Ik ben gelukkig al wat opgelucht toen ik mijn verhaal kwijt kon bij mijn vriendinnen maar het zit me nog steeds niet lekker en wil even mijn ei kwijt en jullie mening hier over... ik moest naar de ggd voor de inentingen voor mijn kids... ik was mijn ovpas vergeten dus we gingen nog even snel naar huis om die te halen. Her regende ook nog dus we moesten alles vlug vlug doen. Ik wilde ook neit te laat komen... In de verte ongeveer 100 meter zie ik de tram al aan komen dus ik zei tegen mijn zoon dat we snel meoten gaan lopen want we komen anders te laat... we rennen onze longen uit onze lijf met nog een kinderwagen van mijn jongste... staan we bij de eerste deur van de tram (zie ik dat hij nog stil staat) wil ik naar achteren lopen (je moet met de kinderwagen achterin stappen) gaat de tram in eens weg rijden en de chauffeur kijkt mij niet eens aan of wat dan ook... Ik was zo stom verbaasd en zo boos. We kwamen dus te laat... 6 minuten later kwam de volgende... komt later de controleur naar achteren dus ik wil de situatie uitleggen aan hem... gesprek begon zon: Ik: zou u tegen de chauffeur van de tram die hier eerder was willen zeggen dat hij voortaan moet wachten als mensen willen in stappen en niet moet gaan wegrijden... Hij: Nee... (hij wilt verder praten maar ik onderbreek hem) Ik: Wees even stil ik wil het even uitleggen Ik: ik ren mijn longen uit mijn lef met de kinderwagen en mijn zoontje sta ik bij de deur rijd hij weg.... en toen in eens liep de controleur weg zonder wat te zeggen... ik had echt zo iets van "wat is dit nou weer"? Ik werd nog bozer dan ik al was... vriendin van me zei dat ik de tram nummer, halte en tijd had moeten opschrijven en een klacht kon in dienen maar wat heeft dat voor nut... krijg er geen gratis rit voor of wat dan ook...
Tsjah, controleur van tram nr1 was een zak, of hij heeft je niet gezien Cotroleur nr 2 had gewoon een pleuris dag... Ik zou ook zoiets hebben van wat is dit nou weer en balen dat ik te laat kwam, maar ja, je doet er verder niet heel veel aan denk ik... Klacht indienen is meer voor je eigen gevoel, denk niet dat ze er iets mee kunnen, want hoe vaak gebeurt zoiets nou? Dagelijks meerdere keren denk ik. Verder zou ik me er niet te druk om maken, dit soort dingen gebeuren wel vaker en dat het uitgerekend gebeurt wanneer het niet uitkomt is gewoon balen.
te laat kwam ik zeker want we stonden ook nog eens bij een open brug te wachten... heb netjes de ggd gebeld dat we wat later kwamen dus gelukkig was dat geen probleem
Ik snap je frustratie. Bij de eerste tram kan ik er nog enigszins inkomen. Nog niet erg sociaal, maar misschien dacht ie: De volgende komt zo. Een bus kan zijn achterstand makkelijker inhalen dan een tram. Maar de houding van de tweede is echt asociaal. Hij had je op z'n minst te woord kunnen staan, je uit kunnen laten praten en een (korte) uitleg geven. Of op z'n minst zeggen dat het hem spijt voor je, dat hij je gevoel onderkent. En verder inderdaad: Tramnummer en tijd opschrijven. Wat je er aan hebt? Dat de algehele dienstverlening verbetert. Als niemand iets doet, weten ze op 'kantoor' ook niet wat er beter kan. Geloof me, als een en dezelfde chauffeur of controleur meerdere klachten krijgt, wordt hij daarop aangesproken. Zeker in deze tijd geldt: Voor jou tien anderen! Maar dan moet het wel gemeld worden.... Ik heb wel het idee dat dit soort horkerigheid niet zeldzaam is bij trampersoneel.
Ik heb het ook eens gehad met een bus. Ik rennen, klop op de deur, chauffeur kijkt me aan en rijdt weg. Klacht ingediend (moest een uur wachten!) en excuses gekregen. Dus ik zou zeker klagen! Mijn ervaring is trouwens dat vervoerbefrijven zeker wel iets doen met klachten en suggesties. Ik had ooit een suggestie, doorgestuurd en later een brief terug dat ik gelijk had, dat ze het gingen doorvoeren (hebben ze idd gedaan) en een stapeltje strippenkaarten.
