hoi meiden ik heb een vraagje 9 april is mijn mirena spiraal verwijderd op 11 april verloor ik een beetje bruin bloed (waarschijnlijk van het verwijderen) op 14 april dacht ik mijn ei te hebben gevoeld aangezien ik altijd ook na de pil gewoon regelmatig ongesteld was rekende ik uit dat mijn laatste ongi dan op 1 april moet zijn geweest (28 daagse cyclus) 2 dagen na mijn ei heb ik een uitstrijkje laten doen voor baarmoederhalskanker omdat ik bijna 30 ben heb toen aan de ha gelijk gevraagd of hij aan de stand van mijn baarmoeder of het eventuele slijm kon zien hoever ik in de cyclus zat hij gaf mij gelijk en zei dat ik halverwege de cyclus zat op dat moment 3 dagen na mijn uitstrijkje (19 april) kreeg ik weer bruin verlies omdat dat ook 5 dagen na mijn ei is dahct ik aan innesteling maar nu had ik dus al ongi moeten worden of een positieve test in handen moeten hebben maar er gebeurt niks geen duveltjes en geen positieve test mijn vraag is dus als je altijd een normale cyclus hebt gehad bij wie van jullie was deze direct na het verwijderen van de mirena weer normaal (terwijl je niet gemenstrueerd hebt tijdens mirena)
ja erg he ik weet nu nog niks voel me vandaag al de hele dag beroerd (ben nooit ziek) buikpijn koppijn ben zelfs vanmiddag gaan liggen en duik zometeen ook al mijn bed in pfff het is of een griep of een voorbode van de duveltjes of ik ben toch gewoon zwanger en ik zat er gewoon een aantal dagen naast
ja ik heb een antwoord gelukkig ik ben zojuist ongesteld geworden 9 april eruit gehaald en 2 mei ongesteld dat is dus psies 24 dagen dat zou dus betekenen dat ik er maar liefst 4 dagen naast zat met mijn vorige banner die had niet op 1 april moeten staan maar op 5 april al die zorgen om niks pffff maar ik ben wel blij weer ongesteld te zijn pfff dacht effe dat het er niet meer van zou komen
Heee Gemke, Mijn eerste cyclus na Mirena was ook nog een beetje kort. Ik kon het ook lastig inschatten, de 27 die er staat is op basis van een heel lichte spotting die ik opeens had vlak voor de Mirena eruit ging. Dat had ik eigenlijk nooit, en ook geen menstruaties. Maar ik slikte toen al wel een maandje Etos zwanger worden. Nu is het regelmatig, en heb ik twee weken terug mijn ei gehad en zit ik dus op het wachtbankje Zo te zien heb je nu ook je eerste menstruatie, fijn, dan weet je weer een beetje wat je kunt verwachten. Je gaat voor nummer VIJF toch? Echt WOW. Ik ben ook 29 en het is pas voor nr. 1. Gelukkig weet jij al dat je gewoon zwanger kunt worden! Hoop voor je dat het snel raak is [-o<
oeh spannend evenstar jij kunt al gaan testen zie ik aan je banner ik ben benieuwd ik duim voor je hoor ja voor mij word het nr 5 in ons gezin wij willen een gezellige drukke boel maar daarna zijn we ook wel klaar hoor dan is het af ons gezinnetje hihihi ben idd inmiddels ongesteld geworden en volgens mij is mijn cyclus gewoon wel 28 dagen maar omdat ik de dagen in moest schatten (was voor het uithalen van de mirena al ongesteld geweest blijkbaar) zat ik er dus een dag of 4 naast dus die 4 dagen overtijd van mij was dus gewoon 4 dagen dat ik nog moest wachten ik was dus niet 1 april ongesteld geworden maar op 6 april maar goed nou weet ik het en nu kunnen we er ook officieel voor gaan
Nope Gem. Mooi balen, zit nu op 7 weken!!! Zal toch moeten stoeien met de huisarts denk ik, hij wil dat ik een jaar wacht (op het ongesteld worden). Maar uiteindelijk is het mijn lijf en niet de zijne!
Pff jilly, mijn HA zei dat ook! Oh, meid, zelfs je eerste cyclus kan wel een JAAR op zich laten wachten. Je kunt je voorstellen dat ik huilde van geluk toen ik voor het eerst ongesteld werd en meteen een nette cyclus had. Ze had me echt bang zitten maken. Ik ken maar weinig verhalen van Mirena en een horror cyclus hoor. Volgens mij heb je meer kans op ontregeling door de pil, want zoveel hormonen heb je niet in je lijf gehad. Maar je slijmvlies zal moeten opbouwen, en misschien is hij net verwijderd toen je eigenlijk ongesteld had moeten worden. Ik zou zelf na 8 weken gewoon de HA bellen.
