Wat hebben jullie in je vluchtkoffer? Op mijn kraamzorglijstje staat maar heel weinig, dus vandaar de vraag. Hoor weleens over meer mutsjes meer kleding. Maar heb geen idee wanneer je je omkleedt enzo. Heb nu dit bij elkaar: Maxi cosi Maxi cosi slaapzakje Pakje maat 50 Pakje maat 56 (wanneer bepaal je de maat? Bij aantrekken? Ohnee deze is toch te klein? En dan de andere? Ze lijken allebei even groot) Sokjes Mutsje bijpassend bij pakje Verzekeringspasje Telefoon en lader Fototoestel en lader Muntje rolstoel Toiletspul voor mezelf? Shampoo make up ofzo Gebruik je dat? Badjas Pyama shirt (heb geen broek die pas ik nog niet) (of nog iets anders mee?) Onderbroeken 2 Voedingsbh Telnr van de drukker voor het geboortekaartje Telnr kraamzorg?? Wat voor kleding? Ga je in de kleding die je al droeg of trek je gauw wat anders aan?
Aanvulling: - slippers - labello - flesje water - dextro energy - pen en papier om een briefje te schrijven voor onder de ruitenwisser van de auto, als je 'm pal voor de ingang even moet laten staan - warme sokken - massage-olie - voer voor man (sultana's/eierkoeken o.i.d.) - CD met fijne muziek
Slippers voor onder de douche of het lopen op de gang Lekker makkelijk zittende kleding voor als je weer naar huis mag Lijst met personen die je wil bellen als de beeb geboren is Rompertjes Toiletspullen zeker meenemen, je weet nooit of je moet blijven en dan is een tandenborstel altijd fijn.... Frisdrank voor de man Voer voor de man, zeker voldoende meenemen! Manlief hier had niet genoeg aan de sultana's en ging scharrelen in het ziekenhuis naar eten en frisdrank. Ik vond het erg prettig om een knuffel bij me te hebben, klinkt erg kinderachtig, maar door de aanwezigheid van Teigetje werd ik rustiger dan de rustgevende muziek en de 'sfeervolle' verloskamer. Als je bevalling thuis begint, trek je al makkelijk zittende kleding aan. Iets wat niet lekker zit, wil je dan echt niet meer aan hebben. dat merk je dan vanzelf wat wel en niet lekker meer zit. In het ziekenhuis doe je dan voor je op bed blijft liggen je bovenkleding aan waarin je wil bevallen. Na de bevalling ga je douchen of word je op je verlosbed gewassen en trek je weer schone kleding of pyama aan. Dat ligt eraan of je naar huis mag of moet blijven.
Iets schoons voor je man. Voorhet geval je moet spugen. (Ja mijn vriendin) Ik mocht gewoon douchen na de bevalling. Daarna lekker een s hoon bed. Schone kleren voor jezelf voor na de bevalling. Als je borstvoeding gaat geven een voedings bh en shirt en evt zoogcompressen. Ruime onderbroeken. Een wikkeldoek voor de baby. Zou het verder ook even niet weten. Sterkte met de laatste loodjes.
Misschien een rare vraag maar moet je niet ook luiers en natte doekjes meenemen of wordt dat allemaal verzorgd?
Had ook een hele vluchtkoffer, uren over na zitten denken. Om 07.00 uur in het zkh, controle en meteen onder de douche en toen shirt aan. Hop op bed en bevallen, om 09.54 was onze dochter er. Om 12.00 uur in joggingpak naar huis. Moet elke keer lachen als ik aan die vluchtkoffer terug denk haha. Alleen haar kleren en m'n joggingpak zijn gebruikt.
Ik denk als je kind daar alleen geboren wordt, heb je echt niet veel nodig hoor. Lees reactie van Daantje maar En anders heb je vast wel lieve familie, die extra spullen kan brengen, mocht je langer moeten blijven. Hier wel een flink gevulde koffer voor mij en haar, maar goed wij verblijven ook nog 2/3 weken in het ziekenhuis, geboortecentrum en het ronald mcdonaldhuis.
Ik werd ingeleid. Werd verteld dat het wel een paar dagen kon duren. Dus ik echt van alles en nog wat meegezuild (dvd's laptop boek blabla) nou na 1 film waren de weeën zo heftig dat ik geen zin meer had. 's avonds werd mijn dochter geboren en die nacht. Ben ik met haar in mijn armen in slaap gevallen en bleef maar naar haar kijken hihi. Ik was wel blij dat ik een extra setje kleren voor de kleine meid mee had. Ivm omkleden. Ik zou daarom ook altijd 2 setjes meenemen.
