Traag kloppend hartje

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Simmy, 17 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    Hallo,
    Vorige week maandag had ik een vroege echo bij 5.5/5.6/6.0 daar ergens
    Er was een vruchtje met een kloppend hartje maar dat hartje klopte nog traag. Volgens de echoscopiste kon het dat het hartje netaan was begonnen met kloppen. Het was nog te klein om echt goed op te meten, het apparaat gaf geen termijn aan. Ze dacht zelf ong 5.6wk wat dan weer wel overeen komt met mijn berekening.
    Ik hoefde pas bij 10 weken terug van haar maar gelukkig mag ik toch bij 8 weken (as maandag ) al komen.
    Ergens zit het met toch niet lekker. Had ik niet al een sterk op-tempo hartje moeten zien kloppen? Iemand misschien ervaring?

2. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Het kan heel goed zijn dat het hartje aan het opstarten was en je aanstaande maandag gewoon een goede echo heb , Ik zelf wil ook geen vroege echo's om die reden.

Simmy vindt dit leuk.
  3. siepel

siepel Actief lid

15 jun 2010
    417
    206
    43
    Bij mij was bij de 1e niet eens een vruchtje te zien bij 6 weken. Dus een traag hartje is helemaal niet zorgelijk op dit termijn!

Simmy vindt dit leuk.
  4. Dana

Dana Fanatiek lid

9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    Ik had ook een eerste echo met 6 weken en 4 dagen ongeveer vanwege buikpijn. Hartje zien kloppen maar ze zei dat het ook nog wat traag was maar dat prima kon.
    Helemaal goed gegaan hoor :)

Simmy vindt dit leuk.
  5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Mjjn echo was met 5+6 en idd onmeetbaar en onherkenbaar als embryo. Termijn werd niet aangegeven. Hartje klopte wel snel en goed maar ik hoefde nog niet een kloppend hartje te verwachten. Hartje klopt wel bij 5+5/5+6 maar kan ook simpelweg niet opgepikt worden omdat t te klein is. Dus trager kloppend is niet perse erg zo vroeg

Simmy vindt dit leuk.
  6. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    De eerste echo was het het vruchtje bijna niet te meten ik was toen 5.6, ook traag kloppend hartje 3 dagen later duidelijker te meten en een sterk kloppend hartje.

Simmy vindt dit leuk.
  7. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    Ja snap ik wel...
    Ik moest een echo vóór 6 weken krijgen om de innestelingslocatie vast te stellen. Dat kan na week 6 niet meer....Die was gelukkig wel goed. Nu nog even fingers crossed tot maandag!

Deel Deze Pagina