Vluchtelingen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MyMiracle, 31 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Waarom zouden ze moeten leren wat wel en wat niet?
    Zoveel culturen zoveel verschillen.
    Ze hoeven zich niet aan ons aan te passen.
    Als ze maar mee kunnen met de maatschappij.

Ik kan toch ook niet in mijn bikini in mekka bij wijze van gaan lopen. Ik pas me dan niet aan door een boerka te dragen.
    Maar kleed me netjes zodat ik mee ga met de maatschappij.
    Ik denk dat ze daar veel meer respect voor hebben.
    Dan dat ik een cursus 'hor te gedragen in nl'ga volgen

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Wel handig voor ze om te weten dat je niet mee hoort te kijken als iemand geld pint, of zou jij dat niet erg vinden?

Of verpakkingen opent om te proeven hoe het smaakt wat erin zit.

Ik snap dat deze mensen een en ander willen ontdekken, maar wat in het artikel genoemd wordt, kan gewoon niet. Dat zou je zelf ook niet op prijs stellen, of wel?

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.283
    6.808
    113
    Een vluchteling...moeder die haar kindje boven water probeert te houden nadat hun boot was gezonken....

Bekijk bijlage 471906

4. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere

Ik zou ze roepen en uitleggen hoe het werkt.
    En qua proeven in de winkel is logisch toch.
    Je wil toch weten wat je koopt.

Als we overal moeilijk over gaan denken wordt je alleen maar gestrester

5. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    Je redenering klopt niet. Op het moment dat je jezelf netter kleedt dan normaal ben je dus wel bezig met aanpassen, dat is iets anders dan totale assimilatie. Om mee te kunnen komen in een maatschappij ontkom je er niet aan dat je, je enigszins moet aanpassen aan de lokale gebruiken, normen en waarden.

Ik vind het eerlijk gezegd vrij bizar dat in het stukje over Oost-Europeanen wordt gesproken, die hebben toch vrij toegang tot het land en kunnen derhalve toch geen asiel aanvragen.

6. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ik denk en heb al 3 x een verhaal getypt, hoe is dit in te zien voor iemand die Hier niet woont, sorry😳😳

Allereerst het zij zo, om een beeld te scheppen dan zal t dorp zal worden aangezien als ik dit zo zeg, maar ter apel is een redelijk blank dorp, voor niet weet waar, het ligt tegen de duitse grens in het zuidelijkste puntje van groningen. Multicultureel is redelijk beperkt in tegenstelling tot grote steden als a'dam utrecht etc. Dat betekend niet dat het niet welkom is, het is er gewoon niet.

Het azc is er al 20 jaar, dus de ta-ers ( ter apelers) zijn heus de stroom van vluchtelingen gewend, het is niet iets nieuws, net als de cultuurverschillen. Het komt best voor dat als je de deur vergeet af te sluiten, dat je bij thuiskomst azcers in huis zitten, omdat het in hun cultuur gewoon is om zo binnen te wandelen en samen alles delen. Geen punt dat is een cultuurverschil. Of dat je wasgoed was verdwenen..

Het verschil nu is dat de toestroming redelijk overrompelend is, 1900 mensen voor een dorp is redelijk veel. Dan is het buiten het cultuurverschil ook een soort arrogantie, maar van beide kanten, ik wijk niet voor jouw, maar jij ook niet voor mij zodat je omvergelopen wordt.. Dat diefstallen, de cultuurverschillen simpel voorbeeld als poepen in t park, openlijk dronkenschap, en dan simpele dingen als voordringen proeven van producten leiden NU tot irritatie, dat terwijl er jaren niks mis was, waar ligt het verschil?? De "overlast" is groter

Is het gedrag van de dorpeling of vluchteling veranderd, beidde?

Een vluchteling is een vluchteling, voor welke oorlog ze vluchten vind ik ter zijde, waar ze ook vandaan komen. Ze zouden niet hoeven te vluchten! Ik begrijp heus dat ze niks hebben, het een schock is zo'n overgang, de beelden de fotos van de nog reizende vluchtelingen grijpen mij enorm aan, maar ik hoop dat t punt wat ik bedoel overkomt, ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven

7. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Ik woon niet in het dorp waar jij woont maar dat er problemen ontstaan lijkt me niet meer dan een logisch gevolg. Tussen Rotterdammers en Amsterdammers ontstaan al wrijvingen, vroeger werd je in elkaar geslagen als je als jongen achter de meisjes uit een ander dorp aan ging. De realiteit is dat het in de mens zit. En niet alleen in de westerse mens, of zijn er werkelijk nog mensen die dát geloven?

