Vluchtkoffer

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Malika1989, 8 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drieka

Drieka Niet meer actief

#21 Drieka, 9 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jan 2015
    Helaas wonen wij niet zo dicht bij het ziekenhuis, is toch een half uurtje heen en een half uurtje terug en maak me drukker om mijn mopshondje dan om de bevalling zelf :(
    Hij is zo aan mij gehecht en moet er niet aan denken dat ik hem misschien 3 dagen niet zie!
    Als ik ingeleid ga worden dan moet ik er om 19:00 zijn om de ballon in te brengen mocht alles nog potdicht zitten van onderen :D
    Dan moet ik een nachtje slapen en kijken ze de volgende ochtend verder, dan kan mijn man goed thuis gaan slapen vind ik.

Mocht het een keizersnede worden dan is het sowieso allemaal anders, is gewoon nog afwachten.

Ben vanmiddag toch begonnen met de reistas in te pakken voor de bevalling, werd aangestoken door dit topic en kreeg ineens zo'n drang om eraan te beginnen!

Ik heb voor de baby alles erin:

* een bakerdoek die tevens bevestigd kan worden in de maxicosi
    * een setje kleding in maat 50, 56 en 62 want dat adviseerden ze me
    * rompertjes in maat 50, 56 en 62
    * 2 paar sokjes
    * 2 mutsjes
    * 1 pak melkpoeder want we willen andere voeding geven dan in het ziekenhuis aanwezig is
    * een speen
    * een tutdoekje
    * maxicosi staat sowieso klaar met een voetenzak

Voor mezelf heb ik nog niet veel want heb veel nog nodig natuurlijk.

* badjas heb ik net uitgewassen want draag ik nooit en dus kan die als die droog is in de tas
    * douchegel, lippenbalsem, tandenborstel, deodorant, moet nog tandpasta in tas doen
    * heb voor de zekerheid 6 slips in de tas gedaan, draag normaal geen slips maar heb die wel speciaal gekocht voor na de bevalling want dan zal er veel gevloeid worden en een tampon zal niet prettig zijn ;)

Dus moet er nog slippers indoen, wat kleding voor mezelf als ik naar huis ga en ook voor in het ziekenhuis zelf.
    Natuurlijk wat boekjes en de laptop zodat ik wat te doen heb als het lang duurt.
    Ons trouwboekje moesten we meenemen zodat de kleine bijgeschreven kan worden.
    Camera, telefoonoplader e.d. kan er op het laatst allemaal in en wat kleingeld voor een rolstoeltje daar.
    In de parkeergarage kan je pinnen en ook een dag- of weekkaart kopen dus dat is wel fijn.

2. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Trouwboekje? Hmmmm die hebben we niet eens, we zijn in Las Vegas getrouwd namelijk... (Is rechtsgeldig en ingeschreven in het gemeente register)

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja hier wordt het wel geadviseerd, dan wordt de kleine direct bijgeschreven dus tja, we nemen het maar mee :D
    Je hoeft hier trouwens ook geen trouwboekje te hebben, wij konden kiezen of we er wel of geen wilden toen we gingen trouwen.

4. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Voor de baby:
    * setje maat 50 (rompertje, broekje, shirt, sokjes)
    * setje maat 56 (rompertje, broekje, shirt, sokjes)
    * 1 berenpakje maat 50
    * 1 jasje maat 56 voor als het berenpakje niet past
    * 2 mutsjes
    * wikkeldeken
    * maxicosi + voetenzak

Voor mij:
    * nachthemd om in te bevallen
    * nette pyama
    * bh
    * warme sokken en normale sokken
    * ondergoed
    * joggingbroek + shirt voor als we naar huis mogen
    * toiletartikelen
    * slippers
    * paspoort
    * dextro

Voor vriendlief:
    * joggingbroek + schoon shirt
    * ondergoed en sokken
    * deo + tandenborstel
    * camera
    * energie drink
    *lijstje met telefoonnummers

Volgens mij was dit het wel zo'n beetje. Ik heb allemaal in een sporttas zitten.

Oja! Losgeld voor de rolstoel!

5. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    @ drieka

Ik heb ook onderbroeken (had grote hipsters haha) gekocht want ik had alleen maar strings. Tampons mogen niet ivm stolsels etc. Ik kan je ook vertellen dat je heftig kan bloeden en dan is een tampon echt niet fijn denk dat die zo vol zit hahaha...

Veder zou ik echt een shirt en deo voor je man meenemen. Stel dat de bevalling lang duurt , of je mannetje zweet het is altijd warm op de verloskamer of de baby spuugt over hem heen etc is het echt fijn om een schoon shirt en een deotje te hebben. Tanden poetsen is ook fijn dan. Mijn vriend lachte me uit toen ik het in pakte maar hij was er blij mee uiteindelijk. Ik had een lange bevalling . Zelf moest ik 5 dagen blijven maar vriend moest wel naar huis. Ik lag op de kraamafdeling maar mijn kindje op de nicu. Dan moet je man automatisch naar huis hier. Maar goed toen ons kindje geboren was om 12.30 ging die pas in de avond laat naar huis.

6. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    hier hebben vl en ik bijna de zelfde maat dus heb ook veel in zijn boxers gelopen heerlijk, vooral als er zn dik kraamverband in zit.

Ik had mn slippers mee genomen en vond dat erg prettig, vooral met even snel uit bed.

mij werd geadviseerd dikke sokken mee te nemen omdat veel vrouwen het koud krijgen tijdens de bevalling, daar heb ik geen last van gehad ppff wat had ik het warm.

verder is het handig als je afleiding voor je partner hebt, hier hadden we in het zh een grote tv en heeft hij fast en furious gekeken. Ik vond dat echt een voordeel zo kon ik me op mn bevalling consenteren en hoefde ik me niet druk om hem te maken.

dit hoef je niet mee te nemen hebben ze in het ziekenhuis:
    Luiers
    kraamverband
    handdoeken + washand

en als je borstvoeding gaat geven zou ik geen speen meenemen. Bij flesvoeding weet ik niet hoe het zit.

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik draag ook altijd alleen maar strings maar dat zal na de bevalling echt niet fijn zijn dus toch maar normale slips gekocht voor het kraamverband en daarna het gewone maandverband.
    Hoe lang vloei je eigenlijk na een bevalling / keizersnede? Of in elk geval, hoe lang vloei je zo erg dat je met zo'n mega lap in je onderbroek moet rondlopen :D

Is inderdaad wel slim om toch iets in te pakken voor manlief als ik dat zo hoor, dus zal dat dan ook doen.

8. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik had een kleine sporttas bij me en mn handtas.

Wat zat erin, toilettasje met wat mini's, deo, tandpasta,mondspoeling,douche en shampoo ( douche schuim en shampoo, handzeep, handdoeken, washandjes was allemaal in zh aanwezig)

Pon om in te bevallen
    Twee ruime onderbroeken
    Voedingsbh
    Sokken
    Schone set kleding

Twee pakjes voor de baby, twee mutsjes, sokken, jasje

Papieren met daarop gegevens wie bellen na bevalling, openingstijden gemeentehuis, trouwboekje, hoe geboortekaartjes regelen.

Leesboekje

Pak mueslirepen.

Ik liet de laatste tijd de tablet en mobiel, inclusief opladers op tafel leggen.

Werd onverwachts opgenomen bij een controle. Mn ouders zijn toen thuis wat spullen wezen halen, de tablet en opladers van de tafel en wat extra kleding.

Deel Deze Pagina