Ho even, ik oordeel helemaal niet? Ik geef alleen aan dat feiten en gevoel soms wat van elkaar verschillen. En ik weet niet wat jullie hebben doorgemaakt. Maar je kunt niet alles afschuiven op de vluchtelingen. Deze regering is niet gekozen door de vluchtelingen. Dat hebben wij zelf gedaan.
Maar dat doe ik ook niet als je mijn bericht leest zeg ik ook dat vluchtelingen hier niks aan kunnen doen maar de regering wel.
Ik vind het een moeilijke kwestie, waarin ik niet zo 1,2,3 een mening over heb "voor of tegen" ik zit geloof ik ergens in het midden, kan dat ook? Maar in ieder geval vind ik dit: Onnen viert feest met asielzoekers - RTV Noord mooi om te zien, dat het ook zo kan.
Klopt, ik heb het fout geschreven (en verwijderd). Maar mijn punt blijft staan. Er zijn dus óók mensen, die volledig door eigen schuld in de schuldsanering terecht komen, en daar wordt (onder bepaalde voorwaarden) ook wel een deel van kwijtgescholden. Dat geld moet wél betaald worden en dát geld komt dus bij de rest van de bevolking vandaan. En dan nog is niet alle ellende op DEZE regering af te schuiven. Vaak is het van een eerder kabinet oid. Járen geleden zijn er keuzes gemaakt en die pakken tientalle jaren later negatief uit voor de bevolking. Zó werkt het óók in de politiek. Nu heb ik het over zaken in het algemeen. Het huidige kabinet valt ook e.e.a. te verwijten.
Dat is zeker waar hoor. Ik vind ook gewoon dat je het terug moet betalen of het nou je eigen schuld is of niet.
Ik denk niet ze liegt maar denk niet dat ze een boerka bedoelt. Ik denk dat er zelfs niemand in Nederland en Belgie een boerka draagt.
Het is inderdaad verboden op veel plaatsen. In Maaseik bijvoorbeeld is het zeker weten verboden maar daar worden boerka's wel gedragen door enkele mensen. Zelf voor de ogen zit een doorzichtige stof.
Bedoelt ze niet gewoon een niqab? Ik heb zelf ook vriendinnen met een niqab. Ik heb nog nooit iemand met eem boerka gezien. Anyway, we dwalen af. Denk dat de boerka of niqabdragende vluchtingen ook op 1 hand te tellen zijn.
Even voor de goede orde aangezien ik hier beschuldigd word dat ik met mijn vinger wijs: IK WIJS NIEMAND AAN!! Lees het begin van mijn bericht; IK ZEG NIETS!! Wat is hier zo moeilijk aan zeg, kom op.
Is antikraak wonen een "tijdelijke" oplossing? 10 jaar wachten en het vooruitzicht op veel ergernis is zo stressvol, hoe hou je het vol? Hier heb je dat bijna niet helaas. Ik vind het zo moeilijk, mijn broer is nu 48 en zijn huis is verkocht door de bank dus geen geld, de schuldsanering houd veel in en ze moeten rondkomen van een klein bedrag. Ik heb regelmatig boodschappen voor ze gedaan, de energierekening betaald maar het is een bodemloze put. Via de gemeente kregen ze te horen dat er een kleine daklozenopvang is voor gezinnen hier in de buurt. Ik wil niet dat mijn neefjes daar terecht komen en mijn broer en schoonzus ook niet, dus vandaar dat wij ze nu in huis nemen. Op school gaat het de laatste tijd al bar slecht met mijn neefjes, en hier kunnen wij ze hopelijk toch weer een veilige haven geven en stimuleren hun best te doen op school Ik baal er alleen van want wie weet hoelang het gaat duren voordat ze straks weer zelfstandig kunnen gaan wonen. Maar ik durf niet veel te zeggen hier want er is altijd wel iemand die commentaar levert op je verhaal. Laat diegene maar eens in mijn of beter nog, mijn broers schoenen staan en niet weten of je kinderen een slaap plaats hebben straks, verder zeg ik niets.
