als je het vaker heb gedaan, schijnt het minder erg te zijn. maar te grote temperatuursverschillen zijn sowieso niet heel bevorderlijk. Anders google je even. Dan vind je ook altijd informatie over zulke dingen.
Heb hier ook over gesproken met de verlos.. Ze raden het af de eerste drie maand zeker. Door de warmte verschillen en dat een kindje het te snel warm krijgt en niet kan zweten. Je kan zelf ook anders reageren er op dan voor heen. Dus bij mij raden ze het af. Bij twijfel ff verloskundige bellen
Ik ben afgelopen zondag naar de Zwaluwhoeve geweest. Op de site van de zwaluwhoeve staat een goede uitleg over sauna en zwangerschap. Ik werd van een bubbelbad al duizelig terwijl ik gewend ben om naar de sauna te gaan. Ik heb geen sauna van de binnenkant gezien... Luister vooral goed naar jouw lichaam en drink erg veel.
Hi meiden, ik heb ook wel gelezen dat de organen zich minder goed ontwikkelen als je de eerste 14 weken naar de sauna gaat. Ik wilde ook heel graag een gezellig ontspannen daggie met mijn moeder inplannen, maar laat dit nu ook maar even voor wat het is Komt vanzelf wel weer
Ben gisteren naar de vroedvrouw geweest en deze had ten zeerste afgeraden om naar de sauna te gaan. Je baby krijgt te weinig zuurstof en je gaat te veel vocht verliezen die je lichaam nu zeker nodig heeft !
mijn verloskundige zij dat het geen probleem was als ik gewend was om naar de sauna te gaan en inderdaad op www.zwaluwhoeve.nl staat een goede uitleg, tevens als jij ontspand en relaxd komt dat alleen maar ten goede van het kindje!veel plezier in de sauna.
Zag dit onderwerp hier staan en kwam net bij onderstaande link via een ander forum... http://www.otispregnancy.org/pdf/hyperthermia.pdf Is in het engels, hierin wordt aangeraden het bij een minuutje of tien te houden.
Da's toevallig, ik heb vanochtend aan de verloskundige gevraagd. Ze zei dat het de eerste 12 weken schadelijk kan zijn, omdat in deze tijd de ontwikkeling heel belangrijk is.
Ik ga maar zelden naar de sauna, dus gewend ben ik het zeker niet. Maar ik neem liever geen risico. Ik ga dus niet naar de sauna. Bedankt voor alle reacties, heeft me goed geholpen.