Kan het op google niet echt vinden. Mag je nu thuis wel of niet meer op de 1ste verdieping bevallen? Of is het nog steeds afhankelijk van gewicht? Of verschild het echt per vk? Wie weet dit?
Moet erbij zeggen dat mijn vk niemand meer boven laat bevallen omdat er enorm snel brandweer word gealarmeerd. Wonend in een flat zonder lift is hier ziekenhuis bevalling
Ik weet de regels niet, ik denk dat het meer per vloskundige praktijk zal liggen of ze pro of niet pro thuisbevallingen zijn.. Zou t dus vragen waar je altijd op controle gaat.. Aan het eind van de dag mogen ze je geen Zorg weigeren als jij thuis aan het bevallen bent, wat als het te snel gaat? Dan ga je toch niet beneden in de hall klaar staan tot je een go krijgt om naar het ziekenhuis te mogen.. Tja het zal wat meer 'practish' zijn in een normaal huis maar als je bed boven staat en die kan niet zomaar naar beneden MOETEN? We dan perse in het ziekenhuis bevallen omdat het voor t personeel maar gemakkelijker is? Dat gebeurde 50 jaar terug ook niet haha, wel ff navragen dus maar ik zie persoonlijk t probleem niet! Veel succes iniedergeval!
Waar moet de brandweer voor komen? Brand tijdens de bevalling lijkt me gewoon enorme pech, voor het zelfde geld lig je op de 7e etage in het ziekenhuis?
Het zijn juist spelregels van de arbo die net moeilijk maken. Ambulancebroeders mogen nog maar een heel klein gewicht tillen pp. Is dat hoger laten ze gelijk brandweer mee komen voor tilassistentie .
Dat is mooi ytest!! Hopelijk zijn ze pro en krijg je gewoon alle hulp.. Ik vind dat gemekker over een bepaald gewicht ja ik snap de arbo wel, maar we kunnen niet alleen aangepaste zorg gaan aanbieden aan een mensen die net boven een maximuum gewicht uit komen.. Wat als iemand van net 102,5 kilo nou bijv. Een hartwip krijgt in bed o.i.d en moet met spoed naar het zh gebracht worden en met een beetje pech niet 1 maar 12 hoog.. Of dat je nu ergers bent waar je niet op de ideale hoogte zit en je moet per ambulance naar t ziekenhuis want kruipen kan ookal niet meer?
Ik zou je vk er even over bellen die moet de trappen beoordelen. Niet dat je straks met matras en al kan verhuizen naar beneden.
Ik woon in een flat zonder lift op 2 hoog. Mijn vk zegt kan gewoon thuis mits de trappen vrije doorgang hebben en mocht er echt nood aan de man zijn ik bij een balkon kan komen. Die zit toevallig aan mijn slaapkamer dus mazzel. Hier in de buurt is het ook echt arbo technisch voor de ambulance broeders
Vergeet nooit meer mijn vriendin vorig jaar. Die had dus niet gezegd dat ze 2 bochten in der trap had. De vk kwam en al vol in de weeen heeft haar vriend het een persoons bed van haar zoon naar beneden moeten tillen ( eerst uit mekaar halen en beneden weer in elkaar zetten) matras erop en daar moest ze bevallen. En een woonkamer met inbetweens
Slik... Gelukkig wel gewone, redelijk rechte, trappen en ben ook niet al te zwaar (inmiddels 70 kg). Hoop dat het goed is, heb eigenlijk geen trek meer in veel gedoe...
Hier wederom van plan thuis te bevallen. Eerste keer woonden we in een portiek op de eerste verdieping, met een rechte trap buiten. Geen probleem. Nu wonen we in een eengezinswoning, redelijk ruime trap en de slaapkamer op de eerste verdieping. Ook geen probleem. Vriedinnetje moest op de begane grond bevallen maar haar slaapkamer was op de 2e en ook nog es een waterbed, dus ze hebben een bed beneden neergezet. Overigens is de kans dat je met de brancard wordt afgevoerd niet zo heel groot, ik moest met 7 cm ontsluiting en persweeën nog naar het zh en ben gewoon zelf de trap afgelopen. Maar je kan het risico natuurlijk niet nemen. Oja ik was geen 100 kg maar ook niet heel veel lichter, nooit wat van gehoord.
Jeetje, wat klink jij negatief zeg.. Het is niet alleen voor de arbo, maar ook voor jezelf en je kindje. Als je met spoed naar het zh moet en ze krijgen je niet van de trappen af, omdat je te zwaar bent of omdat de trappen vreemde bochten hebben, wie zullen daar dan de dupe van zijn? Juist ja, jij en je kind!!! Vijftig jaar geleden ging het ook veel vaker fout tijdens thuisbevallingen, wil je daar naar terug? Veiligheidregels zijn er voor beide kanten en niet voor niets.. Doe niet zo moeilijk en neem gewoon zekerheid voor onzekerheid en zet een bed in je woonkamer. Hebben wij ook gedaan.. Alleen om te bevallen , daarna kun je gewoon boven in je bed gaan liggen en kan het bed weer weg..
Ik ben bij beide kinderen boven de 100 kg uitgekomen en nooit iets gehoord over niet thuis kunnen bevallen. Dochter is thuis geboren op de eerste etage.
Bij ons is het verplicht op de beneden verdieping te bevallen ook onder de 100 kilo. Het gaat om je kleine dus doe ik niet moeilijk, heb een bed bij een hulpmiddelen centrum besteld en beval mooi beneden. Mocht het onverhoopt anders lopen hebben ze me zo het huis uit, moet er niet aan denken dat het mis gaat. Mocht het niet anders kunnen omdat iemand in een flat oid woont goed in overleg met je vk.