het lijstje tot nu toe Voor jezelf: ponsplaatje twee pyjama's (als je borstvoeding geeft is een ochtendjas handig) pantoffels of slippers genoeg ondergoed toilettas mét toiletspullen erin adresboekje met telefoonnummers van familie en vrienden fototoestel (met oplader) en filmcamera (met oplader) flesje water en/of rolletje druivensuiker gsm met oplader labello trouwboekje oordopjes Voor de baby: een paar rompetjes, een setje kleertjes, jasje en eventueel een mutsje omslagdoek maxicosi+ dekentje
Ik heb nog 2 shirts voor tijdens de bevalling. Voedings-bh(als je borstvoeding gaat geven) Kleding voor als je naar huis gaat in mijn geval een joggingbroek met shirt. Ook heb ik in plaats van een ochtendjas(paste niet meer in mijn tas) een vest meegenomen
heb een doosje bonbons voor eventueel verpleging ingepakt.. niet noodzakelijk.. maar wel erg gewaardeerd! en valt het toch tegen is dat wel een lekker bonus voor in bed/bezoek
dat vind ik een goeie en ook wel lief van je ahahahah..... naar dat jij bent overreden door een trein toch denken aan de verpleging hahahaha erg leuk liefs
Handig zo'n lijstje! Ben zelf ook bezig met inpakken. Ik heb er nog dikke sokken bij staan, je schijnt koude voeten (??) te krijgen. Dus die ook maar in de tas gemikt in het kader van better safe then sorry.
Ik zou 2 setjes voor de baby doen. Ochtendjas niet nodig gehad, maar misschien als je met meer op de kamer ligt? Schoon shirt voor de papa Deo voor de papa Haarelastiekje
het lijstje tot nu toe Voor jezelf: ponsplaatje twee pyjama's (als je borstvoeding geeft is een ochtendjas handig) pantoffels of slippers genoeg ondergoed toilettas mét toiletspullen erin adresboekje met telefoonnummers van familie en vrienden fototoestel (met oplader) en filmcamera (met oplader) flesje water en/of rolletje druivensuiker gsm met oplader labello trouwboekje oordopjes schoon shirt + deo voor papa dikke sokken haar elastiek (voor de langharigen onder ons ) schone kleding voor mama Voor de baby: een paar rompetjes, een setje kleertjes, jasje en eventueel een mutsje omslagdoek maxicosi+ dekentje
Ik heb geen kraamverband en luiers, de rest wel allemaal. Bij de intake van de kraam heb ik dat nog nagevraagd, ze gaf aan dat dat in t ziekenhuis verzorgd werd... Er werd mij inderdaad ook met klem benadrukt dat ik liever te veel kleertjes voor de kleine kon meenemen als te weinig, je weet nooit wat t weer doet. Liever een vestje te veel bij als te weinig.
Ik had echt een heleboel dingen erin zitten, maar bijna niks gebruikt! 3 wijde shirt ( voor slapen en/of bevallen) 3 handdoeken 2 washandjes ochtendjas dikke sokken slippers sloffen meerdere onderbroeken ( beetje grote ivm kraamverband) kleding om in naar huis te gaan crackers marsjes pakjes drinken geld voor parkeren paspoort ziekenhuispas telefoonoplader Voor de kleine 3 rompers 2 pakjes mutsje Ik heb echt heel veel niet gerbuikt. Veel dingen hadden ze al liggen in het ziekenhuis ( washanden, handdoeken, eten en drinken) Ik heb vandaag pas mijn ziekenhuistas opgeruimd, heel raar kon het gewoon psyschisch nog niet...
Het belangerijkste vond ik: Kleren voor jezelf, en wat extra oma onderbroeken ( vanwege kraamverband wat mega groot is) Denk vooral aan makkelijk zittende kleding. Want vaak is je buik toch nog niet weg in 1x. Kleren voor je kindje. Een omslag doek/badcape / of deken om over je kindje heen te leggen als jullie naar huis gaan. Een schoon shirt voor de aanstaande papa. Dextro Iets van liga of iets anders voor de aanstaande papa. Labello. Toilettas. Oplader mobiel + mobiel. Foto toestel Parkeer geld
Kreeg laatst de tip om twee mutjes mee te nemen. De eerste gaat vaak al op als de kleine nog niet gewassen is, dus dan kan de kleine een schone op als hij/zij gewassen is. En nu misschien niet heel belangrijk, maar een kruik voor de terug weg voor de kleine om op temp te blijven.
Ik was helemaal vergeten om aan mijn man te denken! ook had ik geen tandenborstel meegenomen, dat is toch best wel handig als je een nachtje in het ziekenhuis verblijft