Ze kijkt de meest stupide filmpjes, maar zit wel al elke avond Engelse filmpjes met Engelse ondertiteling te kijken
Als je dochter niet echt van lezen houdt dan zijn de boeken van Diary of a wimpy kid of de Treehouse serie wellicht iets voor haar? Deze boeken zijn vrij simpel Engels en er staan veel plaatsjes in, dus makkelijk te begrijpen. Verder spelen mijn kinderen regelmatig fortnite met tegenstanders/ teamgenoten uit de gehele wereld, dan overleggen ze ook altijd in het Engels. Op deze manier pikken ze het ook snel op.
Hier dezelfde ervaring op kader. Nu uiteindelijk in de 3e ervoor gekozen prive bijles te nemen, wow…. Dochter is van een gemiddelde van 3.2 vorige jaar naar een 7.6 nu gegaan
Ik krijg straks mijn collega (docent Engels op het vmbo) op visite. Ik kan wat navragen voor je, mocht je dat willen? (Als ik het niet vergeet)
Als het op deze manier niet beter wordt gaan we dat idd ook doen. Maar dan moet ook het onderwijs op school beter en serieuzer worden, want nu zouden we een bijlesdocent ook niet kunnen uitleggen waar het probleem zit, ze krijgt amper engels.
Dat was en is hier idem. Het niveau van de engels docent is echt om te janken, in de 2e grotendeels geen engels gehad ivm ontbreken van een docent. Dochter krijgt alles aan engels wat ze die week op school heeft gekregen in 1,5 uur bijles per week op de juiste wijze onderwezen. Te gek voor woorden maar alleen op deze wijze zal ze het redden
Idd te gek voor woorden, maar fijn dat het helpt. Ik ga direct aan het begin van het schooljaar met de nieuwe docent om tafel en als ik geen verandering zie dan wordt het idd bijles. Gelukkig ken ik iemand via via.
Haar advies is om een simpel boek te lezen in het Nederlands en in het Engels. Ook al is het een boek als ‘dagboek van een muts’ of iets dergelijks. Goed om de basis onder de knie te krijgen. Ook geeft ze twee sites als advies waar er geoefend kan worden met leesteksten en vragen over de leesteksten: Hopelijk heb je er iets aan!! https://lingua.com/english/reading/ https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/reading