Vluchtelingen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MyMiracle, 31 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Meer ruimte. Zowel IN het AZC, als er omheen. Meestal hebben die een eigen terrein, waarbij de mensen toch naar buiten kunnen zonder zich per se tussen de lokale bevolking te hoeven mengen. Dat is ter bescherming van beide partijen. AZC's zijn toch meestal BUITEN dorpen, toch niet IN dorpen? Dit is ook logistiek gezien makkelijker. Bussen, vrachtauto's, parkeergelegenheid voor werknemers/vrijwilligers. En open terein er omheen is ook makkelijker voor verdwaalde mensen of weglopers.

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ladyxochi:

'Vrouwen in Duitse asielopvang op grote schaal verkracht' - Elsevier.nl

Dit is slechts 1 van de artikelen. Elsevier, toch niet echt bekend als lokale Telegraaf. Er staan geen cijfers in, maar wel dat het om meer gaat dan 'slechts incidenten'.
    Je kunt er omheen draaien, maar de feiten liggen er wel.
    Al zijn er zeker en vast ook heel veel 'echte' vluchtelingen en het is triest dat die moeten lijden onder deze schorriemorrie.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ok, want zoals ik hier lees hebben mensen echt wel veel te dealen met vluchtelingen in die dorpjes?

Overigens snap ik niet dat veel mensen iets menen te mogen vinden van die tijdelijke opvang in sporthallen. Hier gaan ze ook mensen opvangen maar las vandaag dat de stad nog niet duidelijk wil maken waar ivm gezeik, erg toch.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Maar is dat nu ook je angst Merah?

En ik snap niet zo goed de angst van Nederland over willen nemen?

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #625 SushiLover123, 27 sep 2015
    Laatst bewerkt: 27 sep 2015
    Ik vind dat dan nog niks zeggen over de veiligheid van de Nederlanders, die in de buurt van een AZC wonen.
    1) Dit is in Duitsland. Ik heb geen idee hoe ze het daar doen en ook niet hoe ze het in Nederland doen. Misschien zetten ze hier de mannen en vrouwen en gezinnen wel helemaal apart. Misschien is er betere beveiliging. Wat er wel in staat, is dat het AZC in Duitsland, waar het artikel zich op richt, 6000 asielzoekers huisvest. En dat dit er veel te veel zijn. Zo groot gaat het in Nederland niet worden. Er gaat een tijdelijk tentenkamp komen bij Nijmegen, voor maximaal 3000 asielzoekers. Dit is overigens ook nog eens als noodopvang, niet als permanent AZC.
    2) Hoe erg dit ook is, het gaat om incidenten binnen de muren van een AZC. Het zegt niks over wat er buiten de muren gebeurt, noch over de frequentie van vergrijpen buiten de muren. Dus precies die dingen, waar de lokale bevolking bang voor is.

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Enne... Asielzoekers mogen gewoon van het terrein af hoor. Mogen gewoon naar het dorp om boodschappen te doen. Kinderen komen bij onze kinderen op school. Zieken gaan naar onze huisartsen. Alles is gericht op integratie. Dus niks 'op het terrein blijven ter bescherming van beide partijen' en van 'weglopers' is al helemaal geen sprake. Ze mogen gaan en staan waar ze willen.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Er staat dat er 6000 vluchtelingen verblijven zonder aparte kamers of toiletten voor vrouwen en kinderen

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik zeg toch nergens, dat ze op het terrein moeten blijven? De drempel is alleen een stuk hoger, omdat het meestal toch nog een eindje naar het dorp is. Op die manier is het ook beter te controleren.
    Let op: Ik heb het over de reden waarom ze bij dorpen zitten en niet in grote steden.

En van weglopen is wel degelijk sprake. Dit zijn er gelukkig niet veel, maar die verdwijnen de illegaliteit in.

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    In Duitsland ja. In mijn ogen is dit ook fout. Maar het wil niet zeggen dat dit ook in Nederland gaat gebeuren. Dit lijkt me juist een wijze les voor de organisatie in Nederland.

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw

11. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ik heb het vooral ook over de islam. Ik heb geen zin in een heel islamitisch Nederland. Waarin gedacht word dat westerse vrouwen hoeren zijn door sommige achterbleven moslims. Ik hoop maar dat de gestudeerden buitenlanders hier komen en dat bergvolk maar achter blijft. Ik heb liever Chinese of andere Aziatische vluchtelingen. Die brengen geen islam mee of andere godsdienst.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Bijna 6% van Nederland is moslim, heus niet dat opeens het percentage ontzettend omhoog zal gaan nu. Dat westerse vrouwen hoeren zouden zijn of welke vrouw dan ook is gewoon een achtergebleven gedachte wat niks met de Islam te maken heeft. Die mensen zijn gewoon achterlijk.

13. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Maar het maakt de angst van mensen wel begrijpelijk natuurlijk.
    In de Volkskrant stond in een artikel uit februari dit jaar dat er in Nederlandse asielzoekerscentra ruim 2700 incidenten hebben plaatsgevonden in het eerste halfjaar van het jaar ervoor. Toen zaten er 12.000 asielzoekers in de Nederlandse centra. Die aantallen liggen inmiddels natuurlijk vele malen hoger. Het gaat niet specifiek over verkrachtingen, dat zal onder geweldsdelicten vallen. Maar dat is ook niet de enige angst van mensen lijkt me. Het gaat om het geheel. Cookiewall: Cookies op de Volkskrant | de Volkskrant

14. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Het gaat om het geheel, maar wat is dan precies dat geheel?

