Vluchtelingen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MyMiracle, 31 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maat never nooit niet dat ze dat gaan doen.

2. Islah

Islah Niet meer actief

Ik zeg alleen dat het nu sowieso niet zou kunnen.

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Tot hoe lang duurt de bedevaart? Want om eerlijk te zijn, lijkt mij dat van ondergeschikt belang als er zoveel mensen ( kinderen! ) in erbarmelijke omstandigheden leven en in gevaar zijn.
    Gewoon in 1 klap een gigantisch deel van de vluchtelingen helpen, en een land weigert dat gewoon. Terwijl die oplossing praktisch voor het oprapen ligt.
    Wat een gemiste kans :(:(

4. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Zo zie het nu pas maar wat een ongelofelijk loeder is dat zeg, achterlijke ramptoerist. Vind het zo erg voor die kindjes die daar aan het gillen zijn.:(

5. Islah

Islah Niet meer actief

Ongeveer t/m 26 september.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Zoiets valt ook niet af te blazen. Daar komen miljoenen mensen, mensen vanuit de kleinste dorpjes vanuit de hele wereld die hier soms hun hele leven voor gespaard hebben

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Langs de ene kant een goed idee maar langs de andere kant?
    Dan zijn er echt teveel vluchtelingen op 1 plaats. Word het dan niet een te gemakkelijke prooi om aanslagen te plegen?
    Denk niet dat het de terroristen iets boeit dat het een heilige plek is.

8. misa

misa Niet meer actief

Ik heb niet alles gelezen, maar ts ik ben het helemaal met je eens. En iedereen die een maar kan bedenken valt voor mij ergens in de groep met harteloze gevallen. Deze mensen staan doodsangsten uit. Vrezen voor hun leven. Hebben mensen verloren. Dan komen ze na zoveel ellende op een rustige en veilige plek en dan blijken ze nog niet welkom te zijn ook niet. Ik vind het van de zotte.

Ik sta er momenteel mee op en ga ermee naar bed. Ik voel me vreselijk voor die mensen. Ik schaam me voor de harteloze mensen en reacties overal om me heen. Mensen laten zich zo opnaaien en stoppen gevoel heel diep weg. Tenminste, dat hoop ik want soms lijken sommige mensen helemaal geen gevoel te hebben.....

De meest verschrikkelijke fotos en filmpjes komen voorbij. Die van de journaliste..... dat k*twijf mag van een bootje op........ Alleen al het feit dat daar allemaal mensen in paniek rennen en allerlei journalisten op hun dooie gemakje filmen..... :( :(

Als wij in een dergelijke situatie zouden komen, zouden wij ook alles doen wat nodig is om een beetje te overleven. Als jij of je kind dood dreigt te gaan, dan steel je ook. Natuurlijk is het vreselijk want ook de winkels zijn van mensen en dat is hun inkomen en leven. Maar wees gewoon eens wat milder. De helft van de verhalen zijn uit verband getrokken. Halve waarheden: als ze de voorpagina van de krant maar halen......

Ik ben er ziek van...

9. mumija

mumija Niet meer actief

10. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ik kreeg vandaag dit appje.

👵🏾👵🏾👴🏽👴🏽👴🏽👴🏽👴🏽👵🏾👵🏾👵🏾👵🏾👵🏾👵🏾
    Een stroom vluchtelingen heeft je telefoon bereikt. Neem ze op of wees slim en stuur ze verder.

11. Logan

Logan Niet meer actief

12. Logan

Logan Niet meer actief

Als ik zoiets krijg dan kan je de lol op.

13. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    zulke idioten kan ik niet anders dan gunnen om zulke geweldige humor aan eigen lijf te ondervinden. Lachen man...

14. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ach ik zie de humor er wel van in, het is maar een grapje 😉

15. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

#336 ShampooL, 18 sep 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 sep 2015
    foutje

16. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dat was al duidelijk...

17. ShampooL

Het zou echt wel kunnen. Als ze willen, dan kan het. ;)

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Natuurlijk. Maar dat is met alles zo toch. Wanneer je al een paar miljoen mensen te gast hebt die overal op gecontroleerd moeten worden, een programma voor de boeg hebben en ondergebracht moeten worden snap ik wel dat een vluchtelingenstroom ontvangen enorm lastig is. Na de hadj lijkt me dat ze genoeg ruimte en mogelijkheden hebben om deze mensen op de vangen.

19. ShampooL

Uiteraard. Maar mensen vluchten al sinds 2011, en sinds 2011 heeft SA misschien maar een handvol mensen opgevangen en ook relatief weinig geld gedoneerd.
    Ik zie de hadj dus als een excuus om niets te doen.

Europa is partners met SA en probeert SA dus ook echt wel onder druk te zetten om haar verantwoordelijkheid te nemen. Ik hoop dat ze de grenzen toch open gaan gooien. Ze verwachten tot aan 2017 nog enkele miljoenen vluchtelingen (op dit moment zijn er 3 miljoen Syriërs naar het buitenland gevlucht)

Deel Deze Pagina