vluchttas wat moet er in en wanneer stond hij bij jullie klaar?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door daan23, 29 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Ik heb er nog een zak in gedaan voor je 'vuile' was.

2. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Hoi dames leuke topic!

Ik beval weliswaar pas in oktober heb nog 11 weken te gaan maar toch een vraag wat moet ik meenemen in de vlucht koffer?

Ik beval en verblijf 5 dagen in het ziekenhuis (bevalling en kraamtijd) en ik heb van mijn zorgverzekeraar een kraampakket gehad moet ik die ook meenemen?

3. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Je bedoelt denk ik dat je kindje dan bijgeschreven kan worden in het boekje na aangifte geboorte. Erkennen hoeft niet wanneer je getrouwd bent ;)

@ ts
    Als je langer in het ziekenhuis verblijft (zoals jij dus) neem dan ook je dagboekje/groeiboekje mee voor die eerste dagen.

4. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    Nog een tip: zuigsnoepjes! Normaal moet ik er niet aan denken, maar tijdens mijn 1e bevalling is ml hele ziekenhuis door geweest om ze te zoeken. Kreeg zo'n droge mond van puffen:)

5. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0

Ik lag aan het ctg tijdens de bevalling en mocht het bed niet af, dus heb niets aan mijn badjas gehad.

Neem voor jezelf een schoon setje kleding mee voor als je naar huis gaat. En oh ja, grote onderbroeken :p kraamverband past niet in mini slipjes!!

Ik las dat iemand schreef een waterfles voor het spoelen? Die kreeg ik in het ziekenhuis en zelfs wat extra mee naar huis. Terwijl ik maar 3 hechtingen had;)

6. joma87

joma87 Actief lid

11 mrt 2009
    305
    0
    0
    verpleegkundige
    Ik had voor in mijn toilettas allemaal mini's gekocht, zodat ik niet met grote flessen hoefde te slepen en ik niet ip het laatste moment nog dingen moest pakken. Maxicosi na,m manlief na twee dagen pas mee want we wisten dat we toch 48 uur moesten blijven.
    Verder inderdaad voor manlief ook toiletspullen en schone kleding.

7. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Poe, ik heb echt geen idee wat er in zat. Was sowieso geen vluchttas, ik wist al dat ik in het ziekenhuis moest bevallen. Maar ik had geloof ik 2 setjes voor de baby en 1 pyjama shirt voor mezelf en een joggingbroek, shirt en voedingsbh. En inderdaad mega onderbroeken. De rest was allemaal gewoon in het ziekenhuis, zeep enzo. Maar goed, mijn dochter is om 01:10 geboren en om 10 uur zat ik weer fijn thuis op de bank.

8. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

15 jul 2013
    510
    37
    28
    We hadden echt een koffertje en een tas, kei veel meegenomen en bijna niks nodig gehad! haha ging zo snel! maar wat we hebben gebruikt:
    - shirt voor mij
    - schone set kleding voor mij
    - pakje voor de baby (had 50 en 56 meegenomen, vond het jammer als een pakje veel te groot zou zijn voor de foto's)
    - schoon ondergoed

( We gingen om 12 uur naar het ziekenhuis en 2,5 uur later was ze er. 3 uur na der geboorte lag ik weer thuis in bedje :))

en dat was het ! haha
    we hadden wel nog mee:
    - kleding voor me vriend
    - badjas
    - ipad's
    - cola
    - twixen
    - dextro
    - iets te lezen
    - spullen voor het aangeven
    - gevulde toilettas

9. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik wilde net vragen: moet er een badjas mee? Ik heb een hekel aan mijn badjas en draag dat ding nooit dus zie niet in waarom ik dat dan wel zou doen.....

10. Er zijn vrouwen die er behoefte aan hebben om over de gang rond te lopen, als ze nog niet in het meest heftige deel van hun bevalling zitten.. Het is handiger om dan een badjas aan te trekken, in plaats van een broek. Ik neem hem ook niet mee hoor, ik heb er niet eens één :p

11. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik begrijp hem. Anders is het inderdaad wel een erg leuk uitzicht voor iedereen op de gang :p Ik prop er maar een lang shirt en een vest in;)

12. Miertje89

Miertje89 Actief lid

6 jan 2014
    320
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik moet ook nog 1 of 2 van die lange shirts hebben... Liefst zwarte. Waar zou ik moeten beginnen met zoeken denk je? Heb jij al iets gescoord? Ze hebben wel een hoog 'wegwerpgehalte' bij zo'n bevalling dus ik begin niet bij Hunkemöller ;)

13. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ik heb bij de v&d 3 shirts voor 3 E per stuk gescoord, kort mouwtje, tot ongeveer iets boven de knie. Een zwarte, een donkerrode en nog eentje, met mooie Disney print :D. Misschien zijn die er nog nu?

14. minon

minon Niet meer actief

Hier twee tassen die klaar staan. Een voor mezelf die meegaat met iedere controle (als kindjes bloedarmoede hebben moet ik direct blijven) en eentje voor de baby's

Mezelf:
    Schone kleding
    2 paar sokken
    2 onderbroeken
    Schone bh
    Borstel, tandpasta, tandenborstel, shampoo, stijltang, make-up etc.
    Puzzelboekje
    2 pyama's
    Slippers
    Ipad/iphone en laders
    Pasjes van ziekenhuizen (loop er in drie) zitten standaard in mn portemenee.

Voor de baby's
    4 setjes kleding
    4 rompers
    2 omslagdoeken
    4 paar sokjes
    2 flesjes
    2 speentjes
    2 knuffeltjes
    2 jasjes
    Iets meer dan gebruikelijk omdat ze hoogstwaarschijnlijk een paar dagen moeten blijven.

15. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hier ook veel meegenomen en eigenlijk alles gebruikt maar bleef dan ook 3 dagen in het ziekenhuis:
    - 3 nachthemden
    - badjas (handig als je meerdere dagen in het ziekenhuis blijft, dan kan je ook eens op de gang of naar de cafetaria)
    - grote onderbroeken
    - Joggingbroek of ruimzittende broek + shirt + trui
    - Toiletzak met alles erop en eraan
    - Wikkeldeken voor kindje
    - Luiers en billendoekjes
    - Billenzalf
    - 4 setjes kledij
    - borstvoedingskussen
    - tepelkloof-crème!!!! Was echt nodig!!!!
    - Schone kledij voor man (die mocht in een apart bed bij mij op de kamer blijven slapen)
    - toiletgerief voor man
    - Boekjes voor man (voor tijdens het lange wachten)
    - Twixen en frisdrank
    -

16. Miertje89

Miertje89 Actief lid

6 jan 2014
    320
    0
    16
    NULL
    NULL
    Top, ik ga morgen eens bij V&D kijken! Dank je voor de tip!

17. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Nou, trouwboekje nemen we mee omdat wij naar een ziekenhuis moeten op 3 kwartier rijden. En dan kan mijn man ons kindje aangeven, dan komt ie in ons trouwboekje te staan! Vandaar ;) Want moet in de gemeente waar het kindje geboren wordt, dus mag niet in onze eigen gemeente ;) En indd, erkennen hoeft niet als je getrouwd bent!

Deel Deze Pagina