VochT/bloed achter placenta en vliegreis (3 uur)

Discussion in 'Gezondheid' started by yenolah, Jun 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Hoi, vandaag de 12 weken termijnecho gehad en in principe alles goed, behalve dat er vocht/bloed achter de placenta zit. Hierdoor moet ik veel rust nemen. Op dit ogenblik schaadt het de baby nog niet.
    Nu moet ik van 1 t/m 6 juli naar Nederland, vliegreis bijna 3 uur. Vandaag was ik te laat om mijn huisarts te bellen en morgen is een feestdag hier, dus dan kan ik info ook wel vergeten.
    Misschien weet iemand hier of ik mag vliegen of niet. Dan heb ik alvast wat antwoorden voordat ik vrijdag een belletje naar mijn huisarts pleeg.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Normaal is vliegen geen probleem bij die termijn. Maar je hebt wel een bijzondere situatie.

Leg het in ieder geval even voor aan je verloskundige/gyneacoloog. Die weten misschien meer van baarmoeder-dingen ;)

Mijn gevoel zegt: niet doen..

In het vliegtuig heb je toch last met drukverschillen, en je lijf reageert ook raar soms, wordt soms minder optimaal. Bijv lichte uitdrogingsverschijnselen. Ik heb geen idee wat dat precies zou doen met je placenta en dat vocht, maar mijn gevoel zegt dat ik het risico niet zou nemen.

3. Adorable

Adorable Fanatiek lid

Dec 20, 2008
    2,601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Moeilijke situatie, ma ik denk dat ikzelf ook niet zou gaan ( tenzij je vk/gyn 100% zeker kan zeggen dat het echt geen kwaad kan! )

4. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik had in ieder geval niet op internet moeten neuzen, want daar hebben ze het al over solutio placentae (placentaloslating) en ik ben pas 12 weken ver, daar word ik ook niet echt blij van :(

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Als je je erg ongerust maakt, kun je ook morgen "gewoon" je VK even bellen. Die kan je misschien geruststellen, en je vraag beantwoorden.

6. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

Oct 8, 2009
    641
    0
    0
    meid... niet op internet gaan zoeken!!!!!!!
    ik heb het zelf ook gedaan omdat ik een vleesboom heb en je leest alleen maar de slechte verhalen! de goeie lees je niet op internet.
    NIET MEER DOEN.

maar op je vraag, ik zou het niet doen.

7. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Hier in Portugal hebben we geen VK, gewoon de huisarts. Verder is morgen dus alles onbereikbaar, het is een feestdag. Zodoende mijn vraag alvast hier.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Anders de VK hier op het forum vragen?

9. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    kan ik daar dan ook met deze vraag terecht?
    Ok, dank je, ik zal het daar ook navragen dan.

Share This Page