Hoe vaak komen er in Nederland tussen de bevolking en vluchtelingen problemen voor?

16. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Jij scheef dat open terrein makkelijker is voor weglopers. Dit suggereerde voor mij dat je denkt dat ze naar weglopers gaan zoeken mochten ze mensen missen. Dit is dus niet het geval. Ons centrum komt op loopafstand van het dorp, waar ze dus ook gewoon naar toe mogen en waar ze de bus kunnen pakken naar weet-ik-waar.

Mijn angst is een bundel van kleine zorgen: zorg voor het onderwijs van mijn kinderen bv. Maar ook de verkrachtingen idd. Het zijn grotendeels gefrustreerde mensen met een enorme lading aan 'bagage'. Dat is ze misschien niet aan te rekenen maar het heeft wel invloed op mijn leven/welbevinden/gevoel van veiligheid. Daarbij geloof ik nog steeds niet dat het een oplossing is duizenden van deze mensen deze kant op te halen. Ze zij beter af binnen een vergelijkbare cultuur en godsdienst. Een godsdienst waar ik overigens ook niets mee heb en die me beangstigt (mn door mijn werkervaringen in islamitische Landen), maar dat is een discussie apart. Het enige waar ik me itt veel andere mensen totaal niet druk om maak is geld. We hebben het goed in Nederland (al zou 1 en ander wel wat anders verdeeld mogen worden is mijn mening), dus we kunnen best wat missen. Nogmaals, ik heb in ontwikkelingswerk gezeten, heb in Nederland gewerkt met daklozen/asielzoekers/minderbedeelden... Vond mezelf altijd behoorlijk links, bereid om iedereen te helpen, maar ik kom er op terug.
    Het werkt namelijk niet (is mijn mening).
    En ik voel me daar enorm schuldig over soms, want ieder mens is kostbaar en zou in harmonie met anderen moeten kunnen samenleven.
    Maar het lijkt een utopie ben ik achter.
    Misschien heb ik het mis hoor. Ik hoop het maar.

17. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Of nee, eigenlijk zeg ik het verkeerd. Ik heb niets tegen de islam. Een godsdienst dat veel meer overeenkomsten heeft met 'ons' westers christelijk geloof, dan veel mensen weten of willen weten. Ik heb iets tegen de invulling die sommige mensen er aan geven.
    Onderdrukking van vrouwen, het mogen verkrachten van niet-gelovigen. Het opleggen van islam-regels aan mensen die anders geloven etc. Maar daar worden aan de grens geen vragen over gesteld...

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #638 SushiLover123, 27 sep 2015
    Laatst bewerkt: 27 sep 2015
    Mee eens. Maar waar zijn ze dan bang voor? Laten ze er eens goed over nadenken en het beestje bij de naam noemen. Daarna kan er eens gekeken worden of die angst terecht is.
    Echt serieus.... ;)
    Een heel islamitisch Nederland? Zie jij dat écht gebeuren? Door die relatief weinig moslims, die zo raar doen?

En dan durf je ook nog eens te beweren dat het gevaar vanuit de Islam komt? Gedurfde uitspraak hier op het forum. Dan wil ik er even tegenin gooien, dat in een artikel hierboven staat, dat veel problemen in de AZC's komen door racistisce mensen uit de balkanlanden, die niet ondergebracht willen worden met zwarten.
    Oh en over de Eritreërs gesproken... Die zijn overwegend Christelijk. Zo'n 1/3 is moslim. Van de gevluchte Syriërs is ook een groot deel Christelijk, omdat die het meeste gevaar lopen door de IS. Die onthoofden mannen, vrouwen, kinderen en baby's, omdat ze Christelijk zijn. Denk je echt dat alle Christelijke vluchtelingen uit die landen zich voorbeeldig gedragen? En denk je dat alle moslims geen respect hebben voor vrouwen of voor Nederlanders? Zo niet, hoe durf je het dan op het geloof te gooien?

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

Mogen hun hier ook autorijden? In België? En Nederland?

Volgens mij had ik gisteren vluchtelingen voor me. Waar je 90 mocht 30 rijden en ik zag hun rondkijken en vanalles aanwijzen. Alsof ze op safarietocht waren. :p
    en daarna met 40 per uur de snelweg op. Echt serieus 40 per uur.
    Kan zijn dat het moslimse vakantiegangers waren die een belgische auto hadden gehuurd maar ze kenden duidelijk de wetten en manier van rijden hier niet.

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Niet om wijs te doen maar vaak hebben veel van die mensen in die landen ook geen idee van de Islam. Ze groeien op in een cultuur wat zich mengt met een geloof en er ontstaan allerlei scheve regels en gedachtes.

Hebben wij niks aan, maar als moslim irriteert het me wel. Ik denk dat imams en andere Islamitische maatschappelijke figuren hier best in zouden kunnen helpen maar hoorde al van veel kanten dat dit niet geaccepteert word tov de kerkelijke hulp.

Deel Deze Pagina