Vluchtkoffer inpakken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door firefly, 3 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tulpje22

Tulpje22 Lid

16 jun 2011
    84
    1
    0
    Zijn warme sokken echt nodig of gewone sokken ook goed. Krijg je koude voeten tijdens/na de bevalling?

En dezelde vraag eigenlijk voor de badjas, lekkere warme meenemen of juist een luchtige dunne?

2. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees maxi-cosi + voetenzak, zouden jullie de voetenzak al meenemen dan, als de baby in de zomer wordt geboren?

3. Hilse

Hilse Niet meer actief

@sneeuw,
    denk voetenzak voor koudere maanden. Voor de zomer kan een dekentje heel goed.. Kan soms wel koud zijn..

4. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    tulpje ja koude voeten komt vaak voor tijdens en na de bevalling.. hier bij mn zoontje geen last van gehad! maar voor de zekerheid toch mee!

sneeuw veel kindjes kunnen zich niet goed warm houden na de geboorte, dus hier gaat de voetenzak gewoon mee..
    en het weer is ook niet altijd voorspelbaar, zelfs in de zomer :p

5. Hilse

Hilse Niet meer actief

@Tulpje, of misschien een dunnere badjas en een dik vest?

6. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Handig topic, ff een terug-vind-postje..... ;)

7. Tulpje22

Tulpje22 Lid

16 jun 2011
    84
    1
    0
    @ Hilse: goed om te weten! Warme sokken mee dus..

Hier gaat trouwens geen voetenzak voor de maxi-cosi mee(eind mei uitgerekend) maar wel een wikkeldeken die in de maxi cosi past.

8. eef80

eef80 Niet meer actief

Ik moest mijn sokken juist uit. (ik had juist bijpassende bij mij bevallingsshirt gekocht ;)) En ik zou een dunne badjas meenemen. Het is altijd heet in het zh en als je het koud hebt ga je lekker onder de dekens!
    Ik zou wel een mooie badjas meenemen. Er worden veel foto's geschoten en aan jou de keuze of je vereeuwigd wil worden in je 'o zo lekker zittende' maar verwassen/versleten badjas.

Had een vriendin van mij. Allemaal foto's van de pasgeboren baby en haar in berenpyjama en vergeelde/ verwassen badjas. Zelf gaf ze er niets om geloof ik maar ik zou het niet willen!

9. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.089
    204
    63
    NULL
    NULL
    Deo (ook voor je man)
    Haarborstel
    Shampoo
    Tandenborstel en tandpasta (ook voor je man)
    Boekje/puzzels/laptop/muziek (misschien voor niets, maar als je lang moet wachten altijd fijn)
    Omaonderbroeken 3
    Sokken 3 paar

extra set kleding voor naar huis
    2 big shirts (1 tijdens de bevalling, 1 erna)

dextro
    1 extra voedingsbh
    ziekenhuiskaart/verloskundigenkaart
    fotocamera
    volle batterijen + lader
    filmcamera + lader
    telefoonnummers, ook van kraamzorg, drukkerij, ziekenfonds enzovoorts
    trouwboekje
    muntgeld voor parkeerautomaat
    kleding voor je man

Voor de baby
    mutsje
    1e kledingsetje + extra kledingsetje in een maatje groter
    sokjes 3 paar
    jasje
    rompertjes
    1e knuffel
    omslagdoek/dekentje/voetenzak
    maxi cosi
    slofjes

Lijstje voor je man waarop staat;
    aangifte doen, trouwboekje mee (kan evt. ook in het ziekenhuis)
    kraamzorg regelen (telefoonnummer zit in het voorvakje van de luiertas)
    familie en werkgevers inlichten
    verzekering inlichten (heeeeeel belangrijk)
    aanmelden bij de huisarts (telefoonnummer in je telefoon)
    geboortekaartjes doorbellen (goed het tijdstip, lengte en gewicht doorgeven)

Ligt natuurlijk aan je man en de staat waarin je verkeerd of dat lijstje nodig is, maar die van mij vond het ideaal. Hij was helemaal in de zevende hemel, en aangezien die van mij wel vaker op een wolk leeft. Ik was giga vergeetachtig, dus wij waren erg blij met ons duidelijke lijstje.

10. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.089
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb trouwens de helft niet gebruikt, maar ik was blij dat ik het wel allemaal mee had voor de zekerheid. Ik dacht ook dat ik lang moest blijven, maar was 3 uur na de bevalling alweer thuis.

En die badjas... ik ben zo blij met de vervrommelde mensen op de foto's vlak na de bevalling! Eigen keuze natuurlijk, maar niemand ligt er piekfijn bij vlak na de bevalling. Ik vond dat ook niet nodig... ik heb een topprestatie geleverd en vanaf dan gaan de foto's niet om mij, maar om het stralende babietje wat er bij staat. Foto's met mooie mensen kun je ook een week later maken toch? ;)

11. marlinde81

marlinde81 Actief lid

29 apr 2011
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    handig topic! moet ook maar eens rustig dingen bij elkaar gaan zoeken

12. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    Ga volgende week m'n vluchtkoffer maar es inpakken... !!
    nog een paar van die oma tenten ophalen...

13. Dana

Dana Niet meer actief

handig topic inderdaad, oma onderbroeken heb ik nooit aangehad ik had het opgelost met boxershorts voor vrouwen die ik 1 maat te groot kocht.

Verder ook geen voetenzak mee voor de maxicosi, ik beval eind mei en neem een omslagdoek mee.

14. helma85

helma85 Niet meer actief

Goede tips! Sla ik ff allemaal op. We zitten idd allemaal vrij dicht in de buurt voor de bevalling!
    SUc6!

15. Bentje

Bentje Actief lid

2 apr 2012
    279
    0
    0
    DH
    Handig.. Even bewaren

16. marlinde81

marlinde81 Actief lid

29 apr 2011
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook niet van de oma onderbroeken, maar begrijp dus dat boxershort ook kan?. Die draag ik namelijk nu ook. Heerlijke dingen vind ik

17. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Wat een super reacties ! Heel veel dingen die idd super handig zijn.
    Vooral dat lijstje.. Super..
    Ik lees ook een voetenzak voor de maxi-cosi.. Misschien een domme vraag, maar wat is dat? Heb een extra dekentje in de luiertas gedaan.. Verder eind vd maand nog de laatste inkopen doen en dan zijn we er klaar voor ;) Althans, de koffer.. haha

18. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Wat een handig topic zeg. Ik hoef voorlopig nog niet te bevallen maar ik ben me wel alvast in van alles en nog wat aan het verdiepen. Ik wil me graag goed voorbereiden op alles.

Deel Deze Pagina