9dagen terug gezet

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Lien26, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lien26

Lien26 Actief lid

5 jul 2011
    355
    0
    0
    Hallo,

Gister onze eerste echo gehad en toen zijn we 9 dagen terug gezet.
    Nu geen 10 maar 9 weken zwanger.
    Hoe nauwkeurig is dit? Hebben meer mensen dit gehad?

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Als ze een milimetertje anders meten scheelt dat vaak al een week! Mij lijkt het dus niets ernstigs hoor.
    Wij hebben bij 26 weken (dan zijn het natuurlijk geen milimeters meer :p) een pretecho laten maken en toen is de datum vier dagen vooruit gezet. En op die dag ben ik ook echt bevallen.

3. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    ik ben 4 dagen teruggezet wat mij onmogelijk lijkt odmat ik dan al met 3 weken een positieve test in handen zou hebben gehad...

ik ben morgen 10 weken volgens hen maar denk dus al wat langer 10 weken t zijn...
    over 2 weken hebben we weer echo dus hoop en denk dan dat ik al iets verder ben...
    laat het je weten.

heb me er erg veel zorgen om gemaakt maar op het forum hier hebben ze me weten gerust te stellen dat metingen gewoon onbetrouwbaar zijn omdat het om mm gaat..
    geen zorgen dus!

4. Lien26

Lien26 Actief lid

5 jul 2011
    355
    0
    0
    Ja het zou van mij ook betekenen dat ik met 3 weken en 5 dagen al een test had die positief was en waarop toen stond 1-2 weken zwanger.
    Lijkt mij bijna onmogelijk... Maar ben benieuwd naar die van jou!

5. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Nee hoor ik heb ook met 3wk en 5 dagen positief getest 1-2 weken

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.000
    15.618
    113
    Nabij Utrecht
    Als ze 1 mm te klein meten, is voor de apparatuur het vruchtje dus 1 week minder groot!

De kans dat ze fout meten is onder de 12 weken nog vrij groot hoor!

Ik zou me geen zorgen maken hoor :):)

7. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik ben ook 9 dagen teruggezet. Vroeg positief getest!

Nu 26 weken zwanger..

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Echodatums zijn nauwkeuriger dan je cyclus iig, OOK als je je eisprong precies wist.
    Wij werden bij Thirza eerst 2,5 week teruggezet, (van 11 naar 8,5). Nieuwe termijnecho dus, want bij meer dan 2 weken verschil en uitkomend in de periode voordat een termijnecho plaatsvindt (tussen 10 en 13 weken), wordt ie opnieuw gedaan. Voor de 10 weken is het namelijk allemaal nog wat lastig meten vaak... (elke milimeter scheelt weer een paar dagen en ook in deze periode groeien ze in spurtjes dus als je net voor een groeispurt aan de echo hebt gehad, zit je ook alweer op verschil).
    Wij kwamen uiteindelijk bij de tweede echo op 1,5 week verschil met mijn cyclusdatum. Dat klopte achteraf wel met een late innesteling, (12 dagen na ei. Vanaf die tijd ook bandenpijn).

Maar 9 dagen teruggezet worden is heel normaal. Mogelijk dat je straks dus nog iets naar voren gezet wordt, mogelijk ook niet. Die echodatum klopt echt wel aardig doorgaans :)

9. raspberry

Nou nee: ZO groot zijn die verschillen ook niet.
    Beetje afhankelijk van de termijn waarop je zit, welk verschil het uitmaakt, maar bij 9 weken maakt 1 mm meetverschil geen hele week in uitgerekende datum meer uit. Dat zou bij een week of 5-6 nog wel kunnen zijn.

10. raspberry

Kan allemaal: 10 dagen na de eisprong, (=gemiddeld genomen 5 dagen na innesteling), test zo'n 60% van de vrouwen al positief.
    De CB met indicator gaat uit van gemiddelde HCG-waarden en is niet erg nauwkeurig te noemen. Dat je dus met 3wk5dg al 1-2 weken test, kan heel goed, zonder dat je dan daadwerkelijk al 4 weken zwanger zou zijn.

11. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier ook minder lang zwanger dan we dachten. 2 weken terug een echo gehad, en ipv 7w 1 dag was ik volgens de gyn 5w en 4 dagen...scheelde dus 1 week en 4 dagen.
    Vandaag weer een echo gehad, en nu ben ik 8w en 1 dag zwanger..dus nog maar 1 week verschil. beebje was gewoon erg snel gegroeid..maar de gyn zei zelf houd eerst maar je eigen termijn aan, en pas bij de termijnecho met 12 weken passen we je uitgerekende dag aan, want er kan nog zoveel veranderen...

12. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    Mijn hebben ze 4dagen terug gezet kindje was met de 12weken echo te klein.dus bevaldatum is 10 ipv 14e.
    Ons kindje is nu te groot voor de leeftijd zeggen ze.
    Dus heb ik nu weer kand dat ons kleintje eerder komt.
    Het kan in principe nog alle kanten op volgens mij

13. Ietje

Ietje Actief lid

15 jul 2008
    157
    0
    0
    Bij mij kwam er op 2 echo's ook uit dat ik een week korter zwanger was dan oorspronkelijke uitrekendatum. Beetje eigenwijs, maar ik ging er vanuit dat ik dan wel een week eerder zou bevallen. Ben nu 40+4, dus denk dat ze wel gelijk hadden...

14. misslisa

misslisa Fanatiek lid

8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    Ik was ook een week teruggezet en eigenlijk is dat mijn hele zwangerschap zo gebleven. Zelf heb ik altijd blijven geloven dat mijn berekening de goede was. Uiteindelijk is mijn kleine 2 weken eerder geboren dan uitgerekende datum van de VK. Maar dat kwam dus veel dichter bij mijn uitgerekende datum ;)

Deel Deze Pagina