Ik weet niet of je lenzen draagt, maar in dat geval, neem ook een bril mee. Persen met lenzen is niet lekker en je bent vaak lang op. Een bril is dan prettiger.
Ohjaaa bril. Indd goede tip!!! Goede tips hier!! Ga straks gelijk even alles op rijtje zetten en in de tas doen.. Make up doekjes ook een goede tegen uitgelopen mascara ofzo haha
Hihihi bailey, ik dacht dat ik laat was met mijn tas . Ik zat er aan te denken zo'n kleine rolkoffer mee te nemen, wat vonden jullie handig? Zo'n handbagage rolkoffer of een sporttas?
Handig zeg zo'n topic.wat nu in me opkomen: Mutsjes voor de baby (erg belangrijk) Extra pyama voor jezelf
Informeer anders even bij je zkh. De meeste hier in de regio hebben voorlichtingsavonden over bevallen in het ziekenhuis. Daar leiden ze je rond over de verloskamers, eventueel over de OK, over de neonatologie. Je krijgt een CTG apparaat te zien, de apparatuur die eventueel gebruikt wordt bij kunstverlossingen en zo. Allemaal soms best confronterend, maar wel heel fijn als je het allemaal al eens gezien hebt, dan 'overkomt' het je niet zo mocht je toch in het zkh een kunstverlossing of een sectio krijgen. En als alles goed gaat heb je dan in ieder geval al wel de verloskamers en de kraamkamers voor naderhand gezien, dan weet je in ieder geval wat ze allemaal hebben en wat je nodig hebt aan spulletjes.
Neem in ieder geval genoeg "verschoning" voor jezelf mee.... ik vreselijk gespuugd bij de eerste, dus ik ben zeker twee keer verschoond incl het bed een keer. Qua bepaling van de kleertjes, over het algemeen kunnen ze maatje 50 de eerste dagen echt wel aan. Maar ook hier 50 en 56 meegenomen hoor. Afhankelijk van het tijdstip van bevalling en verloop van bevalling moet je evt een nachtje blijven. Rolkoffer of sporttas.... dat is echt helemaal aan jezelf. Ik heb alleen maar sporttassen...
Genoeg rompertjes en kleren voor de kleine ,vaak mag je niet meteen naar huis en ze willen nog wel eens vaker spugen na de voeding en moeten dan best vaak verschoond worden.
Ik zou echt wat snacks ofzo meenemen voor na de bevalling. Ik was om 23:55 bevallen van mijn dochter en werd daarna lekker aan mijn lot overgelaten en man o man wat had ik een honger zeg! Dat gaat me geen tweede keer gebeuren dus he. Neem ook een corrigerend hemd mee voor jezelf, nog een must voor mij om aan te schaffen voor ik beval. Vlak na de bevalling is je buik net een soort flubberende pudding , dat was echt heel onprettig om mee te lopen. Was zo blij toen mijn man met een buikband voor me thuiskwam.
Ik had ook wat spulletjes voor mijn man mee! Naast een boekje en wat te eten en drinken had ik een schoon shirt, deo en tandenborstel voor hem mee. Na een nacht door trekken is het best prettig als hij ook zijn mond een beetje kan opfrissen (met het oog op gevoelig zijn voor luchtjes en meepuffen). Ik had 2 complete setjes kleding voor de baby mee en deze in zo'n hersluitbaar diepvrieszakje gedaan. Zo hoefde ik tussendoor niet uit te leggen wat bij elkaar hoorde maar ze konden gewoon zo'n zakje pakken en dan hadden ze een compleetsetje naar mijn zin. Wat te eten en drinken is voor jezelf ook wel lekker, hoewel ze in het ziekenhuis ook veel voor je regelen. Ik werd eng door het douchen en ze hebben een cup a soupje voor me geregeld. (voor niks dus mee in mijn tas) Ik had een flinke tas mee... beter mee verlegen dan om verlegen! Hoefde ik me daar niet druk om te maken
Ohja en het standaart van twee setjes kleding was hier niet genoeg. Mijn dochter had lekker van het vruchtwater zitten slurpen tijdens de bevalling en gaf dus nogal wat over tijdens de nacht. Ik baalde dat ik zo had lopen krenten om die paar kleine kleertjes die helemaal geen ruimte in nemen verder. Neem lekker veel mee dus voor je kleintje!