Hoi meiden Ik ga aanstaande vrijdag naar de dokter hiervoor hoor, maar ik wilde toch wat tips en of ervaringen vragen. Het gaat over mijn zoontje van bijna 1,5. Hij loopt sinds zijn 1e, maar ik merk dat hij echt met een enorm holle rug loopt. Dus billen naar achteren en buik naar voren. Het is ook een stevig ventje dus daardoor lijkt het alsof hij dikke billen en een dik buikje heeft. Ik vraag mij af of Dit normaal is? Kindjes van de opvang lopen namelijk rechter en er zijn er ook bij die zijn leeftijd hebben. Ik maak me eigenlijk wat zorgen, het viel de gastouder ook al op. Groetjes
Mijn dochter ook altijd gedaan en is nu 3. Hoort gewoon bij dr vind ik. Daardoor nog dikkere buik idd haha Waarom ga je naar de dokter?
Hoi mw21 Ik belde de dokter om advies omdat het mij niet goed lijkt voor zijn rug/ houding om zo te blijven lopen. Ik omschreef het en toen wilde ze dat ik vrijdag langskom met hem. Vandaar..
Ik zie weleens vaker kindjes zo lopen. Ik herken het niet van mijn eigen 3 kindjes. Het lijkt mij eerlijk gezegd meer horen bij kinderen die nog niet zo lang zelfstandig kunnen lopen. Ik zou het inderdaad even met de huisarts overleggen en dan kan hij evt beoordelen of fysio geindiceerd is. Houdingsafwijkingen zijn op den lange duur moeilijk te corrigeren.