Vluchtelingen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MyMiracle, 31 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Daarom worden deze mensen uiteindelijk zo veel mogelijk verspreid en is Europa er mee bezig om dit in goede banen te leiden, ik geloof niet dat deze mensen permanent in deze landen blijven. Maar de crisisopvang in de buurlanden is inderdaad heel groot en dat is ook niet iets wat 1,2,3 geregeld kan worden aangezien de toestroom van vluchtingen aan blijft houden. Het is nogal een organisatie als we het over miljoenen vluchtelingen gaan hebben...

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar die mensen zitten daar al jaren. In turkije etc is geen sprake meer van crisisopvang.

In Jordanie staat een kamp met 80.000 vluchtelingen, dat is gewoon een stad geworden

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #443 SushiLover123, 25 sep 2015
    Laatst bewerkt: 25 sep 2015
    95% wordt ook in eigen land, of in kampen net over de grens, opgevangen. Syrië heeft zo'n 18 miljoen inwoners. Er is zo'n 3,5 miljoen gevlucht. Dus 80% zit nog in eigen lang. Ze zijn niet gevlucht, omdat ze misschien niet de middelen hebben, of dat het daar nog relatief rustig is, of ze zijn gevlucht van hun eigen huis en haard, naar een rustiger gebied. Maar het is nog maar de vraag of IS ze daar ook niet gaat opjagen en uitroeien...

Van de Syrische vluchtelingen zit ca. de helft in Libanon. Verder zitten er ca. 1 miljoen in Turkije en in Jordanië zitten ze ook al bijna aan de miljoen. En dan hebben wij het over 400.000 in Europa? Waarvan +/- 11.000 in Nederland? Waar hébben we het dan over? Eén ding weet ik zeker... Met zulke aantallen is "beter opvangen in eigen land" een kul-argument.

4. Niekepiek

Hebben zij al verblijfsvergunningen?

5. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Zullen we dan 2 januari berekenen hoeveel miljard Nederlanders in de maand december over de balk hebben gegooid, en dan beslissen dat we volgend jaar dat geld een stuk nuttiger gaan besteden, oa voor de hulp van arme medemensen hier in het land?

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Zaatari sinds 2012, afgelopen maart 83.000 vluchtelingen.

Bijgevoegde bestanden:

7. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Kippenvel ...

8. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Deze mensen worden niet verspreid, verspreiding gaat alleen over vluchtelingen in Italië, Griekenland en Hongarije.
    We praten hier over een paar honderd duizend mensen.

Die overige 5miljoen die in buurlanden opgevangen zijn, houden we toch het liefst daar in die tenten waar ze zitten?

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Touché!

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat zegt meer over de mensen, dan over hoeveel geld er is. Ondertussen zit ik te wachten op een telefoontje... Vooralsnog niks gehad.

11. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Nogmaals, die 7.000 is de verdeling van mensen die al in Europa geregistreerd zijn.

12. Niekepiek

Aah ik dacht dat Turkije ook werd meegenomen, mijn fout. Zie nu dat er wel geld wordt gedoneerd aan Turkije en Libanon om deze mensen op te vangen. Opzich lijkt het mij niet onverstandig om mensen op te vangen in hun eigen land met tentenkampen. Sowieso om risicovolle vluchten te voorkomen, maar ook om beter overzicht te behouden en buurlanden te ontzien. Tentenkampen zijn natuurlijk verre van ideaal, maar het is beter dan moeten leven in gevaar, zeker ook voor de mensen die geen vlucht kunnen financiëren.

13. Niekepiek

Ja dat klopt! Maar zolang mensen er niet meer voor over hebben, is er ook niet meer geld...

14. stressbal

stressbal Niet meer actief

Ik ben ook van mening dat ze eens moeten kijken naar langere termijn oplossing.

Ik vind het fijn dat we de mensen kunnen "helpen" maar hoe lang kan/gaat dat nog?!

15. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    We hebben gisteren een bijeenkomst gehad voor maatschappelijke inzet in de gemeente. Felle woordenstromen van enkelingen met mond vol 'armoede' in Nederland, bekenden die niet rondkomen, ouderen die geen zorg krijgen.

Vervolgens hoor je dezelfde mensen tijdens de koffie praten over een spaarpot voor de aanschaf van een caravan, ellelange wensenlijsten van kinderen voor sinterklaas waar alle mogelijke speelgoed op geplant wordt, en geklaag dat we in december verplicht op bezoek moeten bij (groot)ouders.

Dit is een duidelijk beeld van instelling van westerlingen, en totaal geen besef hoe stinkend rijk (en tegelijk hoe egocentrisch) mensen hier zijn op wereldschaal..

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Vraag me altijd af of mensen de afgelopen jaren ook zo begaan waren met de Syrische problemen, of is dat sinds de stroom vluchtelingen naar europa?

17. stressbal

stressbal Niet meer actief

Geen idee,

Ik heb het altijd verschrikkelijk gevonden ook al voor dat dit speelde.

Zullen er vast genoeg zijn die dat niet hebben en nu wel die hebben wellicht die eye opener gehad.

18. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Om heel eerlijk te zijn wist ik niet eens dat Syrië zo'n groot probleem had.
    Pas toen ik mensen hoorde schreeuwen "EIGEN VOLK EERST!" (of politiek correct gezegd "Je kunt pas mensen helpen nadat je jezelf hebt geholpen" .. komt op hetzelfde neer natuurlijk) ging ik me pas verdiepen. En toen ik hoorde over bootvluchtelingen die verdronken trok het echt pas mijn interesse. Echt heel erg, maar ik wist het gewoon niet eerder.

Toen ik zo'n 2 dagen lang research had gedaan naar hoe en wat, daarna pas ben ik mijn mening gaan vormen.

19. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Purmerend toevallig?
    Dat is mijn woonplaats, en de reacties op FB zijn echt teeenenkrommend.
    Wat een angst, onwetendheid en zelfs agressie.
    In de wereld waar deze mensen leven, betekend het helpen van vluchtelingen:
    grote kans op verkrachting, je kan niet meer door het park in de avond zonder
    bestolen te worden,het aantal diefstallen gaat omhoog, de hoofddoek zal ook wel snel om moeten, etc etc.
    Bizar gewoon.

20. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Ja natuurlijk,ik volg het nieuws, en de afgelopen jaren heeft het syrische volk het al heel zwaar gehad, met de opstand tegen Assad, die helaas jammerlijk mislukte omdat het buitenland hem wel weg wil hebben, maar zich er toch maar niet mee bemoeide (ondanks gruwelijke misdaden tegen de menselijkheid).
    En nu dus dit.

Het is zoooo zonde!
    Een vroeger vriendje van een vriendinnetje kwam uit Syrie.
    Zij is een paar keer met hem mee geweest. Zo'n prachtig land, zulke vriendelijke mensen...

Deel Deze Pagina