vluchtkoffer +pyama's

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sila24, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hey meiden wat moet er allemaal in de vluchtkoffer en hoeveel pyama's heb ik nodig? en wat voor pyama's?

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    wat je zelf lekker vind zitten :D
    heb er zelf 3 pyamas in zitten..

3. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

ik zou gaan voor een lekkere wijde pyama. Als je BV gaat geven lijkt een met knoopjes wel handig.
    Ik ga voor een nachthemd denk ik, ivm KS. En overdag lekker in mijn joggingbroek/huispak

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb 4 pyjama's in mn vluchtkoffer gestopt.

2 nachtjaponnen met korte mouw + 1 pyamabroek
    2 nachjaponnen met korte mouw

Weet niet of dat handig is, maar het leek mij wel handig ;)
    Verder heb ik in mijn tas gestopt:

BEEB:
    - 4 setjes kleren voor de beeb (schijnt handig te zijn ivm spugen, heb ik van horen zeggen haha) aangezien we igg 24 uur na de bevalling moeten blijven, inclusief sokjes, mutsjes en krabwantjes (weet niet of dat nodig is haha maar veel ruimte neemt het niet in ;))
    - 1 vest
    - 1 wikkeldoek voor in de maxi cosi
    - 1 'knuffelwikkeldoek'

ME:
    - huispak
    - teenslippers
    - schone kleren voor na de bevalling
    - genoeg ruim zittende oma onderbroeken
    - sokken
    - voedingsbh

ETEN:
    - liga koekjes
    - 2 flesjes water
    - 6 pakjes drinken
    - dextro

TOILLETTAS
    - verzorgingsproducten, inclusief labello
    - medicijnen
    - weet ff niet meer hoe ze heten maar van die dingen voor in de BH voor als je borsten lekken

VERDER:
    - fotocamera plus extra batterijen
    - filmcamera plus extra accublokje
    - geld voor parkeerautomaat en geld voor rolstoel??
    - schone boxer voor Maartman en schoon shirt (voor het geval ik hem onder kots oid ;))

Zo, dit was uit mijn hoofd... Wellicht dat ik iets vergeten ben op te schrijven...?

5. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

neem ook een lijstje mee met nummers van oa drukkerij, kraamzorg etc
    Kan je die ook meteen bellen ;)

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ohja, ook de oplader voor mn telefoon, idd de telefoonnummers

en het papier welke manlief moet meenemen bij de aangifte (we zijn niet getrouwd) + onze paspoorten.

7. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ja heb vandaag een betty boop caprama pyama gekocht :D in maat xl maar weet niet welk maat ik strax heb haha

8. Sila24

Sila24 Niet meer actief

@maartje mooi lijstje echt handig thnx:D

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    neem ook iets van hempjes met spaghettibandjes ofzo mee in je tas. Ik had in mijn vluchttas alleen maar pyama's maar had het zo vreselijk heet in het ziekenhuis, na de bevalling kun je nogal hevig zweten

10. Eef16

Eef16 Bekend lid

7 aug 2007
    510
    0
    0
    Midden-NL
  11. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    lijstje van maartje is vrij compleet (krabwantjes en mutsjes hier idd nodig gehad). Ik zou idd voor bv een pyama met knoopjes nemen, maar wel luchtig ivm warmte ziekenhuis.
    Verder zou ik nog iets te lezen meenemen. De baby slaapt nl bijna de hele dag en ik ging me als mijn man bijv. even iets ging eten behoorlijk vervelen.

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Pyjama he je volgens mij niet echt nodig voor de baby. Levi lag de eerste week sowieso gewoon in zijn ( extra zachte ) kleertjes.Werd ook aangeraden door de vk en kraam omdat baby's het helemaal niet fijn vinden steeds omgekleed te worden.

13. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik heb voor de bevalling een zwart-zeeman-shirt XXL. kan ik dus mooi wegpleuren na de bevalling.. ben niet zo sentimenteel.

Dan nog 2 schone pyjama's (japonnetjes) waarvan 1 met knoopjes, omdat ik graag borstvoeding zou willen geven..

En voor de terugweg een een huispak.. positie, zit nog lekker ruim dus..

14. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Neem echt genoeg schone oma onderbroeken mee je bloed echt als een rund na een bevalling en je lekt toch echt wel flink door hoor :( en neem ook een labello ofzo mee in het ziekenhuis heb je vaak een erg droge lucht.

