Op de site van mijn zorgverzekeraar staat van wel.. Maar niet onder welke voorwaarde dan. Nou heb ik ze opgebeld en krijg ik opeens te horen dat hij niet vergoed word, tenzij... Ik naar een ziekenhuis ga dat aangesloten is bij Zilveren Kruis Achmea en hem laat plaatsen door een gynacoloog die ook bij hun aangesloten is. Maar.. ik laat hem zetten door mijn huisarts, want zo is bij hun de regeling van de huisartsenpraktijk en ik vind het wel prima want haar ken ik en hoef ik geen moeilijke afspraken te maken of naar het ziekenhuis te gaan. Mijn vriendin heeft ook de Mirena en een nicht ook, beide gezet door de huisarts en wel beide gewoon vergoed.. (nadat ze hun eigen risico van 155,- al hadden verbruikt en dat heb ik ookal!) Weet iemand hoe dit zit? Werd hij bij jullie wel/niet vergoed?
Bij mij viel hij onder de 150.00 van het eigen risico wat iedereen geloof ik heeft voor zijn zorgverzekering.
Ja, maar die 155 euro eigen risico heb ik al verbruikt.. Dus dan zou die toch gewoon vergoed moeten worden, ookal word hij gezet door de HA?
Op de site van Zilveren Kruis staat dit: Belangrijkste vergoedingen van de Beter Af Polis (basisverzekering): * Anticonceptiepil en het spiraaltje voor alle vrouwen. Deze kosten tellen mee voor het verplichte eigen risico van € 155,-. (Ik heb mijn eigen risico al verbruikt, dus daar kan hij bij mij niet meer onder vallen.) Misschien dat de vrouw aan de telefoon vanmiddag dat bedoelde? Dat als ik bij een aangesloten ziekenhuis en gyn laat zetten hij dan ook vergoed word zonder van mijn eigen risico af te gaan? En anders word hij alleen vergoed als je eigen risico al "op" is?
Ja wordt gewoon vergoed hoor. Vanuit de basisverzekering en valt dus gewoon onder je eigen risico. Als je eigen risico al bereikt is is de Mirena en het plaatsen dus gewoon gratis. En of je die dan bij de huisarts laat plaatsen of bij de gyn dat maakt niet uit. (ik werk bij een zorgverzekeraar en weet het 99,99999 % zeker). Of je bij de gyn gaat of bij de huisarts, je zal eerst een receptje moeten krijgen om de Mirena op te halen. Dat wordt dus sowieso vergoed, dan weet je verzekeraar nog niet door wie hij geplaatst wordt.