Vluchttas en zeiltje over matras?!?!?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Geaaaaaatje, 20 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Mijn zwangerschap begint nu lekker op te schieten, maar ik krijg steeds meer twijfels over of ik niet van alles vergeet. Zo kwam ineens ook de vluchttas in mijn gedachten naar boven. Wat moet je eigenlijk allemaal in zo'n tas stoppen? Kunnen jullie mij spullen aanbevelen die ik er zeker in moet doen?

Verder was ik benieuwd vanaf wanneer jullie zo'n zeiltje over je matras doen voor het geval dat de vliezen breken? Ik ben vandaag 36 weken zwanger en is het nu al te vroeg om dat te gaan doen of toch wel verstandig?

2. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik had dat zeiltje ook al met 36 weken liggen en had toen ook al ons bed verhoogd.. wilde toch thuis bevallen dus dacht kan ik vast wennen... Wel makkelijker met opstaan, kon zo mijn bed uitglijden ;)

Dat zeiltje had ik al zo vroeg gedaan, voor het geval dat... mochten mijn vliezen ineens met een plons breken in de nacht, wilde ik niet dat mijn hele matras verpest werd....

Vluchttas kan ik me eigenlijk niet meer zo goed herinneren.. Volgens mij babykleertjes, pyama voor mezelf en baby, warme sokken, badjas, sloffen, tandenborstel en tandpasta, wat erzorgingsproducten voor mezelf (haarborstel ed), FOTOTOESTEL! niet vergeten incl extra batterijtjes en fotorolletjes (mocht je die nog gebruiken) lippenbalsem en dextro energy! en verder zou ik het zo gauw niet meer weten... Het was bij mij wel meer een "vlucht"koffer.. maar er viel niet meer zo snel mee te vluchten zo zwaar was hij!

3. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Ghehe...een vluchtkoffer nog wel. Nou ik moet toegeven dat dat bij mij ook wel eens zo ver kan komen. Ik neem voor een weekendje weg voor mezelf even veel mee als voor een weekje. Dus dat van die koffer i.p.v. tas is zeer herkenbaar! ;)

En met hoeveel weken ben je bevallen? En braken je vliezen ook echt in de nacht? Als ik aan dat breken van die vliezen denk...dan krijg ik al de kriebels. Maar ik zal er in de komende weken toch mee te maken krijgen...of ze nou zelf breken of gebroken worden.

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Haha mijn angst is echt dat mijn vliezen breken als ik in college zit. Ik zie al die studenten al kijken :oops:

5. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    O jeetje...dat zou me ook een grote angst lijken. Gelukkig ben ik niet meer in collegezalen te vinden. Dus dat is dan weer een meevaller. Maar het idee dat zoiets in de supermarkt of gewoon ergens onderweg (niet thuis dus) gebeurd is ook angstaanjagend genoeg. ;)

6. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik ben thuis bevallen met 38.3 weken... Binnen 2 uur vanaf de eerste wee en mijn vliezen braken wel met een megaplons (dacht dat mijn dochter er al uit floepte ) ! maar gelukkig in de douche hhahahaha!

7. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Vergeet voo rje man geen boekjes/snoepjes ind e tas mee te nemen. Het kan voro hem in het ziekenhuis nl erg lang duren!

Deel Deze Pagina