Jemig, meiden die ieder al meer dan 2000 keer gepost hebben, en dan zo tegen elkaar te keer gaan........ Back to "Vluchtelingen" zou dat kunnen?
Ik lees vanwege beroepsdeformatie meestal Duitstalig nieuws en de incidenten waarbij asielzoekers zijn betrokken stapelen zich op (nog afgezien van het feit dat pagina's als GeenStijl etc hier in SA geblokkeerd zijn). Het Duitse volk is nog geduldig. Ik hoop dat ik het mis heb, maar dit gaat binnen afzienbare tijd uit de hand lopen.
Ik heb zelf een aantal jaar in zowel Oost- als West Duitsland gewoond en vooral in het oosten is de vreemdelingenhaat groot idd. Gevoed door de slechte omstandigheden want zeker in het oosten va Duitsland zijn de economische omstandigheden nog steeds gewoon bedroevend.
Verdeelheid zal steeds meer toe gaan nemen en dat zie je al gebeuren. In de Azc's en tussen verschillend denkende Nederlanders, tussen buitenlanders en Nederlanders... en niet alleen in Nederland natuurlijk. Je ziet het goed op Facebook ook. Volop mensen die elkaar ontvrienden omdat ze verschillend denken en hier conflicten over krijgen. Tel dat op bij de economische omstandigheden... gaat steeds gezelliger worden.
ik vind dat politiek Nederland hierin een voorbeeld moet gaan geven en ook op de vingers getikt moet worden. De haat wordt idd steeds groter. Maar dan nieuwsberichten over die aanranding in Almere en dan de reactie van Geert Wilders...mensen dit kan echt niet! Die man moet leren dat spreken zilver is en zwijgen goud. Je mening geven prima, maar dit is gewoon olie op het vuur gooien. Hij moet hier een tik voor op de vingers krijgen. In deze tijden moet men samenwerken daar in Den Haag.
Tja...ik weet het niet. Ik vind ook weer niet dat alles maar in de doofpot gestopt moet worden en dat er net gedaan moet worden of die problemen er niet zijn en alles maar zo mooi is en koek en ei is. Want dat is natuurlijk niet zo. Nu hoor je natuurlijk álles, elk incident. Maar dat is altijd zo als iets een hot item is natuurlijk. Daar zit de media bovenop.
Wie bedoel je precies met buitenlanders? Ook mensen die hier zijn geboren en waarvan de grootvader hier als immigrant is gekomen?
Waarom vraag je dat? Die worden toch niet als buitenlander beschouwd? Maar die vast ook ja, aangezien ze wel een buitenlands uiterlijk hebben en het er ook niet om zal gaan waar je nou precies geboren bent. Gewoon, verdeeldheid onderling. Dát bedoel ik, begreep je dat niet? Ook tussen Nederlanders die een andere mening hebben waarvan de een uit Amsterdam komt en de ander voor mijn part uit Lutjebroek.
Ik vroeg me dat gewoon af omdat iedereen een andere definitie van buitenlander lijkt te hebben. Volgens de een is een derde-generatie-allochtoon (waarvan dus alleen de opa in het buitenland is geboren) nog echt buitenlander en volgens de ander is mijn man (die hier pas op zijn zestiende is gekomen) wel een Nederlander.
O ja ok, dat is misschien weer ander vraagstuk. Ik denk niet dat iemand die een hekel aan buitenlanders heeft eerst gaat vragen, 'ben jij eerste generatie of derde? Derde? O dan is het ok, laten we een biertje gaan pakken!' Dan heb je gewoon een afkeer van alles wat er buitenlands uit ziet. Of andersom, Nederlands uitziet, of joods is. Of een andere mening heeft dan jij.
Ik snap wat je wil zeggen alleen vind ik niet dat er een soort van censuur opgelegd moet gaan worden aan de media. Want waar houdt dat op en wie bepaald wat nog informeren of haatzaaien is? Waar wordt die grens gelegd? Als je zegt dat het behandeld moet worden net als andere gevallen zou dat ook op moeten gaan voor de manier waarop de media híer bovenop zit. Want die springt overál bovenop wat een hot item is. Ik denk dat je daar erg mee uit moet kijken. Maar dat is mijn mening.
Dat dit topic nog niet gesloten is joh... Nou, de vluchtelingen zijn vertrokken uit de sporthal. We hebben weer een brief gekregen van de gemeente, waar dit in stond. Het vertrek verliep hectisch en een aantal vluchtelingen (nogmaals, het gaat over kinderen tussen de 14 en 18 jaar) werd emotioneel toen ze hoorden dat ze wéér naar een ándere noodopvang moesten... Ik vind het zo sneu voor hen!
en dit is dus wat ik bedoel, die mensen krijgen compleet nog geen rust, worden van hot naar her gebracht, installeren zich en worden vervolgens weer gesommeerd hun spullen te pakken voor de volgende reis.. Verxchrikkelijk sneu..
Het moeilijke hieraan vind ik dat ze hier ook niet op bedacht waren. Wat was hun gedachte toen ze de reis maakten naar west-Europa? Dachten ze dat ze direct een huisje etc kregen of in een mooi AZC konden gaan wonen? De mensensmokkelaars hebben vast niet gezegd dat landen in west-Europa ook niet weten wat ze met zo veel vluchtelingen moeten. Als ik kijk naar al die mensen die aankwamen op Lesbos, die dachten ook dat ze direct naar een mooi opvangkamp werden gebracht. Helaas was de werkelijkheid heel anders. De eerste vraag was "waar is de bus?" Tja, die reed niet voor de vluchtelingen.
ik vind dat het strafrechterlijk als elke aanranding behandeld moet worden. En niet elke aanranding is hot nieuws en komt in de krant. Maar ik wil de media geen censuur opleggen hoor. Ik hoop alleen dat zij in ieder belang voorzichtig omgaan met de info die ze krijgen. Wat ik wel zou willen dat de hoge dames en heren in den haag (en dan vooral degenen die aandacht krijgen van ons als burgers, de ministers, staatssecretarissen, lijsttrekkers) met zn allen goed nadenken welke bewoordingen zij gebruiken...dat ze gezien worden als voorbeeld en daarbij ook teruggefloten kunnen worden als men te ver gaat. Zoals Geert Wilders...zijn uitspraken hebben niks meer te maken met vrijheid van meningsuiting...en daar moet eens heel gauw tegen op getreden worden....vooral nu met de vluchtelingencrisis.