Je bedoelt kinderen van in dit geval toch? Zoals laatst een broer en zus uit Angola of een ander Zuid Afrikaans land? De vader gaat idd terug, die is schuldig bevonden aan oorlogsmisdaden. Lijkt mij heel fair dat een kind niet hoeft te boeten voor de daden van de ouder. Deze Albanezen krijgen in de procedure meteen al geen status. Veilige staat dus dan ben je klaar. Waar deze mensen wel op hopen is een vertrek premie van ongeveer 2500 euro pp. In Elsevier staat een heel artikel over de balkanvluchtelingen voor de vertrekpremie. Zo is asielzoeken een mini-business voor deze bevolkingsgroep. Treurig, want deze mensen houden bedden en borden bezet voor echte vluchtelingen.
Hier word ik blij van. Deze mensen zijn echt, eerlijk en open. Ik zou echt geen seconde hoeven nadenken om deze mensen te helpen ...
Is dit nu in Nederland een probleem dan? Ja natuurlijk kunnen de meeste wel lezen.. ze komen niet uit een derde wereld land.
Onder welk strafrecht vallen asielzoekers eigenlijk? Lees net dat in Almere een vrouw is aangerand door drie asielzoekers. Staat op camera. Hadden natuurlijk ook Nederlanders kunnen zijn, maar vroeg me af of ze ook berecht kunnen worden als Nederlander. Zo niet, maar nu krijg ik vast commentaar, terugsturen.
Dat heb ik idd ook gelezen van die vertrekpremie. Echt van de zotte! Deze mensen verpesten het voor anderen op deze manier
Geen idee. Of dit nu in NL zo is, maar voorkomen lijkt me beter dan genezen. Ik heb ook geen idee of deze mensen een idee hebben in wat voor land ze terecht komen, misschien hebben de mensenhandelaren ze wel leugens verteld over waar ze terecht komen. Maar het lijkt me handig dat ze engszins op de hoogte zijn van algemeen geldende regels en gebruiken. Dan lijkt me in beginsel zo'n A4-tje niet zo'n slecht idee. Ik zeg ook helemaal niet dat ze uit een derde wereld land komen. 'Sommige vluchtelingen zijn een vrouw achter de kassa niet gewend' - RTV Noord Dit soort dingen dus.
Ben ik het met je eens hoor.. Dit soort dingen kunnen natuurlijk niet, al denk ik niet dat dit landelijk nieuws zou zijn geweest wanneer dit geen asielzoekers waren.. maar goed. Hot natuurlijk.
Gedrag is een bepalende factor voor een status dus dit gedrag zal resulteren in een intrekking of afwijzing van een status.
En als je wordt afgewezen om gedragsredenen, hoe vaak kun je dan nog in beroep? Bedoel... Zo weten heel veel mensen een procedure nog jaaaaaren te rekken.
Dat vind ik dus ook....hoevaak wordt er niet iemand aangerand...komt echt niet in het nieuws met beelden hoor. Maar dat heb ik ook met berichten als: "ze hebben de dader (man met turks uiterlijk)te pakken". Is helemaal niet van belang voor ons hoe die man eruit ziet. Wel voor de politie als ze hem nog moeten vinden. Maar dan is het ook van belang of hij mank loopt oid. Of zetten we bij nieuwsberichten ook dat iemand een bril draagt. Stel je nu toch voor dat heel veel aanranders en verkrachters toevallig een bril dragen. Worden wij brildragenden dan als potentiël gevaar gezien??
Heel erg lang, dat is ook precies het probleem. Daar 'betalen' we als staat niet voor in de zin van opvang,onderdak,uitkering maar dat is tussen haakjes want deze personen houden zich toch in leven door illegale activiteiten. Dat is een nadeel aan onze rechtstaat maar ook meteen de verklarende factor waardoor er af en toe in het nieuws verschijnt dat we iemand na 15 jaar eindelijk uit gaan zetten.
'Sommige vluchtelingen zijn een vrouw achter de kassa niet gewend' 'Sommige vluchtelingen zijn een vrouw achter de kassa niet gewend' - RTV Noord #rtvnoord Dit bedoel ik dus. Er moet toch aan die mensen vertelt worden hoe het er hier aan toe gaat in nl? Als een vrouw achter de kassa al een wereldvreemde ervaring is
Polletjepiek, ben wel benieuwd of die mensen dat ook echt zelf aangaven of dat dat een aanname was? Of wellicht iets anders aan de hand? In Syrie werken ook gewoon vrouwen in winkels. Overigens hoop ik wel dat er in zo'n centra als ter apel wel mensen werken vanuit heel Nederland zeg maar, niet alleen uit die omgeving. Een vriendin van mij heeft ook in een asielzoekerscentrum gezeten en die had vooral problemen met zaken die er naar mijn idee echt niet toe deden. Dingen als wat je eet voor ontbijt, wat je draagt met welk weer of het aan moeten kijken van mannen, wat je je baby te eten geeft enz.. niet dat alles wat anders is als hier ook direct verandering nodig hebben.
Wat mij ook verdrietig maakt is het artikel over kindbruiden die asiel hebben aangevraagd dmv nareizen en dat wij hier in NL deze huwelijken erkennen. Daar vind ik ons echt heel fout bezig, dit zou verworpen moeten worden en de meisjes meteen opvang en hulp bieden los van deze 'echtgenoten'. Als Nederlands inwoner mag je ook niet minderjarig trouwen, tenzij speciale toestemming van het koningshuis gegeven is en hier doen wij helemaal NIETS om deze vrouwen te beschermen. Schandelijk!
Dit vind ik van dat stemmingmakerij nieuws...sowieso..nieuws? Iemand uit een streng gereformeerd dorp is daar ook geen vrouw aan de kassa gewend..is dat ook nieuws?
Ik denk dat als je iemand van ter apel hier in een multiculturele wijk in Rotterdam neer zet hij of zij ook compleet de kluts kwijt is haha.
Geen idee of er mensen in Ter Apel werken uit heel NL. Ter Apel ligt natuurlijk niet heel centraal. Verder zitten daar natuurlijk niet alleen mensen uit Syrië.