wanneer voedingsbeha's kopen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door frannie82, 20 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik ben nu 34 weken zwanger en vroeg mij af wanneer ik voedingsbeha's moet gaan aanschaffen..
    Naar mijn idee zijn mijn borsten niet zo heel veel groter geworden tot nu toe, neemt dit nog fors toe de laatste weken?
    Het lijkt me handig als ik ze in huis heb voor de bevalling ook omdat ik geen idee heb welke maat ik nu heb.
    Maar vind het ook zonde om iets te kopen wat straks niet past.
    Weet dat met stuwing je borsten even enorm worden maar als alles op gang is weer wat in grootte afnemen.
    Advies is welkom!

2. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Hier had ik ze al vroeg weet niet meer vanaf hoeveel weken maar volgens mij rond de 20weken al, ik paste mijn eigen bh's niet meer.
    Aan eind van de zwangerschap heb ik nog een nieuwe moeten kopen. Dit was een H van Anita. Me borsten waren toen echt :$....
    Nu heb ik nog steeds E. En geef nog steeds volledige borstvoeding.

Met stuwing kon ik geen 1 bh aan die paste;) Een voedingsbh zonder beugel was toen wel heel fijn. Ik had er 1 van de hema en 2 oude van een vriendin gekregen. Dit was wel erg fijn want ging ook onder de douche met bh aan. Had ik weer een droge om aan te trekken.

3. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier word gezegd in de babywinkel pas in de 8ste maand je voedingsbh kopen,

want je boobs groeien dan nog erg veel, ik heb het bij de eerste ook zo gedaan (en had er eerder ook al gekocht)

maar paste dus alleen maar die ene die ik als laatst had gekocht! dus nu deze x ga ik ze dan pas halen!

4. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    mij werd geadviseerd pas na de bevalling een voedingsbeha te kopen!

5. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    hier al wel vroeg gekocht, vond het zonde om ook meegroeibh's te kopen!
    ze passen nog

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

in de laatste weken is het verstandigt.
    het liefst pas na de bevalling.
    hier van ik in de kraam week nog 2 maten gegroeit door stuwing en daar is 1 maat van blijven zitten

7. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb ze 2 weken na de bevalling pas gekocht. Aan het eind van de zwangerschap was mijn maat héél anders dan een paar weken na de bevalling.
    Advies: koop nu vast twee bustiers (rekbaar, dus voor verschillende maten; die kun je tijdens stuwingsperiode dragen én daarna ook nog 's nachts als je erg lekt) en de beha's pas als je maat enigszins is gestabiliseerd.

Het verloop van mijn maat:
    voor zwangerschap: 80 D
    tijdens zwangerschap: gegroeid tot 95 E
    direct na bevalling: geen idee, af en toe wel cup H denk ik (droeg alleen bustiers)
    2 weken na bevalling: 85 F
    Die maat hield ik tot ongeveer 6-7 mnd, daarna ging ik naar 80 F en toen ik gestopt was met BV ging de cupmaat weer terug. Na eerste zw terug naar 80D, maar nu (na tweede) heb ik nog steeds 80E.

8. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    TiP voor in de kraamweek: de bv-hemdjes van H&M. Zitten ook met stuwing nog comfortabel en kun je daarna ook nog heel lang aan.

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Bedankt voor de tips!

10. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Ik zou voor nu een sportbh of meegroei bh kopen.
    Wie weet lukt de bv wel niet of blijkt het niks voor je te zijn. en dan zit je met die dure voedingsbh.

Ongewassen mag je een voedingsbh bij de Livera gekocht altijd weer ruilen met orginele verpakking en bon.

11. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Sportbh is toch juist om alles strak op zijn plaats te houden? Dat lijkt me niet handig. En een meegroeibh is niet goedkoper dan een voedingsbh, dus waarom die eerst apart kopen.

Deel Deze Pagina