vluchtkoffer/tas inhoud???

Discussion in 'Zwangerschap' started by oumnouafel, Feb 5, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

Oct 24, 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hebben,jullie twee tassen een voor de baby een luiertas en een tas voor jullie zelf klaar staan? Zoja vanaf wAnneer en wat zit er allemaal,in?

Ben nu 32 weken zwanger. En wil volgende week de tassen klaarmaken voor de baby een luiertas met 2 pakjes maat 50 en een 56 2 rompers sokjes 2 mutsjes en een jasje. Camera moet erin speentje pampers en doekjes

Voor mezelf denk ik een weekeindtas met pyama makkelijke kleding voor na huis voedings bh en groot ondergoed sokken en toilet tasje met artikelen

Nog meer handige dingen alle tips welkom!!

2. Poetjuh27

Poetjuh27 Actief lid

Jan 4, 2011
    164
    0
    0
    Ik zou er nog wat te snacken en drinken in doen!
    Je weet nooit hoe lang het allemaal gaat duren, dan is het wel fijn als jij of je partner wat kan eten of drinken.
    En nog een tip, had ik dus niet bij me met m'n eerste bevalling:
    Lippenbalsem!
    Ik had na de bevalling echt gortdroge lippen door al het gepuf, gelukkig kreeg ik toen van de verpleegster vaseline :)

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

4. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    1,148
    3
    38
    Drenthe
    Ik heb in mijn vluchtkoffer tot nu toe:

- softsokken
    - groot t shirt voor bevalling
    - make-up en haarspul
    - 2 flesjes drinken
    - druivensuiker
    - twix
    - 2 voedingsbh's
    - 2 ondergoed
    - zoogkompressen
    - jumpsuit voor na de bevalling

Voor de baby:
    - 2 rompers 1 lang en 1 korte mouw
    - boxpakje maat 56 met bijbehorend vestje
    - omslagdoek
    - mutsje
    - sokjes
    - jasje

Verder: extra sd kaart voor camera, camera lader en telefoonlader

Heb bij mijn eerste mijn man naar het winkeltje gestuurd om een berg drinken en eten te halen omdat ik zo'n trek had in iets en wil dat hij nu niet weg hoeft te gaan.

5. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
  6. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Ik heb het volgende meegenomen:

Baby; 2 shirtjes, 2 rompers, sokjes, 2 dekentjes, jasje, vestje, broekje, flesje (i.v.m FV) en een knuffeldoekje.

Mezelf; schone kleding + ondergoed en toiletspullen.

Daarnaast de algemene dingen als een camera, telefoon, geld, papieren van de zorgverzekeraar, papieren van de kraamzorg en mijn zwangerschapskaart + id-bewijs.

Ik had niks te eten meegenomen omdat ik wist dat ik dit in het ziekenhuis zou kunnen krijgen (had bij de eerste geen honger, tweede ook niet). Handdoeken, pampers en doekjes ook niet, hebben ze ook in het ziekenhuis.

Vergeet de oplader van je mobiel niet, onze batterij was bijna leeg en dat was wel balen (gelukkig snelle bevalling dus snel thuis maar toch).

7. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik neem ook een schoon shirt voor manlief mee. Ook wel fris als hij heeft lopen zweten. Gruwelijk warm in het ziekenhuis! En verder nog een cd met mooie muziek. Geen idee of ik daar zin in heb maar je kunt het maar bij hebben.

8. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

Nov 16, 2009
    3,000
    10
    38
    noord-brabant
    Zorg voor een muntstuk van 2 euro!
    Die heb je in sommige ziekenhuizen nodig voor de rolstoel.

Share This Page