Vluchtkoffer, wat had jij teveel/te weinig bij je?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Soturi, 7 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Hey, wat leuk om te zien dat je bijna jullie kleintje in de armen mogen sluiten! Succes met die laatste loodjes.

    Qua vluchtkoffer, dat is ook weer afhankelijk van je bevalling. Bij de eerste ben ik bijv 2 dagen bezig geweest en bij de jongste 5 uur.

    Eten heb ik bij beiden niet nodig gehad. Bij de eerste heb ik alleen maar lopen spugen, zelfs water kwam eruit. En manlief kreeg vanuit het ziekenhuis drinken en eten.

    Badjas vond ik iig niet nodig. Ik had een langer shirt dus met rondlopen viel dat goed over mijn billen. En na de bevalling ook niet nodig gehad.

    Sowieso schone kleding voor jou, kleding voor je baby maar dat spreekt voor zich natuurlijk.
    Ik had ook deo en schoon shirt voor manlief bij. Bij de eerste was dat heel welkom na 2 dagen. Bij de tweede dus niet nodig gehad, maar dat weet je van te voren niet.

    Wellicht een powerbank voor je telefoon. Mocht je lang bezig zijn en tussendoor je telefoon willen gebruiken dan heb je iig altijd een oplader bij. De stopcontacten zitten vaak net te ver weg.
    Zelf niet nodig gehad want non stop weeen bij beiden, dus geen tijd voor telefoon, filmpjes, tijdschrift oid.

    Stop iig wat contant geld in je tas. Mocht je (of je man) in alle haast bijv je portemonnee vergeten en dus geen pinpas bij hebben en het duurt allemaal wat langer en je man wil bijv iets uit het restaurant halen dan heb je altijd wat bij.
    En een muntje voor de rolstoel, in sommige ziekenhuizen heb je die nodig.
     
  2. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ik heb ook 2 dagen in het ziekenhuis gelegen, maar werd gelukkig goed gevoerd door het personeel. Luiers en handdoekjes en zeep etc hebben ze daar ook wel. Heb absoluut weinig nodig gehad. Maar goed, dat ben ik hé! Laat een ander zich niet weerhouden. Ik ga ook met gemak op vakantie met een kleine shopper (tenminste; als er geen kind mee hoeft. Ander verhaal natuurlijk).
     
  3. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Qua badjas kan ik een dun satijnen gevalletje aanraden, liefst een korte. Ziekenhuizen zijn zo heet!
     
  4. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Zo’n Zensykruik is ook fijn bij rugweeen trouwens, ook een aanrader
     
  5. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik had een klein tasje met:
    • sokken (die heb je echt wel nodig ws)
    • Oma tenten v na de bevalling
    • Makkelijk shirt en wijde tricot broek
    • Nachthemd
    • Toiletspullen
    • Schoon ondergoed
    • Camera
    • Spullen v de baby was in ziekenhuis aanwezig
    • Evenals snacks en drinken v ons
    • Schoon T-shirt v mijn man
    Ziekenhuis is maar op 10 min rijden hier dus mijn man kon als het moest altijd even heen en weer rijden. Zal nu weer zo zijn
     
    Soturi vindt dit leuk.
  6. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.620
    3.548
    113
    Vrouw
    Ik heb die van mij inmiddels ook ingepakt. En geloof dat wat ik erin heb zitten, hier wel aardig mee overeen komt.
    Heb in ieder geval die van mij samengesteld op basis van dit topic en van meerdere lijstjes van internet. Dat wat er steeds terug kwam, heb ik erin gestopt. Naja, en een stukje eigen gevoel.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  7. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Mijn randprematuurtje had maat 62 nodig hahah ;) maar groot wist ik vantevoren
     
  8. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.620
    3.548
    113
    Vrouw
    Omg. Daar ben ik dan dus niet op voorbereid.
    Maar aan de andere kant is die van mij dan of gemiddeld of zelfs iets kleiner. Dus in mijn geval zal die situatie best onwaarschijnlijk zijn.
     
    1981Mama vindt dit leuk.
  9. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Er zijn altijd uitzonderingen. Maargoed het feit blijft dat de meeste baby's maat 50 passen. :roflmao: Gemiddelde kindjes wegen? 3500 gram. Zoiets?
     
  10. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Kraamverband krijg je in T ziekenhuis toch?
     
