkt het. Maar vaak ga ik wel akkoord met hun. Heb ook heel veel respect voor hun en hun hebben mij ook geholpen om bij mij mijn ogen wat meer open te trekken. Om het van nog andere visies te bekijken. Ik spreek mezelf ook vaak tegen want als je je er een beetje verdiept komt er zoveel informatie op je af, je gaat denken en denken. Er zijn verschillende theorieën. Welke is de juiste? Of welke combo is de juiste? Vluchtelingen moeten geholpen worden maar realiseer je dat er veel meer achter zit.
Laatst had ik iets goeds gelezen. over dat gezin wat ze terug wilden sturen naar hun eigen land. Kinderen zijn hier opgevoed, ze kennen niks anders. De kinderen zijn eigenlijk gewoon Nederlanders. De dreiging was dat hun het land moesten verlaten omdat de vader een oorlogsmisdadiger is geweest. Toen las ik iets goeds. Deze kinderen worden het land uitgegooid vanwege hun vader, en een ander kind word de koningin dit is een nadenkertje! Weet niet of die zin identiek zo werd gezegd maar het was ongeveer zoiets.
Ik word ook zo moe van die reacties die je op facebook leest over de ouderen, de voedselbank blabla. Appels met peren vergelijken. En inderdaad Sydneys, die zin is een hele goede.
Zo is het maar net Sydney, en ook al hebben we inderdaad weleens discussies, ik heb liever discussies dan mensen die vanuit zo'n eeuwige bijstand positie roepen dat het gelukszoekers zijn die op moeten rotten en vervolgens weer verdwijnen uit het topic. Ik weet ook echt niet hoe het zit daar. Mijn man denkt zelfs dat IS een opgezet iets is, kan me ook echt niet indenken dat men daarheen gaat. Dan ben je toch wel niet helemaal 100%.
Lekker kort door de bocht weer met de mensen die dat roepen zijn mensen die gratis geld ontvangen.. Het is een beetje de omgekeerde wereld dan, Iedereen moet kijken naar het verhaal erachter bij de vluchtelingen, Maar kijken naar wat er achter de mensen zitten die "gratis"geld ontvangen dat hoeft dan weer niet.. Ik probeer zelf het van meerdere kanten te bekijken maar ik blijf erbij dat het niet moet kunnen dat anderen in de problemen komen door dat er te veel mensen hiernaartoe gehaald worden.. Er moet een grens zijn.. Je moet die mensen ook nog ergens laten en je "eigen"mensen ook..
Volgens mij is inderdaad op het laatste moment besloten dat alleen de vader weg moest, na protest door de (sociale) media.
Ik las net een reactie op facebook. Iemand die denkt dat de IS is ontworpen om het moslim geloof te laten verdwijnen, uit te roeien. waarschijnlijk heel ver gezocht maar misschien zit daar toch wel iets in? Stond nog iets bij maar dat was chinees voor me en ik vind die reactie niet meer terug
Heb het bericht teruggevonden. Onderste gedeelte begrijp ik dan weer niet. dit is een kopie van een reactie die ik vond op facebook. het is denk ik te ver gezocht maar misschien zit er wel iets van waarheid in? er bestaat geen "I.S." , wel de afgedwaalde groep die ISIS of ISIL genoemd wordt, waar ik absoluut tegen ben. De uitvinding IS is er een van het westen, om de Islaam in het geheel aan te vallen: Allah zal hen zeker niet doen slagen in het verslaan van de Islaam. Je hoort de kuffaar nooit over Bashaar en zijn extreem sadistische shabiha ("spoken") van wie de misdaden een meervoud zijn...
Nee dat geloof ik niet, ISIS (of DAISH in het Arabisch) is namelijk opgericht door de Jordaanse terrorist Abu Musab al Zarqawi (die door de Amerikanen is gedood volgens mij) en dat is gewoon een algemeen bekend feit. Ze waren de Syrische tak van al Qaida maar zijn nu afgesplitst van Qaida door meningsverschillen. Lekker makkelijk om altijd maar de Amerikanen en joden overal de schuld van te geven.
"Binnenkort geopend: opvang voor vluchtelingen huize St.Catharina" - Bergen op Zoomse Bode Ik ben blij dat onze gemeente iig wel na denkt om mensen te helpen
Op Canvas HD is nu een interessante documentaire over de crisis in Afghanistan in 1979. Dit land was voor die tijd een modern en redelijk ontwikkeld land. Totdat de belangen van Amerikanen en Sovjet-Unie elkaar tegenkwamen in Iran en Afghanistan. Koude oorlog is deels in dit gebied uitgevochten, over de rug van de bevolking. Amerikanen hebben de moedjahedien opgeleid om te helpen tegen de Sovjeten, zo is Al Qaeda geboren. Het hele gebied was een deccenia lang een speelveld tussen Russen en US, waarbij de leger en fundamentalisten verdeeld werden over deze twee kanten. De documentaire heet: Afghanistan 1979, the war that changed the world. Die oorlog is overigens dus nog steeds niet afgelopen..
Klopt, de Taliban (ik noem ze liever geen mujahideen) werkten samen met/kregen hulp van Amerika. Behoorlijk tegenstrijdig als ze om deze reden nu anderen verketteren en Amerika de oorlog verklaart. Wees dan tenminste consequent denk ik dan. Maar dat zullen ze nooit kunnen zijn door hun dwaling en blindheid.