Vluchtelingen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MyMiracle, 31 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    En dan? Die figuren zitten sowieso al in nl, geboren en getogen.

2. twee

twee Fanatiek lid

7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    En terrorisme??

3. Islah

Islah Niet meer actief

Iemand die zegt in Syrië te hebben gestreden als het haar eigen land was zou juist niet zo'n probleem moeten hebben met terrorisme lijkt me (alle groeperingen daar die vechten gebruiken terreur, zowel Assad als alle tegenstanders).

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ja want die miljoenen willen natuurlijk ALLEMAAL in Nederland wonen ;)

Echt de meest achterlijke reacties lees je hier, ik vind het bijna lachwekkend 😂

Jullie moeten het niet allemaal zo ontzettend groot en negatief maken stelletje overdrijvers.. Natuurlijk ga je dan zo'n weerstand krijgen pff

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Vorig jaar vroegen 30.000 mensen asiel aan. Stel je voor dat dit verdubbelt. Even een beetje perspectief mensen. Het gaat hier niet om miljoenen mensen die ons land overspoelen.

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Waarschijnlijk wel. Net zoals dat je buurman een geradicaliseerde bekeerde moslim kan zijn zonder dat jij het doorhebt. Of je andere buurman er neonazistische denkbeelden op na houdt en ineens met een mitrailleur in een moskee staat. Mijn punt? Je kunt nooit weten wat iemand denkt en voelt en een 'lone wolf' pik je er nooit uit. Het risico bij asielzoekers is uiger, niet alleen uit syrie maar uit alle landen. Waar oorlog is is het risico groter dat iemand daardoor beschadigd is of oorlogsmisdaden heeft begaan. Maar het is iets dat je niet uit kunt sluiten.

Misschien een geruststelling voor je: alle aanslagen van de laatste jaren zijn gepleegd door mensen die in het land van de aanslag geboren en getogen waren, of via een algemen visumprocedure (en dus geen asiel) het land binnen zijn gekomen. Dus over asielzoekers zou ik me het minst zorgen maken.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wie is er ook bang dat er tussen de echte vluchtelingen terroristen zitten... die op deze manier binnen kunnen komen....

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee helemaal niet, denk hetzelfde als wat juul zegt.

9. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Hahaha miljoenen vluchtelingen, kom op zeg. Er zijn in Nederland in 2015 (op 24 augustus 2015) 30.177 vluchtelingen geregistreerd. (Bron: https://www.coa.nl/nl/over-coa/feiten-en-cijfers). Laten we nou eens zeggen dat er, met de toestroom van nu, 2x zoveel opgevangen moeten worden, dan heb je het over een aantal van 90.000. Ja, dat is veel. Mee eens. Maar miljoenen, totaal niet dus.

Dan even persoonlijk: ik vind het vreselijk dat er zoveel mensen zijn die het in hun eigen land zo slecht hebben dat ze moeten/willen vluchten. Dan heb ik het over mensen die uit een oorlogs/onderdrukkingsgebied komen en daar hun leven niet veilig zijn, maar ook over mensen die blijkbaar in hun eigen land zoveel armoede kennen dat ze op zoek gaan naar een beter leven.
    Mensen die dingen hebben meegemaakt die wij ons totaal niet kunnen voorstellen. Er zit wat mij betreft een duidelijk verschil tussen deze 2 groepen, maar ook de tweede groep vind ik schrijnend. Je pakt echt niet je boeltje zomaar op en verlaat alles wat voor jou bekend is omdat je een uitkering in nederland wilt (uitzonderingen daargelaten). Dat doe je omdat je kinderen geen eten, of schoon water hebben. En wie zijn wij om vanuit onze positie deze mensen te veroordelen?? Wees verdomd blij dat je hier geboren bent en niet in dezelfde situatie zit, in plaats van vanaf je luie stoel te roepen dat ze hier niks te zoeken hebben. Bah, ik word er niet goed van.

10. nieuwemoeder97

nieuwemoeder97 Actief lid

13 mei 2014
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een berichtje die ik zag passeren op fb:

Zoveel mogelijk delen a.u.b.!!!
    AN V.S. ASIELZOEKERS ....
    Ik heb door omstandigheden een noodwoning nodig via OCMW. Er zijn er maar 2, 1 is bezet en 1 renoveren... ze. Dus probleem! Maar zeggen ze, we hebben nog een woning leegstaan die eigenlijk voor asielzoekers is, je mag daar naartoe (met tuin). Zo'n noodwoning is voor max. 3 maanden. Ik daar op 3 juli naartoe, verhuizen,kuisen,Robine uit leggen dat het maar voor even is,... 5 Weken later,vrijdag namiddag telefoon. Je moet er maandag middag uit want er komen 3 asielzoekers. Brussel heeft dat beslist. Alsof ze begin juli niet wisten dat die gingen komen. Het was toen al in de media....Maar noodwoning voor Belgen, in totaal goed voor 4 slaapplaatsen nog steeds geen plaats. Weet je wat, we hebben nog een vies klein studiootje met 2 bedden 1 matras zelfs op een houten bak normaal voor asielzoekers,je mag daar naartoe. In dat gebouw allemaal gerenoveerde studio's met aparte slk deftig in orde. Maar daar zitten al asielzoekers in. Ik weer kuisen,verhuizen,...Je wil niet weten hoe vuil ze het achterlaten. Je kan niet spreken van een badkamer. Daar mag ik dan nu nog blijven tot 3 oktober. Moraal van het verhaal? Ik als Belg, moeder en kind wordt in het slechtste onderkomen dat ze hebben ondergebracht. Ik moest al mijn spullen verhuizen voor die paar weken, maar in dat gebouw met studio's heeft geen één van de asielzoekers zijn zak met kleren moeten verhuizen om mij met mijn kind een leefbare studio te geven. Alleenstaande mannen dan nog wel. Ik ben op alle mogelijke vlakken het meest benadeeld, en belast en heb mij het meest moeten schikken. Want voor een Belg in nood is er een gebrek aan opvang. 4 bedden voor Belgen/ 15 bedden voor asielzoekers. Het komt er op neer dat alle asielzoekers (mannen) in Malle, beter gehuisvest worden dan ik moeder en kind en dan ook nog Belg. OCMW Malle neem ik niets kwalijk, zij krijgen opdracht van Brussel uit. Met alle respect voor mensen in nood,maar dit is toch wel de omgedraaide wereld! Ik ben boos, gefrustreerd en kan niet geloven dat dit mij overkomt! Nog niet te spreken dat Robine op 3 maanden tijd op 3 verschillende plaatsen moet wonen. Had ons in het huis gelaten voor die paar weken en had die 3 asielzoekers in studio gelegd met extra matras voor die paar weken. Die mensen zijn al blij met een slaapplaats.

