Hè hè, EINDELIJK eens wat concrete dingen... Ben dat angst-geroep zo beu! Omdat ze nooit met concrete zaken komen. Ben blij dat jij dat wel doet... En nu inhoudelijk reageren: Da's echt erg! Als een gemeente er voor kiest om akkoord te gaan met de komst van een azc, of voor noodopvang, dan moeten ze er ook voor zorgen dat ze het aankunnen. Ik vind het schandalig dat dit ogenschijnlijk niet het geval is. Ik merk trouwens wel meer, dat gemeentes pas beginnen met nadenken over een oplossing, als het al lang en breed mis is gegaan. Ze moeten juist van tevoren nadenken en preventieve middelen inzetten! Is dit trouwens een 'open' schoolplein, Aszz? Hier hebben alle schoolpleinen een hoog hek er om heen... Ik zou ook openheid van COA en gemeente eisen. Ermee bezig? Hoe dan? Laat ze voorbeelden geven én een indicatie van wanneer er een oplossing komt. Ik kan daar ook boos om worden en zou o.b.v. de w.o.b. eisen dat ze aantonen per wanneer en hoe ze 'er mee bezig zijn'.
Nou ja .. het had natuurlijk ook erg leuk geweest als de overheid ook eens zou luisteren naar de mensen die echt dringend op een woning zit te wachten. en dan bedoel ik niet de mensen die dit niet nodig hebben, maar er zitten schrijnende gevallen tussen hoor ... En dan kan ik me wel voorstellen als de overheid (terecht) ingrijpt en opeens 10.000 woningen uit hun mouw kunnen schudden ... waarom dat ook niet eerder kon. Mensen gaan daar vraagtekens bij zetten, want we hebben al jaaaaaaaren een schrijnend sociale (huur)woningen tekort. (en dat heeft geen reet met vluchtelingen te maken, maar alles de overheid)
Er zit een hek om heen en een poort richting de voetbalvelden die op slot kan. Maar omdat er zoveel kinderen zijn had school besloten het hek open te doen zodat de kinderen gebruik konden maken van de speeltoestellen en zandbak. De poort zit nu op slot. Maar de kinderen kunnen er nog wel over heen klimmen. Het hek is namelijk maar 1,50 meter hoog. 'Ze' zeggen dat de beveiliging is aangescherpt. Tot nu toe weinig van gezien.
Waar ik boos op ben? Dat het nu wel snel geregeld kan worden 6 mnd?! Ik sta al 10 jaar ingeschreven en kreeg niks. ( en nee dat neem ik de vluchtelingen totaal niet kwalijk ik gun die mensen van harte een huis ) Maar mezelf des tijds ook. En er zijn zat andere vrouwen die in zon situatie zitten en niks hebben en voorlopig ook niks krijgen die hebben ook een huis nodig en die krijgen niet binnen 6 mnd een huis. En ja ik had niks ik kon kiezen wonen bij een ex die niet in orde was en waarbij ik mijn leven niet zeker was ( maar he een urgentie kreeg ik niet want het was niet levensbedreigend let wel we liepen bij steunpunt huiselijk geweld en jeugdzorg ) Daar kan ik dan wel kwaad om worden want er zijn genoeg vrouwen die helaas in zo'n situatie zitten en dus noodgedwongen of zwerven of bij hun ex blijven met alle gevolgen van dien. En ja nogmaals ik vind dat vluchtelingen ook geholpen moeten worden echt waar!( voor ik die weer naar mn hoofd gegooid krijg ) En nee ik ben alles behalve eigen volk eerst.
Nu zal ik wel een onmens zijn, maar waarom alles afschuiven op de gemeente? Mogen we ook niet een beetje verlangen dat mensen zich gedragen?
Dit dus, ik moet deze maand de koopwoning uit wegens relatiebreuk. (geweld tegen mij en de kinderen Lichamelijk en geestelijk ) Nu kan ik alleen een woning krijgen in een andere woonplaats dan waar ik nu woon. Ik sta ruim 5 jaar ingeschreven en kan hier geen woning krijgen. De woningstichting heeft letterlijk tegen mij gezegd dat de woningen worden leeg gehouden voor de vluchteling/asielzoekers ivm nu chronisch woning tekort. Ja dan baal ik en ben ik echt boos op de overheid. Nu ben ik wel "blij" dat ik een woning krijg, begrijp me niet verkeerd. Maar mijn oudste zit in het examenjaar en school gaf al aan dat het eigenlijk niet wenselijk is om nu over te stappen. Slagingspercentage kan dalen tot -40% Mijn middelste is net dit schooljaar begonnen op speciaal onderwijs en moet nu dus weer opnieuw wennen aan alles. (autisme en disharmonisch profiel) Jongste zou Januari beginnen op de psz hier. Nieuwe woonplek, nieuwe school niks bekend daar. Mijn hele familie woont hier en ons hele leven speelt zich hier af.
