Zwanger en sauna?

Discussion in 'Zwangerschap' started by miekiemiek, Feb 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miekiemiek

Feb 11, 2008
    97
    0
    0
    Dag,
    Ik ben net zwanger (vijf weken) en wil naar de sauna toe. Is dat niet schadelijk? :oops:

2. Arri

Arri Fanatiek lid

Dec 21, 2007
    2,566
    0
    0
    als je het vaker heb gedaan, schijnt het minder erg te zijn.
    maar te grote temperatuursverschillen zijn sowieso niet heel bevorderlijk. Anders google je even. Dan vind je ook altijd informatie over zulke dingen.

3. weethetwel

weethetwel Bekend lid

Mar 20, 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Heb hier ook over gesproken met de verlos..
    Ze raden het af de eerste drie maand zeker.
    Door de warmte verschillen en dat een kindje het te snel warm krijgt en niet kan zweten.
    Je kan zelf ook anders reageren er op dan voor heen. Dus bij mij raden ze het af.
    Bij twijfel ff verloskundige bellen

4. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

Feb 11, 2007
    1,008
    0
    36
    Hoorn
    Ik ben afgelopen zondag naar de Zwaluwhoeve geweest. Op de site van de zwaluwhoeve staat een goede uitleg over sauna en zwangerschap. Ik werd van een bubbelbad al duizelig terwijl ik gewend ben om naar de sauna te gaan. Ik heb geen sauna van de binnenkant gezien... Luister vooral goed naar jouw lichaam en drink erg veel.

5. Nic79

Nic79 Bekend lid

Oct 11, 2006
    590
    0
    0
    Almere
    Hi meiden, ik heb ook wel gelezen dat de organen zich minder goed ontwikkelen als je de eerste 14 weken naar de sauna gaat.

Ik wilde ook heel graag een gezellig ontspannen daggie met mijn moeder inplannen, maar laat dit nu ook maar even voor wat het is :) Komt vanzelf wel weer :D

6. lro

lro Lid

Jan 2, 2008
    50
    0
    0
    Limburg - BE
    Ben gisteren naar de vroedvrouw geweest en deze had ten zeerste afgeraden om naar de sauna te gaan.
    Je baby krijgt te weinig zuurstof en je gaat te veel vocht verliezen die je lichaam nu zeker nodig heeft !

7. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    2,838
    71
    48
    mijn verloskundige zij dat het geen probleem was als ik gewend was om naar de sauna te gaan en inderdaad op www.zwaluwhoeve.nl staat een goede uitleg, tevens als jij ontspand en relaxd komt dat alleen maar ten goede van het kindje!veel plezier in de sauna.

8. valhalla

valhalla Niet meer actief

9. Mooni

Mooni Actief lid

Oct 12, 2007
    316
    0
    0
    Da's toevallig, ik heb vanochtend aan de verloskundige gevraagd.
    Ze zei dat het de eerste 12 weken schadelijk kan zijn, omdat in deze tijd de ontwikkeling heel belangrijk is.

10. miekiemiek

Feb 11, 2008
    97
    0
    0
    Ik ga maar zelden naar de sauna, dus gewend ben ik het zeker niet. Maar ik neem liever geen risico. Ik ga dus niet naar de sauna.
    Bedankt voor alle reacties, heeft me goed geholpen. :D

Share This Page