11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Schokkend om te lezen, nieuwemoeder97. Dat iemand vindt dat zij als Belg recht heeft op een betere behandeling dan een asielzoeker. Of als alleenstaande moeder recht heeft op meer dan een alleenstaande man. En nog schokkender dat ze er om vraagt dat deze kortzichtigheid zoveel mogelijk gedeeld moet worden.

Misschien helpt het als je ook even vanaf fb de lijstjes deelt van de rangorde wie meer recht heeft op iets dan een ander, want ik ben duidelijk niet zo goed op de hoogte hiervan.

12. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Maar echt he. Ik verbaas me erg over de 'rechten' die mensen denken te hebben en zichzelf toekennen. Waarom zou zij meer recht hebben op een woning dan een willekeurig ander iemand? Misselijk word ik ervan.

13. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Er komen nu tussen de 400-500 per dag hier in Nederland binnen. En dat worden steeds meer mensen

14. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Met een gemiddeld aantal van 450 per dag kom je van 15 augustus (datum waarop er 30000 vluchtelingen binnengelaten waren) tot 31 december uit op ongeveer 62000. Ik zei 60000, dus een aardige schatting vind je niet?

15. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ze moet zich schamen.
    Waarom heeft ze meer recht op woning dan een "vluchteling"? Omdat het "haar" land is? Dus doordat ze toevallig op een bepaald stukje van deze wereld geboren is maakt haar meer rechten hebben dan een ander? Maakt dat haar een beter mens?
    Of is het omdat ze een allestaande moeder is en ze denkt meer te hebben meegemaakt dan deze vluchtelingen? Want in dat geval zou ik haar uitnodigen om eens een paar dagen in Syrië te gaan wonen. Wellicht dat ze dan beter begrijpt hoe verschrikkelijk veel ellende deze mensen meegemaakt hebben. Dat wij het hier in ons veilige Nederland/Belgie eigenlijk verschrikkelijk goed hebben. Want ondanks dat mensen hier ook veel reden tot klagen hebben ben ik van mening dat we het nog altijd VELE malen beter hebben dan veel andere mensen op deze wereld.

16. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Precies mijn gedachte.

Dit artikel van de volkskrant waar in je kunt lezen hoe sommige dingen uit hun verband gerukt worden door de media, zoals het incident over het vermeende weigeren van een voedselpakket wat niet halal zou zijn. Las dat dit ook in dit topic weer meerdere malen voor bij kwam.

Cookiewall: Cookies op de Volkskrant | de Volkskrant

17. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Ik vind opvallend dat er niemand reageert op de filmpje waarin vluchtelingen eten en drinken weg gooien. Vinden jullie het normaal? Net een fimpje gezien van een vluchteling die een vrouw en baby op te trein rails gooit om denk ik statement te maken. Mijn schoonvader werkt met vluchtelingen is een beveiliger en dingen die hij mee maakt... Nog steeds heb ik geen moeite met hulp bieden aan vluchtelingen zo lang ze de taal leren en zich willen aanpassen aan de regels en culctuur hier.

18. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Magda, lees even de link die exact boven je gepost is over het weggooien van eten.

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

Iedereen heeft het nu over de vluchtelingen. Die hebben geld om naar hier te komen.
    maar hoe zit het met de mensen die niks hebben? Die geen geld hebben om de oversteek te maken? Worden hun ook geholpen of worden hun aan hun lot overgelaten? Jammer dat je daar niks over hoort.

En net zag ik op de nos een man die zijn vrouw en kinderen heeft achtergelaten. Alleen hij heeft de overtrek gemaakt. Waarom? Waarom laten velen hun vrouw en kinderen achter?

20. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    792
    148
    43
    Inderdaad dat vraag ik me ook allemaal af! De arme mensen blijven achter in Syrië ? Heb daar foto.s van gezien,echt vreselijk dat gun je niemand!

En waarom laat je/kun je vrouw en kinderen achterlaten?
    Hoorde van iemand dat de man dan asiel kan aanvragen voor zijn familie, maar hoe komen ze dan hier? Hoe vinden ze elkaar weer?

Deel Deze Pagina