Vluchtelingen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MyMiracle, 31 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    U
    Aja, 1 pot nat :D

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Waar heb je dat gelezen?

3. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Dat was ik! Maar als je goed hebt gelezen staat er waarom en ook in een later bericht dat als ik het verkeerd heb begrepen ik niks heb gezegd ... Ik kan mij heel boos maken om mensen die maar roepen dat de grenzen dicht moeten ... of dat we al zo vreselijk veel doen ... tsja, dat is dan toch mijn mening? Ik vind het inderdaad een walgelijke gedachtegang dat we hier niet meer mensen kunnen opvangen omdat we dan misschien wel niet naar gym kunnen in de sporthal ... dan denk ik, het is maar wat je belangrijk vindt. Een sporthal of mensen die op de vlucht zijn ...

4. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Maar dan kun je altijd wel zo blijven beredeneren. Ik vind het juist altijd zo cliché, er mag niet geklaagd worden want wat die mensen allemaal mee hebben gemaakt... Tuurlijk is dat verschrikkelijk maar dat wil niet zeggen dat mensen er geen problemen mee mogen hebben dat hun kinderen niet op gymles kunnen. En daarbij als het jou echt zo aan je hart gaat dan kun jij ze toch net zo goed in huis nemen...

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Het gaat niet om die gymzaal!! Het gaat erom dat dingen ins ons dagelijks leven veranderen plotsklaps En dat men daar even niet blij van wordt. Veel mensen kunnen niet goed tegen verandering. Dat mag toch? En in plaats van deze mensen walgelijk te noemen en hun gevoel te bagataliseren kun je misschien je ook eens afvragen waarom zij zich zo voelen ipv ze voortdoe uit te maken. Ik zou er ook niet blij van worden als mijn kind opeens nergens meer kan sporten/gympen maar ik ga er voor her gemak vanuit dar de gemeente daar wel een oplossing voor heeft gezocht. En er zijn wel degelijk grenzen aan wat we HIER kunnen doen. Dar kan je misschien niet leuk vinden me dat is een feit.

6. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Helaas is mijn huis een stukje kleiner dan een gymzaal, dus dat zal een staande receptie worden (en dan past het nog niet). Maar ik zou graag helpen met bijvoorbeeld vluchtelingen te eten hebben etc. net als ze in Apeldoorn doen. Een gymzaal is niet van jou of mij, die is van de gemeente. Dan kan de gemeente toch ook besluiten om daar iets anders mee te doen? Ik zou het idd heel raar vinden als de overheid ineens bepaald wie er een vluchteling in zijn/haar huis krijgt. Maar dat is helemaal niet aan de orde, je vergelijking klopt dus niet.

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nee hoor... allemaal dieven, moordenaars, verkrachters, terroristen, klaplopers, profiteurs, gelukszoekers, tuig.

Tenenkrommend is een goeder term...
    Helaas kon ik vandaag niet helpen. Ze hebben genoeg mensen. Het betreft opvang van 43 jongeren tussen de 14 en de 18 jaar. Er zitten geen ouders bij. Die kinderen zijn dus allemaal gescheiden van hun ouders! Verschrikkelijk! :( En dit is dus al de 3e noodopvang. Ze hebben eerst in het centrale registratiecentrum of zoiets gezeten. Toen 3 dagen in een noodopvang elders. Nu hier bij ons... Pff.... Moet je toch niet aan denken!

Maar nee, de buurt is bang dat ze rotzooi gaan trappen... :(

8. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Natuurlijk is dat niet altijd leuk en mag je dat vervelend vinden. Maar je kunt iets vervelend vinden en toch de noodzaak snappen of iets vervelend vinden en enorm boos worden. Dat is wel een verschil. Ik noem alleen de gymzaal omdat het daar een tijdje over ging.

9. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begrijp heel goed dat die mensen op de vlucht zijn en ik vind dat we als land zeker opvang moeten bieden. Maar ik vind het toch ook wel naief allemaal. Gisteren weer politie bij het AZC omdat men daar elkaar in elkaar slaat.
    Ja echt? Je vlucht voor geweld maar als je dan in een AZC komt en je met meerdere mensen op een kamer slaapt vind je dat niet goed? Ik zou gewoon blij zijn om uit de oorlog te zijn. Men kan toch niet verwachten dat als je hier komt er een huis en geld klaar liggen?

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Jr zult een kind mer autisme heb en die zoiets gewoon niet begrijpt. Ik zou me erg goed kunnen voorstellen dat een moeder dan boos wordt, die krijgt het haar kind niet uitgelegd. Hoe lullig dat ook mag klinken, maar mijn leven gaat wel gewoon. Maar ja, zo mag ik me niet voelen blijkbaar

11. Niekepiek

Die sportzaal is van de bewoners van het dorp en niet van de gemeente. Een gemeente is een overheidsinstelling en staat niet voor 1 persoon. Het is een sportzaal waar dagelijks met veel plezier wordt gesport en dat wordt uiteindelijk allemaal mogelijk gemaakt door de inwoners. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat mensen er problemen mee hebben als zij op Facebook ineens een bericht zien dat er in hun geliefde sportzaal vluchtelingen opgevangen gaan worden, zonder dat zij hier enige zeggenschap of op z'n minst uitleg over hebben gekregen. Zoiets is helemaal niet walgelijk. En inderdaad als jij het allemaal zo walgelijk vindt, draag dan je steentje bij en vang ze zelf op in jouw woning. Of mogen mensen dan ineens wel klagen?