pffff 7 weken al hoe hou je het uit ik zou ook gewoon naar de ha gaan idd en hem niet met dat jaar wachten weg laten komen er moet toch iets zijn wat het op gang kan brengen
@ Gemke je hebt dus al antwoord geregen van je eigen lichaam . Succes met zwanger worden. @ Jilly Jeetje 7 weken dat is best lang , je zou natuurlijk ook naar een andere HA kunnen gaan om te vragen hoe die er over denkt mischien wil die je wel eerder doorsturen of helpen. Succes iig Ik heb nu inmiddels weer een nieuwe mirena na mijn zwangerschap maar toen ik hem liet verwijderen duurde het bij mij niet veel langer dan normaal voordat ik weer ongesteld werd. Ik had normaal altijd na 29 dagen weer een menstruatie en na het verwijderen duurde het de eerste keer 36 dagen dus dacht in eerste instantie dat het in ronde 1 meteen raak was. Niet dus maar ronde 3 bracht meer geluk . 3 maal is scheeps recht toch .
@busster: dankje @jilly: hoe was je cyclus voor de mirena de mijne was altijd al heel stabiel 28 dagen daarom was ik er nu ook zeker van dat dat niet veranderd zou zijn (heb ook jaren de pil geslikt en toen ook niet veranderd namelijk) als je voor de mirena ook al een onregelmatige cyclus had dan zou het misschien kunnen dat je dat nu weer hebt hoewel ik 7 weken wel erg lang vind en je wet zeker dat je niet gewoon stiekum al zwnager bent ofzo
Heel zeker, niet zwanger. De Kruidvat heeft een flinke omzetpiek gehad de afgelopen maand Tijdens de 1e Mirena werd ik de laatste 1,5 jaar keurig om de 28 dagen ongesteld, toen deze werd vervangen door een nieuwe had ik precies om de 28 dagen echt enorme boobs! Echt op de dag af! En nu.... nix, nakkes, nada! Knettergek wordt ik er van! Dinsdag moet ik weer met mijn zoontje naar de huisarts, zal het nog een keer in de groep gooien. En anders moet ik maar een collega consulteren... maar een jaar wachten? No way!
Kwam toevallig hier terecht.. hier hetzelfde probleem... eind februari mirena laten verwijderen.. daarna 5 dagen een bloeding gehad en sindsdien niks, nopes, nada. Volgens mijn HA kan het idd wel een jaar duren!! Schijnt met de pil ook zo te zijn.. echter met de pil had ik daar geen last van. was binnen 4 maanden zwanger. Geen mirena meer voor mij dus. Las op internet dat monnikspeper nog wel eens kan helpen. Woensdag ga ik naar een kennis van mij die veel weet over alternatieve geneeskunde en dan gaat hij kijken of het iets is... Ben jij inmiddels al ongesteld Jilly?
Hoi allemaal, ik las dit net en ook ik heb hetzelfde! Heb de mirena van 2 januari eruit en 2 dagen erna 7 dagen gebloed. Ook heel lang moeten wachten en op 14 april eindelijk mijn eerste menstruatie gekregen. En ook nu weer aan het wachten. Voel wel vanalles maar nog steed niets. Moest dus afgelopen dinsdag weer ongi worden. En ja, al tig testen gedaan, maar niets. Voor mij ook aangezien we 3 kindjes willen, GEEN mirena meer!
hmm wat maf allemaal he ik heb nu al vanaf mijn nieuwe cyclus begon bruin slijm heb vandaag de eisprong als het goed is (heb enorm last van mijn rug) dus vind het zo raar allemaal bruin slijm is oud bloed nu zit ik te denken zou het kunnen dat van die keren dat ik tijdens de mirena niet ongesteld word dat er nu uit komt omdat de mirena weg is
Hier is gister de ongesteldheid doorgebroken, vandaag ook nog, misschien morgen nog een inieminie beetje maar ik schat zo dat het dan ook al weer over is. In ieder geval iets....
Hier na 100 zoveel dagen eindelijk ongesteld geworden. Op 20 februari mijn mirena al laten verwijderen. Slik nu visolie capsules van el Mare voor menstruatie en/ of overgang. Zit teunisbloemolie in wat kan zorgen voor regelmatige menstruatie. En ook gewoon foliumzuur.... Monnikspeper schijnt ook te werken, maar deed bij mij niets.
ik heb een duidelijk ander probleem ik ik heb tegenovergestelde....ik heb hem begin mei laten verwijderen omdat ik maar oud bloed verloor elke keer...werd er gek van dus ding eruit en meteen heftig helder rood ongi ...ik dacht mooi heb me cycles meteen terug...na een week bloeden was het over ik banner gemaakt...met een geschatte cyles van 31 dagen zoals voorheen, nou weken later weer heftg ongi een week lang! en nu 2 weken later voel ik dat ik het weer ga worden...heb zon heftige last ervan pfff alles doet pijn dus meiden heeft iemand hier ervaring mee....heb helemaal nu geen ac dus we zijn heel voorzichtig me meisje is net 1 jaar geworden en wil nog ff wachten voor mijn gevoel , maar zo kan ik nooit me eisprong berekenen ongeveer als ik maar ongi blijf worden ....help