Ik zal ook voor nachtjaponnen gaan want dat is makkelijker omdat je ook best vaak naar het toilet gaat om te verschonen en als je een catheter heb is het niet makkelijk om een broek aan te doen ;) ze hebben in het ziekenhuis genoeg kraamverband en ook zoogcompressen.

Ojah wat lekkers te snoepen na een bevalling heb je meestal trek in zoete dingen of zoute dingen :) en eten in het ziekenhuis is echt niet lekker ;)

15. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Tip van een vriend van ons: schoon tshirt voor de papa, heeft ie ook wel behoefte aan na een aantal spannende uurtjes... en evt. deo, een boxershort en sokken voor de instant-douche

16. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Dit was mijn lijstje! Misschien heb je er wat aan;

Voor de kleine;
    1 setje maat 50 (Dus een truitje, broekje, slofjes &muts)
    1 setje maar 56 (Ook een truitje, broekje, slofjes &muts)
    2 rompertjes maat 50
    2 rompertjes maat 56
    1 pyjama (met bloemetjes, gewoon omdat ik die geweldig vind :p)
    2 paar sokjes
    1 omslagdoek
    Jasje & Vestje
    *Ik mis alleen nog een knuffeltje!

Voor mij;
    1 nachtjapon/lange shirt om in te bevallen
    1 nachtjapon/lange shirt voor het geval dat
    1 pyjama voor als we moeten blijven (makkelijke waarmee ik ook borstvoeding kan geven)
    Lekker zittende trainingspak voor als we het ziekenhuis uitgaan
    Badjas voor als ik de gang op moet/wil.
    Sokken
    Grote onderbroeken (Heb gewoon 2 van manlief zijn boxershorts gepakt -;)- en 1 grote die ik zelf al had)
    Voedingsbh
    Toiletspullen (Die moet manlief als laatste erin gooien voor het weg gaan, omdat ik ze nu nog gebruik)

Voor manlief;
    Een trainingsbroek
    2 shirtjes (1 om in te slapen en 1 voor het geval dat zijn shirt bij de bevalling vies wordt)
    Sokken/Ondergoed

Overig;
    Trouwboekje
    Onze paspoorten
    2 euro muntje (bij ons is een rolstoel 2 euro)
    Verzekeringspasje
    Boekje met alle controles van de VK&GYN
    Dextro &druivensuiker snoepjes
    Liga's

Ik had alle spullen van de kleine in de luiertas gedaan &alle spullen van mij en manlief in een aparte tas. We namen dus 1 grote tas, 1 luiertas en de Maxi Cosi mee.

17. krabbeke

krabbeke Actief lid

30 jun 2009
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook bezig met de ziekenhuis tas. Als ik het zo lees denk ik dat ik toch maar mijn badjas mee ga nemen, toch handig voor als je een rondje over de gang wilt doen.
    Lenzendragers: denk ook aan vloeistof + houder en eventueel je bril
    Heeft er nog iemand tips voor onderbroeken? Ik heb er al wel gehaald maar ik vraag me elke keer af of deze wel groot genoeg zijn haha :)

18. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    @Krabbeke; Ik had ook 1 grote ondergoed, maar achteraf heb ik bij de bevalling - na de bevalling en in mijn kraamperiode alleen mijn man zijn boxershorts aangehad. Zat gewoon veel fijner, vooral met dat kraamverband.

19. krabbeke

krabbeke Actief lid

30 jun 2009
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    hihi, zal tie leuk vinden...:D
    Nog 1 vraagje, is het nodig dat je de paspoorten en trouwboekje mee neemt? Ik ga ervan uit dat ik gewoon daarna weer naar huis ga en dan kan mijn man thuis die dingen pakken voor de aangifte. Als ik toch moet blijven kan hij ook gewoon langs huis toch, of doen jullie dat anders?

20. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Bij ons in het ziekenhuis kon je in de ochtend van 8.30 tot 9.30 aangifte doen. Dus ik had voor het geval we rond die tijd nog in het ziekenhuis zouden zijn alles wel meegenomen, dan kon ik er ook bij zijn.
    We waren er ook nog in de ochtend, dus we hebben het mooi met zn drietjes gedaan :D Vandaar.

Deel Deze Pagina