'Vluchttas' bij thuisbevalling

Discussion in 'De bevalling' started by Boordevol, Sep 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,169
    4,321
    113
    Beste dames,

Als je thuis wil bevallen wat doe je dan allemaal in de tas voor het ziekenhuis mocht het zover komen dat je moet gaan? En mocht je niet gaan haal je alles er dan uit om voor de thuisbevalling te gebruiken? Hoe gaat dat in zijn werk?

En wie heeft een lijstje voor me wat ik er allemaal in moet doen en vanaf wanneer hebben jullie de tas klaargezet?

Groetjes.

2. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2009
    1,660
    1
    0
    Oudenbosch
    warme sokken
    libello(droge lippen)
    makkelijk shirt om in te kunnen bevallen
    schone kleren voor erna waar je je lekker in voelt
    kleertjes voor je beebje
    je fotocamera!!!
    slippers (voor in de douche)
    lekker kussen van thuis

3. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Ook evt. een boekje of iets dergelijks waarmee je je kan vermaken als dat moet.
    ook een jasje voor je beeb voor als je weer naar huis gaat.
    toiletspullen zoals douchespullen en dergelijke misschien moet je evt. blijven.

4. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,059
    2,200
    113
    Brabant
    ja, ik had een vluchttas en thuis ook nog eens alles klaarliggen...
    Uiteindelijk moest ik toch naar het ziekenhuis en greep mis op mijn dextro, flesje water en labello...
    Als je onverwachts naar het ziekenhuis moet, helpt de vlos ook vaak nog even met de laatste spulletjes..(hier wel tenminste, mijn man was ook even de weg kwijt...)

5. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ik had me vluchttas klaar staan en er boven op me camera gelegd(opgeladen!) Sommige dingen had ik gewoon diubbel zoals douche spul en lenzen spullen...maar was niet in de luxe om dat met een camera te doen:p

Wat je in die tas doet..kleding voor je kindje/jezelf...schoon shirt voor as papa..een waterflesje met sportdop is handig...misschien wat sultanas ofzo...toiletspullen camera (opgeladen dus...net als telefoon...) **krijg er bijna zin in**;)

6. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Nov 12, 2008
    874
    0
    0
    Ik had geen tas, want ik wilde niet naar het zh, en waar ben ik uiteindelijke bevallen met alle toeters en bellen........juist, het zh :D

Toen ze me in het zh niet meer wilden laten gaan (grrr gepruts op die poli ook, verkeerde manchet gebruikt bij de bloeddruk meter, die ging daardoor door het plafond en toen zat ik in de molen en wilden ze me toch daar houden en m'n vliezen breken om de boel op gang te brengen, ondanks dat uiteindelijk alle uitslagen, inlc. bloeddruk goed waren omdat ik een week overtijd liep, ontsluiting had en ze het ctg niet optimaal vonden, kind sliep gewoon!!!! :x) heb ik even snel een lijstje gemaakt en mijn moeder gebeld of ze wat spullen wilde komen brengen. Mijn man was bij me maar die mocht van mij niet meer weg, nog geen uur later begonnen spontaan m'n weeen dus maar goed ook dat hij gebleven is.

Moet wel zeggen dat ik dit zo vantevoren afgesproken had met mijn moeder voor het geval ik onverhoopt toch naar het zh zou moeten. Spullen voor de baby lagen klaar op de commode, mijn spul moest ze uit de kast trekken.

Naja m'n deo en tandenborstel waren we vergeten en uiteraard pakt iemand anders nu juist die onderbroeken die je eigenlijk al een jaar geleden uit de la had moeten gooien omdat ze niet lekker zitten, maar ach het was maar voor een nachtje.... :p

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb de volgende dingen in het zkh nodig gehad:

nachthemd
    douchegel
    tandenborstel/pasta
    haarborstel
    kleding baby
    schone kleren voor mezelf
    fototoestel

en dat was het! heb tijdens de bevalling echt niet aan druivesuiker of labello gedacht :D

8. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Wat had ik allemaal in de vluchttas..

* Kleding/ ondergoed voor mij en de beeb ( 2x)
    * Voedings bh
    * Toilettas met benodigde spulletjes
    * boekje van de VK/ paspoort-ID
    * Omslagdoek voor de baby

Ik heb 3 dagen gelegen ivm KS dus mijn vriend heeft nog een aantal dingen nagebracht..;)

9. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,220
    1
    38
    en met hoeveel weken hadden jullie de vluchttas klaar?

10. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Rond de 34 weken ofzo..

11. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    Heel gek, maar dit is dus een stuk dat ik helemaal kwijt ben. Ik heb echt géén idee welke tas ik had en wat er in zat. Ik moest naar het ziekenhuis omdat ik op 9 cm bleef hangen (voorhoofdsligging bleek later en dus een keizersnee...)

Goed topic dus!

12. booboo22

booboo22 Bekend lid

Oct 14, 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    ikke pas de vluchttas met 36 weken klaar

13. Veertje14

Veertje14 Actief lid

Sep 30, 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Bij mij staat het vluchtkoffertje al 2 weken klaar, dit omdat onze eerste dochter zich al met 33,5 weken aandiende.
    Echter is mijn streven toch om dit keer wel thuis te bevallen, maar je hij kan maar klaar staan.;)

14. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,169
    4,321
    113
    Dames, beetje late reactie maar allemaal bedankt. Heb net alles genoteerd en ga vandaag nog het nodige extra's halen en de tas dan vanavond klaar zetten. Nu 36 weken zwanger dus denk niet te laat.

15. Troeltje

Troeltje VIP lid

Oct 28, 2007
    10,662
    0
    0
    Ik geef jullie als tip mee om iets te eten en te drinken voor je man in de tas te doen! En voor jezelf misschien ook. Mijn vriend was me echt dankbaar toen hij wat te eten vond in mijn tas!

16. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

Sep 20, 2008
    425
    0
    0
    Ik ben thuis bevallen en daarna met ziekenwagen naar ziekenhuis gegaan omdat de placenta er niet uit wilde.
    Nachtje in het ziekenhuis gebleven.. Al 12 uur niks gegeten. Lag ik daar midden in de nacht met mijn zoontje naast me, peperkoek te eten uit mijn tasje! Haha ikke blij dat eten bij had, de zuster kwam toevallig binnen en moest wel lachen!

17. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    3,028
    2
    0
    Ik had de tas rond de 37 weken klaar staan. Thuisbevallen was de bedoeling, maar uiteindelijk is het een keizersnede geworden. Was ontzettend blij dat we de koffer klaar hadden staan, want toen we naar het ziekenhuis moesten, moest het ook snel. We hadden met geen mogelijkheid zo'n koffer op het laatste moment kunnen inpakken. Ook al ben je vast van plan om thuis te bevallen, maarliefst 70% van de vrouwen die voor het eerst bevalt en dit thuis wil doen belandt uiteindelijk in het ziekenhuis.

Had vantevoren nog een lijstje op de koffer gedaan wat er nog niet in zat, maar wel mee moest (digitale camera met oplader, en nog wat spulletjes die we nog nodig hadden voor die tijd)

Behalve de normale dingen, hadden wij ook dextro (hier kun je niet genoeg van hebben volgens mij, mijn vriend had bijna alles al op voor we in het ziekenhuis waren, haha!)
    Wat te lezen, mocht het lang duren (nadat ik een epiduraal had gekregen, kon ik even 'relaxen' met een tijdschrift)
    Mp3 speler met leuke muziek
    Wat te eten en te drinken(weer meer voor de aanstaande papa dan voor jezelf, in ons geval dan. Ik moest er niet aan denken op dat moment)
    Wij hadden ook nog een wegwerp camera gekocht voor het geval dat (niet nodig gehad gelukkig).
    Ook handig, een losse euro en 50 cent voor een rolstoel in het ziekenhuis!
    Oja, een elastiekje of een haarband of zoiets. Is wel prettig als je lang haar hebt, kun je je haar fijn uit je gezicht houden.

18. lieke79

lieke79 Lid

Jan 30, 2008
    31
    0
    0
    Ik wilde ook thuis bevallen, maar moest met 7 cm ontsluiting naar het ziekenhuis...er was haast bij, dus ik was blij dat mijn tas klaar stond.
    Bovenop de tas had ik een briefje neergelegd met de spullen die er op het laatste moment nog in moesten (camera, telefoon etc.). Hier was mijn man erg blij mee en ik ook, want we hadden alles bij ons.

19. basbousa

basbousa Bekend lid

Jul 6, 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waah, ik ga dus een geplande ks krijgen. En ik krijg al de kriebels van die tas, maakt alles ineens nog weer echter (ook al duurt het nog lang).

20. Bri

Bri Niet meer actief

Ik had de tas bij 36-37 weken klaargezet; op onze slaapkamer (waar ik uiteindelijk gewoon bevallen ben).
    Lippenbalsem en drinken en zo heb ik niet uit die tas laten halen, maar bijvoorbeeld wel de kleertjes die ik had uitgezocht voor onze zoon. de camera kwam waarschijnlijk ook uit dat koffertje, maar dat weet ik eigenlijk helemaal niet meer.

Share This Page