Nu slechte slaper... later ook?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamain2015, 25 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochter van acht weken slaapt weinig. Ik zie dat ze wel moe is maar toch lukt het haar vaak niet om slaap te vatten, wat ik ook probeer.
    Ik ben enorm onzeker hierover en het ontneemt mij best wel om te genieten van alles. Ik zal het even uitleggen.

De eerste 7 weken wou ze alleen op mij slapen. Prima, dat deden we dus. Ik oefen sinds tien dagen 1-2 slaapjes per dag in haar eigen bedje omdat het mij nu wel een beetje begint te benauwen, snachts continu samen (bedsharing) en overdag ook. Hoe gaan de slaapjes in haar bed? Redelijk. Mits ze haar speen heeft (die vaaak uitvalt) lukt het haar na 15-30 minuten om in slaap te vallen. Wat ik wel knap vind hoor, want we oefenen pas tien dagen. (De slaapjes duren max tien minuten maar ze kán het wel en dat vind ik belangrijk om te merken).
    Wanneer ze een dagje bijna heel de dag wakker is geweest (op mij slaapt ze ook niet meer echt veel) is ze huilerig en moe en dat is voor niemand leuk
    Ik doe dus erg mijn best om enigszins een beetje een vast patroon / volgorde te hebben want ik heb t idee dat ze snel overprikkeld is.

Wanneer ze te lang wakker is gaat ze jengelen en is het dus al te laat. Omdat ze relatief kort wakker kunnen zijn moet je er best strak opzitten. Vooral omdat ze soms best lang aan de borst zit, dan moeten de overige handelingen wat sneller. Ik heb het idee dat heel mij leven nu bestaat uit de baby laten slapen. Visite is nu niet handig want ze slaapt voormamelijk op mij en wanneer het muisstil is, dus daarom laat ik vrijwel niemand langskomen, want heb gemerkt dat op dagem dt er visite is zij amper slaapt. Haar bij mijn moeder of man achter laten doe ik niet want zij zien het belang vam haar helpen met slapen veel minder in, met als gevolg dat ze helemaal niet slaapt...

Waar ben ik dan precies bang voor als ze een middagje minder slaapt wanneer er visite komt of wanneer ik zelf evem de deur uitga? Ik heb geen idee..
    Ik denk dat ik bang ben dat het dan minder goed gaat met oefenen om in eigen bedje te slapen. En dat ze meer huilt.
    Het beheerst mijn leven best wel en ik vind het echt moeilijk om het uit handen te geven. En dat is niet goed, want het is geestelijk best zwaar om haar 23 uur vd 24 uur bij mij te hebben...
    En k word ook best een beetje jaloers wanneer ik op dit forum lees dat de meeste babies uit haar maand in eigen bedje slapen en snahts al (bijna) doorslapen.

Hoe sliepen jullie babies de eerste maanden? En zou het zo zijn dat ze gewoon een slechte slapen blijft?

Moet gewoon even mijn hart luchten, weet niet precies wat k hiermee wil.

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ja, het is best zwaar. Volgens mij slapen alles babies wel een tijdje slecht. (Ik had een superbrave baby, maar stond ook bij periodes half op instorten haha)
    Sterkte, ze worden groter!

3. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Op deze momenten zie je het gras altijd groener bij de buren.
    Maar echr dit komt meer wel voor dan niet beneden de 3 maanden.
    meestal rond de 3 a 4 maanden worden dingen als krampjes minder heftig en begint het slapen langzaam aan beter te gaan ( in sommige gevallen niet maar dat zou je dan kunnen uit gaan zoeken).

en of het een teken is dat ze later ook slecht slapen?
    mijn antwoord uit ervaring? Nee, mn dochter was echt een helr slechte slaapster tot ong 5 jaar. ik heb in die 5 jaar amper slaap gehad.
    Nu word ze volgende week 6 en ik breng haar 19.00 naar bed en maak gaar dr volgende ochtend wakker ......kan me bijna niet meer indenken hoe het is geweest.
    dus bij deze kleine spruit waarbij slapen ook niet in haar woordenboek voor komt maak ik me niet te druk....komt n tijd dat ze lekker gaat slapen.

4. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.082
    1.073
    113
    Onze dochter was de eerste 10 maanden een drama-slaapster, maar sindsdien kan ze het ineens. Dus dat ze nu slecht slapen hoeft niks te zeggen voor later!

5. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
  6. AnnaBNL83

AnnaBNL83 Actief lid

13 feb 2014
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een hart onder de riem, want ik herken je verhaal volledig!

Hier ook de eerste weken/maanden alleen maar op mij geslapen snachts, ik was doodop. Ook overdag in haar wieg ging het heel slecht, altijd lang bezig om hem in slaap te krijgen, soms uren (met veel gehuil en gejengel). Ik heb ook erg aan mezelf getwijfeld en hoorde alleen maar verhalen om me heen van babies die allang doorsliepen, of die je neerlegde en meteen in slaap vielen...

Maar, ik wil je ook zeker hoop geven, want het komt echt vanzelf goed! Ieder kindje is anders en je kunt er zelf echt niets aan doen.

Laat je kindje wel wennen aan het eigen bedje snachts, want anders hou je het niet vol. Steeds iets langer proberen, en anders een deel van de nacht nog op jou laten slapen. Zo ging het bij ons steeds beter.

Nu (hij is bijna 4 maanden) slaapt mijn zoon al zoveel beter, snachts huilt hij nooit, wel nog een nachtvoeding, maar valt dan meteen in slaap. En overdag is het nog wel lastig, maar ook dat gaat beter dan in het begin.

Het komt dus goed, geef het tijd! En gun jezelf rust....

Sterkte!

7. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Mijn dochter is al de 2 gepasseerd en is nooit een goede slaper geweest. Ik heb van alles geprobeerd en heb mij uiteindelijk erbij neergelegd.. Jouw baby is nog veel te jong om te bepalen of het een moeilijke slaper is.

Misschien last van darmkrampjes?

8. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Mijn dochter is ook een slechte (lees hazeslaapster ;) ) in het begin sliep ze alleen maar op schoot...(ze was ook een huilbaby)kapot moe was ik en dacht dat t nooit over ging. Nu is ze bijna 7 maanden en ze slaapt nogsteeds kort... maar.. er zit sinds een aantal weken zelfs 1 slaap van 1/1.5 uur tussen..
    Ze leren het dus echt wel namate ze ouder worden...echt!
    Ik vond de eerste 3 maanden vreselijk...maar nu... :)

9. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Ow ja... dat het je leven beheers snap ik...ik heb dat ook een hele tijd gehad en nu zelfs heb ik soms nog last van. Mijn dochter slaapt nergens anders dan in een bed als het stil is..tsja, dat heeft ze al vanaf dat ze twee weken oud was dus het zit gewoon in haar...
    Als ik nu wegga doe ik haar in de draagdoek/draagzak.. heel soms slaapt ze dan iniedergeval een kwartiertje.. misschien proberen waard? Je sluit jezelf op een gegeven moment helemaal af van de buitenwereld (had ik tenminste) terwijl dat dat dus niet nodig is.

Ik laat mijn ouders ook nooit oppassen...die zijn ervan overtuigd dat mijn dochter echt wel in slaap gaat vallen als ze moe is (desnoods op schoot) ... dat is dus helaas niet zo...ze raakt NOG meer overprikkeld en oververmoeid... geen optie dus

10. Kleinmensje

Kleinmensje Niet meer actief

Onze dochter sliep ook erg weinig overdag! Overigens wel in haar eigen bed maar max 45 minuten per keer. Nu is ze bijna 2 en slaapt ze nog 1 keer op een dag en dan 1,5 uur (ik weet niet wat me overkomt 😃) ik vond het altijd lastig plannen en was blij als ze sliep! Ik heb altijd alles rondom haar slaapjes gepland maar dit wisselde per dag, erg lastig om dan wat af te spreken!
    Maar bij ons hielp het erg goed om een vast ritme aan te houden, fles-spelen- bij de eerste slaapsignalen naar bed (vaak nog 10 min. Huilen maar dit had ze nodig om in slaap te komen)

11. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Mijn dochter was een drama slaper. Overdag wilde ze niet slapen en snachts erg slecht. Om een lang verhaal kort te maken, na 4 mnd ging het iets beter en vanaf een half jaar sliep ze opeens op haar buik, toen ook naar eigen kamertje gedaan. Ze sliep als een roos. Nu 21 mnd snachts 12-13 uur en smiddags 2-3 uur. Het kan allemaal goed komen!

12. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik herken je verhaal helemaal en wil je ook even een hart onder de riem steken!
    Die van mij was ook overprikkeld en sliep daardoor heel weinig of bij mij op schoot.
    Maar dat benauwde mij ook, ik wilde ook (ik gebruikte dan wel een draagdoek) zonder kind naar de wc, een boterham smeren of andere dingen doen :D
    Ik sloot mezelf ook helemaal op, liet weinig mensen komen.
    Ze snappen ook niet altijd hoe het is als je kind eeuwig huilt en alleen bij jou slaapt. Het sloopt je, terwijl je alle energie wel kan gebruiken om met je kind de dag door te komen.
    Ik heb zelf veel gehad aan de methode van Stephanie Lampe (baby in een droomritme).
    En ik moest zelf ook tot rust komen... Maar goed dat is een ander verhaal (ben ingestort, veel hulp gehad en nu gaat het goed!).
    Je doet het trouwens heel goed hoor tot nu toe, ookal vind je het vermoeiend, je kindje heeft er heel veel aan dat het lekker veel bij je mag liggen.
    Achteraf vind ik het toch heel fijn dat ik mijn zoontje veel bij me heb laten slapen.
    Dat hebben ze toch nodig!
    Ookal was het supervermoeiend...
    En om je goede moed te geven: het gaat hier inmiddels heel goed, meneer slaapt als een roos. Hij slaapt zelfs door snachts, dat had ik een paar maanden geleden niet gedacht toen ik in dezelfde situatie zat als jij.
    Ik wil je veel sterkte wensen!

13. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
  14. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Nu een slechte slaper, later ook? Nee, juist niet! Volgens mij zijn de kindjes die moeilijk slapen meestal de prikkelbare kindjes. Die kindjes hebben juíst veel slaap nodig omdat ze zoveel indrukken opdoen en de indrukken bij hen harder binnenkomen dan bij anderen. Mijn meiden kwamen ook moeilijk in slaap/sliepen moeilijk door vanwege veel dromen. Tót het moment dat slaap ze juist bracht ipv de drukken herinneringen boven te brengen. Bij de oudste was dat met 1 jaar, bij de middelste met 3 jaar. Vanaf dat moment slapen ze juist (véél) meer dan gemiddeld. Met 8 jaar slaapt de oudste nog steeds 12 uur per nacht!

15. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Helaas, 15 mnd Nog steeds moeilijke slaper. Gaat met fases beter. ..

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dit is echt heel erg normaal bij kleine baby's :)

Ook een hart onder de riem van mij. Mijn twee snoesjes waren als baby allebei hele slechte slapers. Elke paar uur wakker, huilen, overdag niet willen slapen of maar heel kort, nog meer huilen, pffff.

Na hun eerste verjaardag (en na het stoppen met nachtvoedingen) ging dat véél beter en nu leg ik ze allebei om 19.30 in bed, gaan ze lief slapen en hoor ik ze pas de volgende ochtend om 7.00 uur weer. Eerste jaar is vaak afzien maar daarna (als ze minder overdag gaan slapen) wordt het echt beter!

17. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Die van mij was een hele slechte slaper. Tot een maand of 8, daarna eigenlijk nooit meer gehoord in de nachten!

18. xBella

xBella Actief lid

1 apr 2015
    235
    0
    0
    Zo herkenbaar, ik kreeg het halve forum over me heen toen ik dat zei.. Anyway, ik zit in hetzelfde schuitje, nogsteeds geen oplossing gevonden, morgen maar weer het rust regelmaat proberen + te laten huilen, hij huilt nu ook 3 uur lang van vermoeidheid, 10 min erbij kan geen kwaad.. Blijven volhouden meid

19. wachtend

wachtend Niet meer actief

Even een succes verhaal voor je delen ;)

Mijn zoon sliep dramatisch! Echt iedere nacht er meerdere keren uit (ongeveer 9x per nacht) en toen ineens had hij hem door! Met een jaar (ja dat duurt nog heel lang! I know!) sliep hij ineens van 19:00 uur tot 09:00 uur dus ruim 14 uur per nacht! Enig nadeel zijn middagslaapje was toen ook wel een beetje klaar eigenlijk ;)

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Mijn dochter is bijna 8 maanden en heeft het nog vaker.
    Het kan dus maar hoeft niet.

Deel Deze Pagina