Eerste (veronderstelde) eisprong na miskraam voelt als een bevalling!!

Discussie in 'Miskraam' gestart door MamaVanSimone, 26 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik weet dat ik nog niet HCG-vrij ben, mijn waarde was zelfs nog 380 vorige week donderdag (2.5 week na de miskraam) maar ik heb wel een week lang rechtsonder een stekende pijn gehad en vanmorgen schoot deze ineens tijdens het verschonen van een poepluier op mijn knieen naar het midden en was de pijn zo ondraaglijk dat ik op het punt stond om naar het ziekenhuis te gaan. Ik heb toen een cocktail ibuprofen-pcm genomen en 1.5 uur plat gelegen en sindsdien gaat het wel maar voelt mijn buik alsof ik vanmorgen bevallen ben. Ik vermoed dat dit toch een eisprong is geweest, maar deze ronde laat ik met alle liefde aan me voorbij gaan, OMG wat was dat pijnlijk.

Over 2 weken weet ik of mijn vermoedens kloppen. Zijn er meer dames die zulke pijnlijke klachten hadden in de eerste cyclus na de miskraam?

Ik ga trouwens morgen voor de zekerheid maar urine inleveren bij de huisarts om een blaasontsteking uit te sluiten. Ik moet toch daarheen om bloed te prikken voor mijn HCG.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij een HCG van 380 vorige week nog, zou dat wel heeeeeeel snel gezakt moeten zijn, wil je nu al een eisprong hebben.... Want bij zo'n hoog HCG ga je echt nog geen eisprong hebben.
    Maar goed: handig dus om daar nog weer even op te laten prikken, helemaal onmogelijk is het ook weer niet. Wel redelijk onwaarschijnlijk.
    Goed dus ook om even blaasontsteking uit te laten sluiten (laat ze het ook even op kweek zetten, niet alleen maar een sneltest) en als dat het niet is en je HCG is nog hoog, zou ik wel even willen laten kijken zelf....

Hier trouwens eerste eisprong na miskraam ook altijd pijnlijk, maar bij lange na niet wat jij beschrijft. Dat lijkt me toch niet helemaal normaal en ik zou eerder denken dat er wat anders aan de hand is dus :(

3. tulip

tulip Niet meer actief

Ik heb er geen ervaring mee, volgens mij nog geen eisprong gehad, maar dit kan toch bijna niet normaal zijn??ik zou het iig eens navragen.

4. MamaVanSimone

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Nou wat het ook was, ik voel me vandaag alweer een stuk beter. Ik zag je berichtje te laat rozemarijke dus ik heb het niet op kweek laten zetten. maar de snelle test was schoon. Rond 1en krijg ik de uitslag van de bloedtest weer. Vrijdag nog een test en dan volgende week maandag weer naar de gynaecoloog. Ik heb er nu eindelijk een goed gevoel bij....

5. Trees

Trees Niet meer actief

Ik herken het helaas wel. Na elke miskraam werd het ook steeds erger. Helaas duurde het bij mij wel een paar maanden voordat ik weer kon functioneren tijden een eisprong. Alsof iemand een mes in mijn buik zette en er fijn mee ging porren. Dagen ervoor al een zeurende pijn. Het enige voordeel wat ik kon bedenken is dat ik nooit meer een eisprong mistte ;). Ik nam op de dag van mijn eisprong altijd flinke pijnstillers en dit haalde de scherpe kantjes ervan af.

6. Isa

Isa Actief lid

16 apr 2006
    238
    0
    0
    Je HCG zou wel moeten dalen nu. Goed dat je nog gaat bloedprikken. Ik zou het goed in de gaten houden om evt. buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten. Dit kan ook heftige buikpijn veroorzaken. Hoop het niet natuurlijk. Maar kan een tweeling-zwangerschap zijn geweest waarvan 1 vruchtje op de verkeerde plaats is ingenesteld. Hopelijk is je HCG weer helemaal 0 straks en hou je niet zulke vervelende pijn.

7. MamaVanSimone

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Mijn hcg is vandaag 171.5 dus ik ben heel blij. Over 2weken weten we of het echt een eisprong was....

8. tulip

tulip Niet meer actief

Gelukkig, het daalt wel goed nu

9. dotje24

dotje24 Actief lid

24 jan 2010
    105
    0
    0
    dordrecht
    Sorry dat ik even inbreek :) , maar heb een off-topic vraagje: Is het "normaal" dat hcg waarden geprikt worden na een miskraam?

MamavanSimone, gelukkig is het wel gedaald nu en toch nog even spannend dan over twee weken.

Groetjes Dot!

10. Reen

Reen Lid

21 feb 2012
    59
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hi Dotje,

Volgens mij doen lang ziet alle ziekenhuizen dat. Ik weet van 3 ziekenhuizen dat ze dat niet doen, alleen bij complicaties. Bij wordt het op verzoek 'meegeprikt' omdat ik toch wekelijks infectieswaardes moet prikken (infectie na curettage). Maar als je het graag wilt weten, kan je het aan bij je huisarts navragen.

Zwangerschapstesten zijn hier niet zo betrouwbaar. Deze waren bij mij al negatief terwijl uit mijn blied bleek dat er nog rond de 100 HCG aanwezig was.

Succes

11. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    kun je wel een eisprong hebben met een hcg van 171??
    ik had pas weer een eisprong toen ie rond de 30 zat....
    die was toen wel heeeel pijnlijk en kon ook amper functioneren. duurde de halve dag.
    sterkte ermee! hoop dat ie gauw op 0 staat!

12. Isa

Isa Actief lid

16 apr 2006
    238
    0
    0
    Gelukkig dat het gedaald is!! Erg fijn. En wie weet inderdaad de eisprong. Maar hopelijk niet dat ie elke keer zo pijnlijk is!

13. MamaVanSimone

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik mocht naar een gyn omdat ik na 2 weken nog knaltesten had, ik wilde dus een bbz uitsluiten want de huisarts zag zelf niks op de echo.
    Toen ik er ook nog buikpijn bij kreeg werden we extra voorzichtig dus mocht ik bloed blijven testen. 'normaal' test je zelf een paar keer met een zwangerschapstest tot je negatief test en kun je weer verder.

Deel Deze Pagina