Vluchtelingen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MyMiracle, 31 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    #81 Lovely83, 1 sep 2015
    Laatst bewerkt: 1 sep 2015
    Ze krijgen inderdaad geld van de gemeente, maar dat is een lening welke ze moeten aanvragen via GKB.

Mijn man heeft deze procedure zelf moeten doorlopen. Hij heeft geen lening genomen omdat hij zichzelf kon voorzien, hij zou hem toch niet hebben gekregen omdat hij direct kon werken toen hij zijn verblijf kreeg. En ook geen huis omdat we al samen woonde. Maar de punten die hij kreeg om op huizen te reageren waren absoluut niet genoeg voor splinternieuwe woningen of appartementen.

2. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    #82 amdaa, 1 sep 2015
    Ze krijgen een lening (!), dus geen gratis geld. Deze wordt gewoon met rente terugbetaald, en moet volgens mij binnen 2 jaar worden afgelost.
    Het bedrag is ook iets van €2.000-€3.000 voor het kopen van ALLES wat je nodig hebt, veel zal ie er niet van kunnen kopen. Echter weten veel vluchtelingen helemaal niet wat de prijzen zijn in Nederland. Als je jaren niks hebt, is €2.000 een heel kapitaal. En vooral voor het eerst sinds lange tijd een gevoel dat je als mens iets zelf kunt beslissen. Dat gevoel kunnen de meesten zich absoluut niet voorstellen.

Heel veel mensen kennen de feiten helemaal niet, er wordt voornamelijk vanuit onderbuikgevoel gepraat. Je zou bijna denken dat sommigen zelf zouden willen ruilen met het leven van een vluchteling :(

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    #83 Lovely83, 1 sep 2015

Daarnaast krijgen ze vaak ook erg veel spullen van de gemeenschap en moskee. Tenminste zo werkt het in de gemeenschap van mijn man. Iedereen helpt elkaar. Als we weten dat er een gezin een huis in moet richten worden er spullen ingezameld.

Je hebt overal rotte appels tussen zitten, dat iemand niet een inboedel wil overnemen betekend niet direct dat iedereen zo is.

Ik weet bijv. van sommige vrouwen dat ze graag alles zelf wouden inrichten omdat het juist zo fijn is om naar jaren azc of huizen delen met andere gezinnen je eigen plekje in te richten. En deze huizen worden niet met het nieuwste ingericht maar gewoon met spullen van de kringloop. Trots dat ze dan zijn omdat het hun EIGEN uitgekozen spullen zijn!

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Maar dat zeg ik ook helemaal niet. Ik gaf alleen aan (als reactie op jouw berichtje) dat die persoon zei geld te krijgen en dus wel degelijk in een haast nieuw appartement terecht kwam (en meerdere hier in de regio). Misschien wist hij zelf ook wel helemaal niet goed dat hij dat geld moest lenen hoor, dat kan prima. En natuurlijk mag hij zelf weten wat hij met dat geld doet: maakt mij helemaal niets uit. Maar het was gewoon een hele vreemde manier van doen en ik hoop inderdaad heel erg dat dit zo'n enkele 'rotte appel' was, laat ik het daar op houden.

En nee, (voordat ik daar door een enkeling hier op wordt aangevallen ;)) ik denk niet dat iedere vluchteling/asielzoeker zo is, helemaal niet zelfs. Ik vind het vreselijk voor ze en gun ze echt het allerbeste, waarbij ik hoop dat ze hier een fijn verder leven kunnen hebben met hun eventuele kinderen.

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik ken jouw zusje niet, maar het feit dat zij en de begeleider van deze man er meerdere malen contact over hebben gehad, klinkt niet heel zuiver. Dus ja: haatzaaierij. Ook om dit op een forum te zetten, om zo mensen nog meer op te fokken. Terwijl het gewoonweg niet klopt dat ze gratis geld krijgen en overal op voor gaan.

6. Vlinder84

Mooi idd en heel begrijpelijk. Als je eigen leven jarenlang niet aan jouzelf toebehoorde en je eindelijk die vrijheid wel krijgt: wow! Maar nee, dan nog moet je blij zijn en de afdankertjes van een ander overkopen. Anders ben je een profiteur. En wordt er over je gepraat tussen de begeleider (hoe onprofessioneel!!) en de vorige bewoonster. Netjes hoor.

7. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
  8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Sneue hieraan is dat het dus niet de echte vluchtelingen zijn die voor problemen zorgen, maar de gelukszoekers. Walgelijk!

9. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Fidel ik lees dat bericht.
    En denk alleen maar "wat kunnen sommige mensen toch discrimineren"

Kijken over de schouder mee. Ze hebben dat vast niet daar!

Doordat er zoveel mensen praten over veiligheid en afkomst.
    Neemt de meerderheid de angst over.

Die mensen zijn niet voor niks gevlucht.
    Ze hebben zelf waarschijnlijk jaren in angst geleefd.
    En komen hier nu om een nieuw bestaan op te bouwen.
    Ik geloof er niks van dat ze mensen echt bang willen maken.