  11. Stakato

    Stakato Niet meer actief

    Ja. :)
     
    Gwenvd vindt dit leuk.
  12. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.034
    15.043
    113
    Een goeie telefoonoplader :p Ik had een nieuwe gekocht voor in de tas... iphone oplader :/ tja dat past niet op een Samsung telefoon
     
    miniVosje en Soturi vinden dit leuk.
  13. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.034
    15.043
    113
    Jup, ik ook. Tandenborstel, gel, deo, douchegel. Gewoon van die vakantiedingetjes
     
  14. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.034
    15.043
    113
    Dat ligt ook aan het ziekenhuis en hoe lang je er moet blijven. En hoe je je voelt. Badjas heb ik wel gebruikt toen ik van gewone kamer naar verloskamer en terug ging.
    Pyama vond ik wel prettig (moest bij de eerste paar nachten blijven). Let wel op dat de broek niet strak zit ivm evt keizersnee.
     
  15. Silverwings

    Silverwings Fanatiek lid

    18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Weinig soeps eigenlijk.. Kleertjes enzo voor de baby, maxi cosi, jasje, schone kleren voor mezelf en mijn man, toiletartikelen, telefoonkaart, camera, portemonnee en labello.. Verder niks! :D
     
  16. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.153
    2.046
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ja ok, als je weet dat je langer moet blijven. Maar niet als je uit mag gaan van een standaard bevalling. Anders kan iemand later nog meenemen wat je nodig hebt.
    Ik liep gewoon in mijn nachtjapon (een wat langere) naar de wc enzo. Die badkamers zaten direct naast je eigen kamer.
    Bedoel meer dat je niet moet gaan pakken alsof je een weekje op vakantie gaat, in het ziekenhuis is maar beperkte kastruimte (als je langer moet blijven) en ze zitten niet te wachten op grote tassen en koffers van iedereen (waar moet je alles kwijt?) Ik werd met bed en al van de verloskamer naar de kraamafdeling gebracht. Had ik in een rolstoel gemoeten of lopend was ik in mijn nachtponnetje gegaan, who cares!

    Had jij het trouwens niet erg warm met een pyjama aan? Ik vond het heet, zeker omdat ik veel in bed lag.
     
  17. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.034
    15.043
    113
    Mijn keizersnee was niet gepland, bedoeling was bevallen en weg wezen. Maar toch vond ik een badjas (wel dun) fijn.

    Nee ik had dunne pyjama's met lange mouwen maar ook shirtjes korte mouw en vestje dus kon makkelijk met laagjes werken.

    Bij de laatste 3 wel telkens teveel meegenomen omdat ik inpakte voor sowieso 2 dagen maar dat was toen niet nodig
     
  18. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Hier beval je in een suite en daar blijf je ook na de geboorte met de baby.
    Badkamer zit in je kamer.
    Kastruimte genoeg.
    Slaapbank voor partner.
    Couveuse en wieg in de kamer.
    Ik pak mijn tas nooit uit maar schuif em in de hoek.
    Moest beide keren 2 dagen blijven dus had genoeg zooi bij me :p
    Meer dan genoeg ruimte in die kamer.
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  19. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Hier ook zo. Heel mooie bevalkamers, 1 met vast ligbad ook
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  20. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    Ik was blij dat ik een dekentje en een capeje voor mijn dochter mee had! We moesten langer blijven ivm poepen in het vruchtwater en 12 uur later (wat de laatste check zou zijn) nog twijfel dus een extra nacht ter observatie moeten blijven. Uiteindelijk mochten we pas 35 uur na de geboorte naar huis. Was zo fijn om toen wat extra 'eigen' spulletjes voor ons pasgeboren meisje bij ons te hebben! Ik had nog wel wat extra oma onderbroeken mee moeten nemen, die gazen dingen zijn ook niet alles... en eten voor de man: die krijgen alleen ontbijt (bij ons iig) en als er vanalles gaande is, is het ook niet altijd handig om naar het restaurant te gaan...
    Bereid je qua pakken gewoon voor op een nachtje extra moeten blijven, dat kan altijd gebeuren en had het vervelend gevonden als mn vriend de dag na de geboorte weg had gemoeten...
    Verder is het meeste genoemd: labello, haarelastiekjes, dextro, eigen shampoo/douchegel, evt. muziek.
     

Deel Deze Pagina