Vluchtelingen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MyMiracle, 31 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Om over het verdwijnen van de koffieshops maar niet te spreken, whoehaha! :D

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar wat is die verwachting?

3. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    Niet alle vluchtelingen komen uit Syrië, ook uit bijvoorbeeld Eritrea. De maatschappij daar is toch echt een wereld van verschil met die van hier.

4. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik heb op de vorige pagina daar een kort bericht over geplaatst wat integreren in zijn algemeenheid, in mijn ogen, ongeveer inhoud voor de Nederlandse maatschappij, maar het is nogal een groot begrip uiteraard.

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Het was zeer zeker een goed ontwikkeld land. Wie heeft het kapotgemaakt?
    juist ja, Amerika en wij zijn ermee begonnen.

6. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    Ze zijn toch al aardig bezig om het "liberale" drugsbeleid in te perken. In sommige Amerikaanse staten is het geheel gereguleerd, dus Nederland is niet meer de koploper.

7. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    Wat is jou verwachting daarover?

8. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    Wie zijn wij?

Het was toch Assad die de demostraties bloederig had neergeslagen, of was dat Amerika? Voor zover ik heb meegekregen is de USA juist tegen die man en wil Rusland hem behouden en daarom zijn vetorecht gebruikt om ingrijpen te blokkeren.

9. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    True! Je ziet in andere Europese landen dat het steeds meer wordt getolereerd. Hier is het grotendeels om zeep geholpen inderdaad.
    We verzuipen hier steeds meer in de regelgeving.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Denk wat minder als wat de meeste mensen verwachten. Taal, respect voor je medemens en de grondwet.

11. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

En bij taal gaat het al heel vaak mis. Mensen met ptss hebben vaak ook geheugenproblemen en dan wordt taal toch een stuk lastiger.

12. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    Waarom denk je dat het minder is dan de meeste mensen verwachten?

Met gedegen Engels kan je, je in Nederland een heel eind redden, dus ikzelf denk dat het belangrijk is dat men in staat is zich verstaanbaar te maken. Respect voor je medemens spreekt natuurlijk voor zich. Maar bedoel je met respect voor de grondwet het accepteren van de rechtsstaat, ik denk dat maar een klein deel van de Nederlanders de grondwet kennen, ja de eerste paar waarschijnlijk wel, maar de rest gaat grotendeels over de staatsinrichting. Ik heb 'm lang geleden eens gelezen maar vond het behoorlijk droge stof.

13. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    En zal dan niet juist die uitgebreide regelgeving ervoor zorgen dat vluchtelingen (en immigranten) niet makelijk integreren. Men komt uit een land waar je met de juiste contacten bijvoorbeeld een winkeltje kunt beginnen (hier en daar koop je nog eens iemand om) en je leven kunt leiden. Hier begin je een winkeltje en je hebt vergunningen en verzekeringen nodig, elke maand komt de belasting om de hoek kijken en in sommige gevallen komt er ook nog inspectie bij kijken.

14. Islah

Islah Niet meer actief

Nou in Syrië moest je daarvoor toch echt een vergunning hebben hoor (die hele Arabische lente is zelfs hierom begonnen, omdat dit zo streng is in die landen!).

15. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    Niet alle vluchtelingen komen uit Syrië, maar ook uit bijvoorbeeld Eritrea of Somalië.

16. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Tja, ik weet niet, voorlopig lijken mensen die weg aardig gevonden te hebben als je kijkt in de grote steden. Die winkeltjes zijn overal in overvloed aanwezig. Hoe veel van de eigenaren of uitbaters pas kort in Nederland zijn weet ik niet, of wat precies hun afkomst is.

17. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    Volgens het vluchtelingenwerk hebben in de eerste acht maanden van 2015 17.000 mensen asiel aangevraagd, waaronder 6.000 Syriers en 5.000 Eritreers, waarom steeds maar op Syriers wordt gehamerd begrijp ik dus niet zo goed. (Cijfers zijn afgerond.)

Ik heb niet gezegd dat niemand zich kan aanpassen maar wel dat de huidige ingewikkelde maatschappij, met zijn overregulering, een behoorlijk obstakel vormt voor degene die zich aan zouden moeten passen. Voor een grote groep Nederlanders is het al ingewikkeld dus ook voor instromers. Misschien moet rechtskennis een onderdeel worden van het curriculum (als het dat al niet is).

18. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    #918 lotuss, 29 sep 2015
    Laatst bewerkt: 29 sep 2015
  19. Islah

Islah Niet meer actief

Als je standaard wordt geweigerd vanwege buitenlandse achternaam (hebben wij vaak meegemaakt omdat mijn man wel eens de proef op de som heeft genomen door een nepsollicitatie te sturen onder een oerhollandse naam) dan kan ik me dat inderdaad voorstellen. Het is natuurlijk niet de enige reden maar draagt er zeker aan bij.

20. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Dat zal best zo zijn ja. Maar je ziet toch dat bepaalde bevolkingsgroepen het duidelijk beter doen dan andere.

Deel Deze Pagina