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #512 SushiLover123, 25 sep 2015
    Laatst bewerkt: 25 sep 2015
    Klopt. Ik heb nog even staan praten met wat leraren en de directeur. De school stond ook al negatief in het nieuws vanmorgen, maar dat bleek dus grote onzin te zijn! Het artikel is gelukkig ook al aangepast. De kinderen zouden gescholden hebben, maar dat is niet waar. Wel is er één boterham gegooid. Bij mijn weten kwam die niet eens in de buurt van de vluchtelingen....
    Klopt. Ik heb meerdere onderzoeken gelezen. Oude en nieuwe. Je hebt gelijk hiering. Zweden is misschien doorgeslagen, maar zover is het bij ons niet en zal het ook niet worden.
    Ik zit op de verkeerde websites, denk ik, want waar ik de reacties onder de artikels lees, word je eerder uitgemaakt voor linkse *** als je een andere mening hebt (in deze met name NIET tegen de opvang van vluchtelingen).

13. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Kom nou zeg. Dat kun je toch niet met elkaar vergelijken?

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Amen!
    Ik vind het niet alleen niet eerlijk, maar ook niet realistisch.
    Tuurlijk is een weekje niet kunnen sporten vervelend. Dat mag je ook best zeggen. Maar het gaat om de mensen, die vinden dat zij meer recht hebben op dat uurtje sport, dan de vluchtelingen op een bed en een warme douche. Dát soort gedachten vind ik écht inhumaan!

15. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83

Waar word dat gezegt dan?

16. Niekepiek

Het is bij veel mensen ook heus niet zo dat zij er niet over heen kunnen komen om een week niet te kunnen sporten, alhoewel ik niet denk dat het maar een week gaat duren, het gaat erom dat zij zich niet gehoord voelen en toch ook angst hebben. In ons dorp zijn er nog wat andere opties, panden die al lang leegstaan bijvoorbeeld, ik denk dat als je mensen hierbij betrekt, gerust stelt, inlicht en keuzes geeft, zij er met veel meer openheid instappen ipv zoiets te droppen op Facebook.

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    De uitspraken die gedaan worden gaan écht wel verder dan 'even niet blij van worden'.
    Een totaal nikszeggend feit. Tuurlijk zijn er grenzen, maar wáár die grenzen liggen (en of ze al dan of niet bereikt zijn), is géén feit, maar áltijd een mening, die ter discussie gesteld kan worden.
    Ik denk dat dat niks me een autistisch kind te maken heeft, maar met de moeder zelf dan. Ik ken namelijk ook iemand met een autistisch kind. Als er in hun leven iets een keer anders gaat dan volgens het strakke leven van hun zoon, dan is het even pittig, maar ze zetten de schouders er onder en maken er het beste van i.p.v. de wereld maar de schuld te geven van alles.
    Ik snap dat je voor je kinderen het beste wil, maar als je niet inziet dat onderdak en voedsel voor een groep mensen, die nergens anders heen kunnen, belangrijker is dan een autistisch kind dat zou kunnen flippen omdat het moet afwijken van het bekende ritme, dan kun je dus écht niet relativeren.

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #518 SushiLover123, 25 sep 2015
    Laatst bewerkt: 25 sep 2015
    72 uur is 72 uur. Daarom zitten die vluchtelingen nu hier, omdat ze al 72 uur in een andere gemeente hebben gezeten. Dáár is die sporthal nu weer gewoon een sporthal. Maandag zijn ze hier ook weg. Ik weet niet waar jij vandaan haalt, dat sporthallen langer dan een week als noodopvang ingericht worden...

Verder raad ik je aan om eens goed te lezen in dit topic, want er zijn al meerdere mensen geweest, die precies hebben uitgelegd waarom vluchtelingen niet zomaar in leegstaande panden gezet kunnen worden.

Dat mensen zich niet gehoord voelen en angstig zijn, ja dat is een goed punt. Ik denk echter, dat het a) niet mogelijk is om mensen ruim op tijd te informeren, en b) niet wenselijk is om de mensen daadwerkelijk inspraak te geven in dit soort beslissingen.

Die angst wordt ook mede veroorzaakt door eenzijdige berichtgeving in de media, en ook zéér sterk beïnvloed wordt door de negatieve berichten op social media. De mensheid is in beginsel schaapjesvolk. Het gros volgt degene, die het hardst roept. En dan helemaal als die roeper inspeelt op je angsten. Al met al heeft het merendeel inmiddels al een mening gevormd, zonder überhaupt ooit een vluchteling gezien te hebben, of een azc in de buurt te hebben.
    De gemeentes zouden informatieavonden moeten organiseren. Maar ik heb dat al vaker mis zien gaan. Er komen veel geïnteresseerden op af. Mensen, die zich graag laten informeren. Maar er zit altijd een handjevol onruststokers bij, die de sfeer heel snel doen omslaan naar iets grimmigs, waardoor de gemeente niet de kans krijgt om de bewoners te horen, noch eventuele angsten weg kan nemen.

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Waarom!!? Waarom is dat niet te vergelijken?? Omdat de vluchtelingen het zwaarder hebben? Doen we een wedstrijdje wie er een erger leven heeft? Of ben ik opeens inhumaan als ik gehecht ben aan mijn uurtje sporten?

Dit soort dingen wekt gewoon wrevel. Het voelt alsof mijn leven (en mijn hier is weer algemeen!!) op hold moet. Als we met zijn allen maar gaan roepen dat ik me daar maar overheen moet zetten, zonder dat iemand even ook mijn gevoel kan begrijpen, gaan we helemaal niets bereiken.

Die IS mensen lachen zich een breuk. Die hoeven niets te doen, we vechten elkaar de tent wel uit!

20. stressbal

stressbal Niet meer actief

En dát is precies wat er nu al gaande is.

Deel Deze Pagina