Ik kan natuurlijk voorbeelden op gaan noemen (Zoals mijn eigen zoon die is neergestoken, voor de Moskee, door de vader van zijn Marokkaanse vriendin,omdat ze wilden trouwen en papa en zijn familie het er niet mee eens waren. Mijn zoon is praktiserend Moslim dus daar kan het niet aan liggen. Ze zijn uiteindelijk, toen pa vast zat, toch getrouwd en m'n schoondochter vertelde dat er geluiden uit de familie kwamen van, let maar op, nu is het een Nederlander, de volgende keer een neger, onze hele cultuur gaat er aan)
    Maar ik wilde eigenlijk niet te veel op dit soort incidenten in gaan.
    Dit is natuurlijk een pijnlijke voor mij, mijn zoon had dood kunnen zijn maar ondanks dat heb ik een schat van een schoondochter.
    Kan haar dat niet kwalijk nemen.

Wat ik wil zeggen, ongeacht hoe je over asielzoekers, buitenlanders en hun verblijf/hulp hier denkt, dat het voor botsingen gaat zorgen kan je op je vingers natellen. Zeker als het om grote aantallen gaat van verschillende culturen bij elkaar. Begrip tonen is een ding maar in de eerste plaats zal dat van beide kanten moeten komen en zitten er grenzen aan om het voor alle partijen leefbaar te houden.
    Criminaliteit, meisjes lastig vallen, drankoverlast en dat soort dingen kan gewoon niet getolereerd worden. Niet van Nederlanders en niet van asielzoekers, Oostblokkers of van wie dan ook. Ongeacht wat ze mee hebben gemaakt en hoe vreselijk dat ook is. Kom op zeg.. waar houdt tolerantie op? Wangedrag kan je niet bedekken met de mantel der liefde. Achter gruwelijke moordenaars en zware criminelen zitten meestal ongelukkige verhalen, van welke cultuur dan ook.

En begrip dat een kant op gaat snap ik ook niet.
    Waarom is er geen begrip voor de mensen van zo'n dorp die zo'n verandering over zich heen krijgen? En naar wat ik lees niet alleen de verrijking van andere culturen? (Ik zou overigens echt niet blij zijn als er ongevraagd vreemden in mijn huis zouden binnen gaan en mijn wasgoed van de lijn zouden halen?)
    Er zijn toch meerder kanten van een verhaal die om begrip vragen?
    (en dan heb ik het niet over de uitspraken onder filmpjes en foto's van verdronken vluchtelingen)
    Waarom is iedereen die maar iets uit over onbehagen meteen een racist?
    Waarom worden alle andere geluiden afgedaan als niet waar en racisme?

Als je begrip kan tonen voor het feit dat het belangrijk is voor mensen die hier komen wonen dat ze hun eigen cultuur kunnen behouden en zich niet aan hoeven passen, snap ik niet waar het begrip is voor mensen die altijd volgens hun eigen gewoontes en cultuur hebben geleefd en die nu ineens geconfronteerd worden met grote getallen van mensen die er totaal andere gewoontes op nahouden en die ook doordringen in hun dagelijks leven. Want mensen die ongevraagd je huis binnen dringen, je was van de lijn halen, je dochters die niet meer over straat durven omdat ze lastig gevallen worden, zijn niet echt prettige veranderingen.

Dat niet iedere asielzoeker een goudzoeker is, dat er lieve gezinnen zijn die vreselijke dingen hebben meegemaakt, dat de commentaren onder sommige beelden vreselijk en onmenselijk zijn, dat het vreselijk is dat zoveel mensen verdrinken en op andere manieren sterven. maakt de andere kant toch niet onwaar?

Dat er niet alleen lieve aardige mensen hier heen komen (er staan naast de vreselijke beelden ook genoeg filmpjes van schreeuwende mannen die gillen omdat de opvang niet goed genoeg is, blikken met (halal) voedsel leeggooien voor de voeten van de vrouw die ze net met zorg en persoonlijk initiatief heeft gebracht omdat de datum die er op staat niet goed is naar hun mening, was nog drie jaar geldig, om maar een voorbeeld te noemen) is óók een waarheid.
    Dingen kunnen naast elkaar bestaan weet je.
    Iedere niet racist weet toch dat zwart/wit denken niet bevordelijk werkt.

Ik weet ook geen oplossing maar ik weet wel dat ik me in alles maar goed praten en alles bedekken met de mantel der liefde net zo min kan vinden als in keiharde domme opmerkingen.