Dat is niet best inderdaad. Dus er worden er mensen van fietsen af gebonjourd om er mee van door te gaan? Zijn dat ook volwassenen die dat proberen? Of heb je het over kinderen bij kinderen?
Het zijn voornamelijk pubers die dat doen. Andere kant is wel dat er ook heel leuk samen gespeeld wordt hoor! Alleen ze lijken totaal te zijn los geslagen. En de ouders heb ik ze nog niet zien corrigeren. Er lopen kleine kereltjes van 3/4 jaar rond te struinen met een paar grote vijvers in de buurt. Helemaal alleen. En elke keer worden ze terug gebracht. Ik vind inderdaad ook dat naast de gemeente en de hulpverleners iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen daden. Onder een speeltoestel poepen terwijl je schoon en genoeg sanitair hebt gaat natuurlijk helemaal nergens over.
Mijn tante werkt bij de gemeente van een klein dorpje waar ook een azc zit. En de gemeente draait overuren! Die mensen zetten zich echt in voor die mensen. Maar inmiddels wordt het steeds zwaarder. Een collega van haar zit nu thuis. Die kan er niet meer tegen, tegen alle weerstand. Toppunt was toen er gewoon een volwassen vent tegen haar aan stond te pissen. Deze rotte appels zorgen er wel voor dat er hier vluchtelingenhaat gekweekt wordt. Van mij mogen zulken rechtstreeks terug. Alsjeblieft zeg; ik kan me toch echt niet voorstellen dat ik me in welke situatie dan ook zo ga misdragen.
Inderdaad zeg, het is echt niet normaal dat soort gedrag. Tegen iemand aan pissen die je hulp verleent? Serieus....zou wat voor mij zijn, hoef ik niet eens aan te beginnen want ik zou door het lint gaan.. wordt al boos als ik het hoor. In Rotterdam Noord is ook een noodopvang geopend. Sinds vandaag dus te kort om er iets over te zeggen. Maar m'n man was er vandaag tegenover omdat een vriend van hem daar woont. Hij stond er 5 min en er brak buiten ruzie uit wat eindigde in gevechten. Binnen de kortste keren veel politie ter plaatse... gezellig!
Nee, naar mijn mening in elk geval niet hoor. Dit wil je toch niet? Lijkt me ook vreselijk daar tussen te moeten wonen in zo'n azc, dat soort gajes.
Ik vind het in deze crisissituatie nog te moeilijk om hier iets zinnig over te zeggen. Tegen iemand aanplassen en weet ik het vind ik totaal onbegrijpelijk.. maar ruzies en opstootjes kan ik best wel begrijpen. Wanneer je zo'n tijd geleefd heb tussen mensen die bij wijs van spreken je zo zouden kunnen onthoofden verander je wel als mens.
Die vechtpartijen snap ik enigszins nog wel hoor. Zou zeggen ga zelf eens tussen honderden andere zitten hutje mutje de hele dag en nacht. Wellicht slaap je niet want de helft snurkt of maakt geluid weet ik het. Zijn ook allemaal dingen die niet mee werken aan je geestelijke gesteldheid. Waardoor je dus weer een kort lontje creëert.
Ik ben het met je eens hoor, ik vond het ook van de zotte dat de oorspronkelijke plan was om sociale woningbouw terug te dringen terwijl er zulke lange wachtlijsten zijn. Alleen ben ik bang dat deze woningen niet zullen voldoen aan de eisen van een gemiddeld Nederlands gezin. Hier in de nabijgelegen stad zijn er namelijk ook lange wachtlijsten, terwijl er woningen leegstaan die niemand op de lijst wil hebben..
Het is lastig relativeren als de meeste mensen absoluut geen idee hebben hoe het is om in de betreffende situatie te zitten. Het is onmogelijk om vanuit een eigen referentiekader te oordelen over een situatie die jouw voorstellingsvermogen te boven gaat..