Hoi Dames, Voel me ergens nog schuldig ook dat ik dit ga schrijven want er zijn absoluut vrouwen die het moeilijker hebben dan mij maar moet echt even mn ei kwijt ! Deze week 7 weken zwanger en na 2 onzekere echo's ( andere topic ) morgen een nieuwe echo ! Nu ben ik me toch een partij onzeker en bang ! Bang dat het mis is bang dat mijn lichaam het niet aan kan.. bang voor alles ! Situatie thuis is momenteel niet ideaal.. Toen we erachter kwamen dat ik in verwachting was waren ( zijn nog steeds ) midden in een verbouwing ! We leven dus op de slaapkamer momenteel want heel de benedenverdieping lag eruit ( inclusief vloer ! Was net een maanlandschap ! ) En nu zijn we pas op de helft. Ik voel me ziek, continu een leeg hongerig gevoel en ga er vaak bijna gestrekt door. Nu werkt manlief en klust hij veel in huis. Maar voor de 31e deze maand moet het compleet af zijn. Alles moet nog geschilderd geschuurd gestucd en gedaan worden en ik kan de energie er gewoon niet voor vinden ! Pfff sorry voor het verhaal maar soms is het fijn om even van je af te schrijven.
Ik herken t wel hoor. tuurlijk zijn er ergere dingen maar dit is ook heel vervelend. Denk dat onzekerheid bij de zwangerschap hoort! ben bijna 22 weken zwanger en ik voel de baby niet tot nauwelijks ivm voorliggende placenta. Dus als ik haar 1 dag niet voel krijg ik t benauwd. en t klussen tja ik ken t! bij ons word er vanaf dit weekend volop gestuuct en gedaan! baby kamer is nog totaal gestript. over 2 maanden komt de keuken. er komt een aanbouw. 2 honden a 30 kg per stuk die aandacht willen.... whaaa af en toe...! maar meid probeer aub aan je onrust en moeheid etc toe te geven. Dit zijn je allerbelangrijkste weken. ben je moe? ga slapen. heb je honger? eet wat. hopelijk begrijpt je vriend dat en dan is er niks aan de hand. even aan jezelf denken. Na 12 a 16 weken komt al je energie terug. heel veel succes 😉
Je hebt de rust nodig, je kleine wondertje slurpt al je energie op! zorg goed voor jezelf, dat is het belangrijkste, zeker nu je al 2 zorgwekkende echo's hebt gehad, zou ik die rust nemen. Hier had ik daags nadat we een bod gedaan hadden op een woning een positieve test, we wonen er nu 2 weken officieel mijn vriend heeft alles ingepakt in dozen, alles voor de verhuizing klaargemaakt, en we hebben in totaal 7 weken op een matrasje gelegen op de vloer (er zaten 5 weken tussen de oude woning en de nieuwe) Ik mag in mijn handjes knijpen voor mijn lieve vriend die alles gedaan heeft, en vrienden en familie van ons die ons met heel veel klusjes en het verhuizen geholpen hebben. Maar terugkomend op jou, je hebt het over de verbouwingsdeadline eind deze maand? is daar een reden voor? is er wat rek mogelijk? ik snap dat je moeilijk alles op je man's schouders kan gooien. maar denk aan jezelf en jullie kindje, eet voldoende, drink voldoende, en neem een dutje wanneer je voelt dat het nodig is.
Hoi ! Dank jullie wel voor de lieve woorden. En ja er is helaas een deadline De tegelvloer word gelegd de 31e.. En de keuken staat nog niet dat komt pas daarna ben ik bang want dat gaan we echt nooit redden en de meubels komen ook weer terug vanaf de 10e dacht ik. Dus het is mega druk. En dat met de honden herken ik ook haha. Gelukkig gaat manlief er mee werken dus zijn ze er redelijk vaak niet nadeel is.. hij werkt vooral snachts dus overdag zijn de honden alsnog thuis. Een dutje nemen is er niet bij hoewel ik wel rond 21.00 gestrekt lig tot de volgende ochten 08.00.. En eten.. haha.. ik eet de hele dag door fruit en brood.. dat hou ik het beste binnen. Ik zat aan de vitaal zwanger ( van de kruidvat ) maar blijkt dat ik niet tegen de supplementen kan die erin zitten dus ik zal echt de vitamines uit het eten moeten halen. Nogmaals dank jullie wel voor jullie lieve woorden ! Doet me goed ! Vanacht een onrustige nacht hopelijk morgen na de echo beter.
Hoi, Dit is ook de zwaarste periode tot 12 weken: je bent super moe en nog niet in de 'veilige' weken aanbeland. Je moet er ff door, later ben je super trots op jezelf! Stel dat straks alles achter de rug is dan heb je een super mooie benedenverdieping en dat scheelt een hoop stress. Dan ga je lekker van je zwangerschap genieten!
Wat fijn! Met je huis komt het vast ook wel goed. Er zou nu in ieder geval al een last van je schouders kunnen zijn gevallen, dus misschien wordt het werk daar ook wel lichter van. En verder hoop ik dat als je huisje klaar is, dat je wat meer kunt toegeven aan je vermoeidheid, die heel normaal is tijdens de zwangerschap (en die meestal minder wordt vanaf een week of 13). Misschien heb je iemand in je omgeving die je om hulp kunt vragen, en vertrouwelijk vertellen waarom het jou niet zo goed lukt om mee te klussen?