8. Blisskarin

Blisskarin Actief lid

8 feb 2012
    383
    0
    0
    Brabant
    Gisteren het nieuws op RTL4 gezien......
    Klein mannetje van 3 met zijn gezicht in het zand op het Turkse strand aangespoeld.....
    Heb een half uur zitten huilen......

Laat ze maar lekker bij mij in de achtertuin wonen.
    Leg ik ze in de Lidl wel uit dat je je vinger niet in een pot pindakaas moet stoppen.
    Ach wat, ik koop die pot wel....

9. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Het breekt mn hart, die foto....die mensen wíllen hier niet zijn, ze willen uit de oorlog, de ellende, ze willen rust, vrede, eenndak boven hun hoofd.
    Ik heb eten, een goede baan, een huis, twee auto's, een uitgebreide garderobe, een miele wasmachine én droger. Vluchtelingen pakken dit niet van mij af, dus wat is het probleem? Tuurlijk zijn er gelukszoekers, die denken mee te liften met de stroom vluchtelingen, schaamteloos. Maar laat dit niet bepalend zijn voor ons oordeel.

10. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve, bekrompen mensen toch....

Draai het eens om; Wat als JIJ met je peuter van 3 moet vluchten? Voor geweld? Voor achterlijke terroristen.

Ik kan niks met alle racistische opmerkingen, sorry. We zijn allemaal mensen, die elkaar moeten helpen. Wat als wij het waren? Dan hopen we toch verdomme ook dat we ergens heen mogen vluchten???

11. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere

👍👍👍+40000 thats it

12. twee

twee Fanatiek lid

7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    In principe hoefden ze niet te vluchten, ze zaten al veilig in Turkije.
    Lees ebru umar haar artikel, Google maar

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Deze mensen vluchten niet allemaal voor geweld. Sommige willen gewoon een beter leven. Net als dat jongentje wat dood is aangespoeld. Ouders en zus gaan terug naar geboorteland om hem te begraven. Als het daar zo erg is ga je niet terug. Sommige vluchten ivm dienstplicht en andere omdat het hier in Europa beter is. Ze moeten de problemen daar aan pakken en niet hier. Hulp verlenen maar terug sturen als in land van afkomst geen oorlog of geweld is. Is er in land van herkomst een rede dat je niet terug kunt dan natuurlijk alle hulp geven die nodig is.
    Wij houden het vluchten naar Europa in stand door ze indd met open armen te ontvangen, door ze asiel te verlenen . Deze doden mensen komt mede door de schuld van Europa . Ze komen hier heen omdat ze opgevangen worden . Er gaan duizenden bootjes per dag en geen een komt er terug. Dat er mensen dood gaan tijdens de reis wordt ze vaak niet verteld. Ze zien alleen de hoop niet de ellende. Door mensen terug te sturen, hun verhaal te laten doen en ze duidelijk maakt dat oversteken geen zin heeft laat mensen wel nadenken.

Vluchtelingen die echt vluchten voor oorlog en geweld gun ik alle geluk van de wereld.

14. Logan

Logan Niet meer actief

Nou inderdaad!!

15. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Serieus?
    In Syrië is het niet zo erg?

Ik heb jouw tekst gisteravond letterlijk gehoord uit de mond van Wilders.. en je hebt werkelijk geen idee wat je zegt..
    Mensen die zulke dingen roepen zou ik vragen om het eerst zelf te gaan ervaren voordat je vindt dat je recht hebt om aan deze mensen re vertellen wat zij beter hadden kunnen doen. Ervaar het en dan kun je beoordelen wat JIJ zou doen..

Natuurlijk is het voor velen makkelijker om te verteren als dat relatief verwaarloosbaar aantal niet richting Europa zou trekken. Dan kun je gewoon doen alsof het allemaal niet bestaat en hoeven de leegstaande complexen nog steeds lekker nergens voor gebruikt te worden.

Het gaat daarnaast om ong 0,06% van alle vluchtelingen!!!
    Zo aanzuigend is die kracht van asiel in Europa. Er zijn op dit mensen miljoenen mensen op de vlucht! In Libanon zitten 2miljoen vluchtelingen uit Syrië, in een land dat zelf verscheurd is door oorlog, en maar 4mln inwoners heeft.
    En zij bouwen geen hekken en muren zodat ze niet hoeven te kijken naar dode kinderlichamen. .

En ten slotte: dit jongetje ging helemaal niet naar Europa, maar naar Canada... net als duizenden van onze landgenoten 70jaar geleden. Dat was ook een ander continent..
    Niemand heeft toen een hek gebouwd met de mededeling dat de boten maar omgedraaid konden worden en dat we het maar moesten uitzoeken in Europa.
    Of hadden ze dat beter wel moeten doen in jouw ogen?