Van alle twee niet netjes gehandeld maar ik zou wel een klacht indienen. Misschien doen ze er niets mee en misschien ook wel. Jij bent het in ieder geval kwijt
tja ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken eerste instantie idd frustrerend de eerste tram die zo wegrijd, echter asociaal van jou dat je het vervolgens eigenlijk afreageerd op de contocteur in de andere tram, door hem zijn mond te snoeren en hem niet uit te laten praten, dat hij vervolgens wegloopt tja, misschien had je de condocteur uit moeten laten praten (behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden) nu weet je in elk geval hoe het voelt als je mond gesnoert word
Tsja, die lui... moest ook een keer naar de middle of nowhere, moest lesgeven op een basisschool. Dus na de trein en de metro in een bus naar niemandsland. Ik had vier minuten om over te stappen op de andere bus van niemandsland naar nergens. Aanvankelijk leek de bus voor te lopen op schema, dus ik maakte me niet zo druk. Richting het eindpunt loopt hij ineens toch wel een minuutje uit, dus ik vraag of hij zijn collega wil waarschuwen om op mij te wachten - "ja dat had je eerder moeten vragen, dat kan nu niet meer". Komt hij op het busstation aan, staat de andere bus al klaar - stap ik uit de bus, rijdt de andere bus weg (dus voor zijn tijd)! Grrrrrrrrrrrrr.... daar sta je dan een halfuur lang tussen de weilanden, er was niet eens een kop thee of een wc te vinden... en ik weet weer waarom ik in de stad woon.
ja idd.. je zegt toch geen: wees even stil.. tegen zo'n vent ik zou ook denken van amehoelaa ik praat niet meer tegen je en weglopen je hebt gelijk oke maar om dan zo te doen
ik zei "wees even stil" omdat hij mij niet liet uit praten en op een asociale manier "Nee" zei en als je al erg boos bent vanwege de chauffeur en dan ook dit nog eens op je bord krijgt dan kan ik niet aardig blijven... als hij ipv "Nee" "Sorry mevrouw, dan kan niet of dat gaat niet of dat doe ik niet" dan was het wat anders... maar ik was eerst heel beleeft en zei "meneer, zou u tegen de chauffeur van de tram die hier eerder was willen zeggen dat hij voortaan moet wachten als mensen willen in stappen en niet moet gaan wegrijden..." wat is daar verkeerd aan...?
ik vind " wees even stil" ook niet erg aardig klinken. ik vind het uberhaupt vreemd dat je tegen de tweede controleur gaat zeuren over dat de vorige tram is weg gereden. daar kan hij toch ook niets aan doen? en als je bij de eerste tram gewoon op tijd was geweest dan was hij ook niet weg gereden. ik snap ook wel dat ze niet op iedereen gaan wachten.
ik stond gewoon voor de deur dus ik kon heel makkelijk in stappen maar hij deed de deur niet open en reed weg
Ik heb dat ook wel eens gehad. Kreeg toen vage uitleg van de conducteur dat als de bestuurder de rij-stand weer aangezet heeft, dus weer klaar is voor vertrek, dat ze dan niet zomaar meer de deur kunnen open doen... Ik weet niet of ik het moet geloven hoor! Maar ik vind de meeste tramconducteurs 'horken', en ik snap je frustratie erg goed Ik ren dus ook niet meer voor trams...
dat kan natuurlijk dat het zo is... maar die man ziet me van ver al rennen want het is op een kruispunt en als je een beetje gevoel hebt dan laat je een moeder met een kinderwagen en een kind instappen en zeker als het regent... maar goed .. maakt nu niet meer uit... onderwerp mag gesloten worden want ik ben mijn ei goed kwijt...
Het is idd balen hoor, ik heb dit vroeger ook wel eens gehad dat een tram voor mijn neus weg reed. Ik begrijp aan de ene kant ook wel dat ze niet op iedereen kunnen wachten die te laat aan komt bij de halte, maar leuk is het niet. Gelukkig ga ik tegenwoordig nog maar zelden met de tram (OV), heb gewoon een auto voor de deur staan
ik ga nu ook maar weinig met het ov maar het is altijd zo druk in de stad en parkeren is niet gratis en met het ov was ik er zo... stopt voor de deur
Tja ik zou zeggen waar maak je je druk om, je moest 6 hele lange minuten wachten voordat de volgende kwam. Als ik hier een bus of een trein zou missen (hier hebben we geen metro's) dan betekend dat meteen een uurtje wachten op de volgende , dus ik zou een gat in de lucht springen als er 6 minuten later al de volgende stond.
het ging mij niet om die 6 minuten die ik langer moest wachten maar dat mensen tegenwoordig zo asociaal zijn