Nederland met zijn ONS dorp blabla.
    De wereld is van iedereen.
    Wat maakt het nou uit waar je vandaan komt.
    We zijn allemaal mensen.

Als ik mijn hand eraf hak zie je witte botten en rood bloed.
    Dat is bij iedereen hetzelfde.
    Dus ik zie geen verschillen

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    We zijn allemaal mensen...met gevoel

Ook mensen die vluchten...die hebben niks meer...en willen ook graag dat hun kinderen zich veilig kunnen voelen.

Ik verplaats me altijd in hun situatie en wat het voor mijn kinderen zou betekenen...

Dan breekt mijn hart altijd.

Ik ben altijd actief geweest als vrijwilliger voor de kinderen ( noodhulp...Rode kruis...Wereld winkel, Amnesty) en ik ga binnenkort me weer aanmelden.

11. Vlinder84

Het hele artikel druipt van de vooroordelen, wat een haatzaaierij :(

12. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

15 nov 2014
    792
    285
    63
    Kijk! Dit zei ik ook in een andere topic en toen kreeg ik gelijk een snauw van een andere forummer

13. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik probeer altijd dingen heel eenvoudig te benaderen, en dan vraag ik me wat precies het gevoel is?
    En wat veroorzaakt het gevoel, concreet?

14. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Serieus heel vervelend dat mensen in Ter Apel dit zo ervaren. Het lijkt mij heel naar om je niet veilig te voelen. En ik snap dat mensen, zelfs de 'vrome christelijk' :)?;)), geïrriteerd raken.

Misschien moeten ze met deze gevoelens die ze ervaren eens ECHT proberen zich in te leven in deze vluchtelingen.
    'Geïrriteerd raken door wan gedrag van vluchtelingen en zelfgecreëerde angsten'.......moet je je voorstellen wat het dan met je doet als je opgejaagd wordt door groepen mannen(of zelfs kinderen) met geweren, messen enz. En ziet hoe je buurman, je vader, je man, je kind vermoord wordt. Je vrouw en je dochters meerder maken verkracht worden, hun genitaliën met messen bewerkt worden, ze weer verkracht worden en vervolgens voor dood achter gelaten worden.
    Je hele dorp/stad gebombardeerd wordt. Alle huizen in puin liggen en vol zitten met kogel gaten. Je de hele dag niets anders hoort dan geweren, gegil van gewonden en hun families.
    Je, jezelf continu afvraagt wanneer het jouw beurt is, wanneer je kind geraakt wordt.....

Vervolgens vlucht je, wat een horror op zich is. Mensen worden vermoord, verkracht, verhandeld, verdrinken enz.

Hoe kan je nou van mensen verwachten (mensen die dingen hebben gezien/ervaren waarvan wij niet eens weten dat het gebeurt, dingen zo vreselijk....) dat ze zich als goede nette burgers gedragen....?
    Terwijl er bij ons al dingen gaan broeien als er over je schouder meegekeken wordt tijdens het pinnen en er meer diefstal plaats vind?!

Echt verbazingwekkend hoe bekrompen mensen denken! Deze mensen zijn zo getraumatiseerd! Is het leuk voor het dorp...Nee natuurlijk niet! Maar het wordt wel beter te begrijpen, te verdragen en mee om te gaan als je je meer inleeft.

15. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere

Dat bedoel ik.

En dan DE MENSEN UIT ONS DORP.
    Hebben jullie DAT dorpje opgebouwd?
    Of hebben de inwoners van vroeger na de oorlog het herbouwd?
    Met zijn ons mijn hebberig gedoe altijd.
    Dat je er woont wil niet zeggen dat je er wat te zeggen hebt.

Als je zelf moet vluchten op een opblaasbootje de noordzee op.
    Zal je toch ook blij en veilig zijn waar je maar welkom bent.
    Denk daar eens over na

16. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Er staat in het artikel dat mensen die dus echt vluchteling zijn geholpen moeten worden. en dat de criminialiteit wordt verzoorzaakt door oost-blokkers, dat die het 'verpesten' voor degenen die echt op de vlucht zijn. Zie de stukjes die ik gearceerd heb.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik denk dat ik al een complete cultuurshock zou krijgen als ik neergezet zou worden in ter apel haha, laat staan iemand uit Syrie of Eritrea.

18. Vlinder84

Haha nou idd :D

19. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Maar wordt er aan die mensen dan niet uitgelegd wat wel en wat absoluut niet kan hier?

20. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Nee, over het algemeen krijgen vluchtelingen in afwachting op uitspraak geen cursussen, begeleiding of wat dan ook. Er is ook weinig personeel binnen de centra die zich echt direct met vluchtelingen zelf bezighoudt.
    Kinderen tussen 5 en 15 jaar krijgen wel les, want die zijn onderwijsplichtig.

Deel Deze Pagina