16. Islah

Islah Niet meer actief

En lovewinnie is zelf afstammeling van o.a joden, die zijn ook hier naartoe komen vluchten toen de Spanjaarden (en andere landen) hen vervolgden. Maar ja dat is natuurlijk weer anders...

Overigens heb ik ook een behoorlijk aantal gelukszoekers als familie, zij emigreerden in de jaren '50 naar Australië.

17. Islah

Islah Niet meer actief

Daarbij vertelt Ebru Umar waarschijnlijk niet hoe veel (met name Koerdische) Syrische vluchtelingen in Turkije worden behandeld. Ik las er in dat andere topic al iets over van iemand haar schoonfamilie die naar Turkije was gevlucht en mijn man heeft hier ook een kennis (Koerdische Syriër) die nadat hij in Turkije was toch hier naartoe is gekomen. Als het leefbaar was voor hem in Turkije was hij zeker daar gebleven, maar dat was helaas niet zo.
    Voor ik nu bepaalde Turkse dames over me heen krijg: dit is vast niet in alle gevallen zo, daarom zei ik dus 'veel'.

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Mijn man is ook Turks en mijn schoonfamilie is ook gevlucht uit turkijen. Van mijn mogen ze miljarden investeren in hulp. Dat is zeker nodig. Echter wel bij de bron aanpakken dus in eigen land. Zolang we de kraan enkel hier open houden pakken we het verkeerd aan. Vluchtelingen blijven komen . Het houdt dan nooit op tenzij het anders aangepakt worden. Tijdelijk asiel, aansterken en terug op een veilige manier. Niks niet bootje omkeren maar blijven ook niet nee. Ze moeten daar de problemen aanpakken. Er zijn ik mensen die hebben geen geld om te vluchten!!!! Zijn die niet belangrijk??
    Mijn opa was indd jood. Ooit willen vluchten naar Canada voor een beter leven. Echter was geen geld voor dus moet je onderduiken. Deze mensen worden niet geholpen. Nu niet en nooit niet doordat we alle energie steken enkel in de vluchtelingen die hier heen komen. Daar moeten ze helpen dan hoeven ze niet te vluchten. Hier helpen is niet de oplossing om het probleem tegen te gaan. Stond er misschien net verkeerd . Ik ben niet tegen niet helpen alleen hoe het nu gebeurd is niet goed.

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

Mijn vriend zei ook dat ze eigenlijk niet naar Europa hoefden te komen omdat ze al veilig zaten.
    hij vind dit verschrikkelijk! Onmenselijk wat er gebeurd! Maar hij vraagt zich wel af waarom ouders deze gevaarlijke route willen nemen terwijk ze eigenlijk al "veilig" zitten.
    Ik zei ook tegen mijn vriend : als hier oorlog is, hier is de isis. Je hebt een keuze, wachten op de dood of het leven van je kind riskeren maar wel nog eens kans hebben, wat doe je dan? Vlucht je dan naar België of ga je verder weg?

Hij begrijpt het niet. Zodra je veilig bent moet je stoppen met levens te riskeren. Terwijl ik het wel begrijp. Ik wil zo ver mogelijk van die oorlog vandaan zijn.

Wat hij ook niet begrijpt is waarom veel vluchtelingen voedselpakketten weigeren. Het zou niet halal zijn.
    weigeren moet je zelf weten maar neem die voedselpakketten dan aan voor de kinderen, die hebben ook vreselijke honger en door die voedselpakketten te weigeren breng je je eigen kinderen in gevaar.
    daar geef ik hem wel helemaal gelijk in.

Wat ikzelf wel weer raar vind is waarom vluchten zoveel mannen? Gisteren 14 mannen gevonden in België. Waar zijn de vrouwen en kinderen? Dit vind ik wel vreemd. De meerderheid is man. Zijn dit wel vluchtelingen?

20. Islah

Islah Niet meer actief

Joden worden niet geholpen? Misschien vergeet je even dat ze een heel LAND onrechtmatig hebben ingenomen met toestemming en hulp van de rest van de (voornamelijk westerse) wereld? En waarom zouden we hier joden moeten 'helpen', ze hebben het hier toch gewoon goed (afgezien van wat geklaag als ze een Israelische vlag hijsen op dagen waarbij je niet mag vlaggen).

En verder helpen ze Syrië niet en zullen ze dat ook niet gaan doen want in Syrië is geen olie.

Deel Deze Pagina