Kaats de bal even terug. Wij krijgen eigenlijk de hoeveelheid vluchtelingen opgedrongen. Ik bedoel daarmee het gedoe in Oranje. 700 was afgesproken in dat dorpje van slechts 140 inwoners. Krijgen ze het dubbele en dat wordt even op het allerlaatste moment meegedeeld. De bussen vol met asielzoekers stonden al vlakbij te wachten notabene. En dat noem je vrijheid? Iets door je strot geduwd krijgen? Wij hebben alles maar te slikken. Vrijheid? Hebben we eigenlijk op dat vlak al helemaal niet meer. Je mag zelfs niet meer netjes zeggen dat je die vluchtenlingenstroom niet meer ziet zitten,, want dan ben je gelijk een racist! Zelfs de Jihadaanhangers mogen binnenkomen en asiel aanvragen hier in Ter Apel. Was afgelopen weekend nog in het nieuws. Ze kunnen het niet goed controleren! Over een aantal jaren is er nog minder vrijheid hier vrees ik als het zo door gaat. Dus hou op over vrijheid. Vrijheid hadden ze ook in de 7 landen waar ze doorheen zijn gereisd om hier te komen, kunnen krijgen overigens! EDIT: En laat ik maar zeggen dat ze niet onze banen en huizen inpikken. Ze krijgen niet met voorrang een huurwoning toegewezen toch? (*kuch*). Verder drukken ze wel degelijk zwaar op ons sociaal stelsel. Of heb jij een goed idee hoe we al die vluchtelingen in hun onderhoud kunnen voorzien? Toch maar meer veel meer bezuinigen op de zorg (wat wel gratis moet blijven voor de asielzoeker), het onderwijs, onze bejaarden of heb je wellicht een ander idee waar flink op bezuinigd kan worden? Hoe wil je anders al die monden voeden?
Ik vind gewoon de gang van zaken vreemd. Ik zie een sociale huurwoning als hulpvoorziening voor mensen die het via de normale manier niet lukt een huis te huren of kopen. Particulier huren is nu zo duur dat er zoveel mensen in sociale woningen zitten, dat klopt niet. Op een gegeven moment woonde al mijn vriendin via de woningbouw in een eengezinswoning en wij voor 400 euro meer in een rotflat. Kopen is niet altijd een optie.
Inderdaad. Ik huur nu dus particulier. Betaal veel geld maar heb gelukkig wel recht op huurtoeslag en andere toeslagen waardoor dat mogelijk is. Kopen kon ik niet 1. ik had geen vast contract en 2 ik verdien te weinig om uberhaupt een 1 kamer flatje te kopen. Daarbij heb ik die restschuld van het huis dus kon ik sowieso niet kopen. Maar het is gewoon krom geregeld op de huizenmarkt. Piepie ik stuur je even een privé berichtje
ik zie vrijheid toch als iets heel anders en ik vind nogal een bekrompen gedachte....wij hebben heel veel vrijheid ja. Al eens geprobeerd om je in te leven in iemand die in oorlog heeft geleefd. Dan hebben wij geen enkel recht tot klagen.
Totdat je zelf in een situatie komt, en je moet ergens aankloppen maar niemand geeft gehoor. En waarom worden er geen azc in Bloemendaal, Wassenaar of bijv. Blaricum geopend? Of heb ik iets gemist? Of waarom nemen al die meelevende mensen zelf geen gezin in huis, zoals piepie nu haar broer en zijn gezin in huis moet nemen? En al die hoge piefen kunnen zelf ook een gezin in huis nemen. Of gaan ze niet zelf hun handen uit de mouwen steken bij azc's? Niet gemakkelijk een zak oude spullen dumpen maar stront scheppen in alle hoeken en gaten? Schoonmaakbedrijven overwegen hun mensen terug te trekken. En ik ben echt iemand die hart heeft voor de echte vluchteling hoor! Maar het is een gekkenhuis hier. Dus ik roep al die roeptoeters die alles maar geoorloofd vinden, en dat die mensen geholpen moeten worden maar eens echt op om handen uit de mouwen te steken. De beste stuurlui staan immers aan wal.