ik had vorige week bloedtest laten doen omdat ik oedeem heb in benen en daarnaast eczeem heb, en heb zonet gebeld voor uitslag v/d test, de assistente zei dat ik ijzertekort heb en dat de dokter mij graag morgen wilt zien waarom wilt hij me zien ???????? ze kon toch ook zeggen dat ik extra vitaminen moet nemen ik ben nu erg geschrokken en bang
mischien wil hij er zker van zijn dat het goed gaat met je? hier laten ze je trouwens alleen komen als er iets afwijkends word gevonden is het bloed
Als het echt iets ernstigs is, zou je vandaag al op zijn stoep moeten staan. Ik kan me voorstellen dat hij je even wil spreken over hoe je je voelt etc etc en je niet zomaar ijzertabletten wil voorschrijven. Misschien even je bloeddruk meten etc etc.. ik zou het juist fijn vinden als mijn huisarts dat zou doen. Ik zou me niet zoveel zorgen maken hoor!
Misschien willen ze het gewoon in een gesprek bespreken? In plaats van over de telefoon. Mijn HA doet vrijwel niks telefonisch. Sterkte
meid bel terug naar de huisarts en vraag waarom je langs moet komen! ze moeten het namelijk zeggen wat de rede is
janu weet ik niet wat ik denken moet, zit nu gewoon te janken mijn man is aan het werk komt 11 uur pas en heefrt zijn telvergeten thuis lekker handig , ik kan mijn moeder niet bereiken maar als er iets ernstigs was zouden ze zelf wel bellen toch???
Soms wil een HA eerste even overleggen of je bijvoorbeeld nog andere klachten hebt, dan kan hij/zij op basis daarvan besluiten welke medicatie je krijgt voorgeschreven. Ik had bijv veel last van maagzuur door de ijzertabletten... daarna kreeg ik ijzertabletten met een maagbeschermer voorgeschreven. Het hoeft echt niet persé zorgwekkend te zijn wat de HA met je wil bespreken. En trouwens, sommige dingen mag een assistente gewoon niet met je bespreken, dat mag dan alleen door de HA worden verteld.
ik durf niet ,strx zegtz e mag ik niet zeggen aan tel..dan val ik flauw ofzo heb me ma gevraagd of ze strax gauw hierheen komt
Hey, Hier wilt mijn HA niets aan de telefoon vertellen hoor! Moet altijd ff langs komen, gewoon om idd ff jouw te bekijken en met je te praten, misschien bloeddruk meten en kijken of er nog andere onderzoekjes nodig zijn. Alles voor jouw toch! Niet te bang worden meis...anders had je meteen moeten komen...dan hadden ze zelfs wel eerder gebeld als er echt iets was!!
Net wat hierboven ook al is gezegd: als het ECHT zorgwekkend is, dan moet je direct langskomen of de HA komt zelf bij je langs. Bel anders straks gewoon nog even om te horen waarom je nu precies langs moet komen. Het loopt echt wel los!
niet bang zijn, je klachten lijken me echt niet ernstig genoeg om iets ernstigs te hebben..ik ben geen dokter, maar ze heeft je toch gezegd wat je hebt?? de klachten horen bij een ijzertekort, niks geks aan de hand dus.. maar een zwangere mag je toch niet zomaar medicatie meegeven.. Zoals hierboven beschreven kun je er weer bijwerkingen bijkrijgen die weer averechts werken bij iets anders, misschien wil hij ook even weten hoe het komt dat je een ijzertekort hebt. tegenwoordig zijn ze echt heel voorzichtig wat betreft zwangere vrouwen.. gelukkig maar dat ze nergens meer risico's nemen. En sowies zou ik even bellen en uitleggen dat je geschrokken bent, daar heb je echt je moeder en man niet voor nodig! je wordt mama en hup! er zullen nog vele obstakels volgen als je straks mama bent, je kunt er alleen maar van leren dat het echt allemaal meevalt
bedankt meiden , ik ben nu beetje rustiger gewordne na jullie reacties, ik schrok echt had helemaal niet verwacht dacht dat alles oke was
Hey, ik had ook een ijzertekort (32 weken zwanger), toen ik belde voor de uitslag vroeg de HA ook om langs te komen om het even te bespreken. Tijdens de afspraak heeft hij de bloeduitslag nog eens rustig overlopen, bekeken wat een zwangere vrouw mag nemen en een ijzerkuur voorgeschreven. Ik denk dat huisartsen zowiezo voorzichtiger zijn als het om zwangeren gaat ivm het voorschrijven medicatie.
Kan ook zijn dat er meerdere opties zijn qua medicatie etc, en dat hij dat met je wil bespreken. Vind het ook wel netjes dat hij tijd voor je maakt ipv je recept naar de apotheek te faxen.
Als er echt iets is had je a la minute moeten komen.. Niet zoveel zorgen maken.. stress is nog erger voor de baby. Wacht morgen even rustig af.. en dan komt alles goed!
Ik ging vrijdags bloed prikken en maandagochtend om 8 uur werd ik gebeld of ik dezelfde middag wilde komen voor de uitslag. Ik schrok ook en achteraf vond ik het ook raar gegaan. De uitslag was dan bloedarmoede en d-dimeer verhoogd. Nu willen ze verder gaan kijken waarom mijn hb zo laag is en d-dimeer verhoogd. De schrik was helemaal niet nodig geweest. Ik denk dat ze er zelf niet bij stilstaan als ze zoiets komen melden per telefoon, hoe het dus overkomt. Je kunt ook eventueel bellen en vragen wat er nou precies is, als geruststelling. (ik ben overigens niet zwanger )
Wat een schrik meid, maar ik denk ook (net als hierboven al een paar keer is aangekaart) dat hij/zij het gewoon even met je wil bespreken. Gelukkig ben je er al iets rustiger onder nu. Wanneer moet je naar de HA? p.s. Een paar jaar geleden had ik ook een bloedonderzoek vanwege erge darmklachten. Ik werd door de HA zelf gebeld en niet door de assistente. Hij vertelde mij dat ik gelijk naar de eerste hulp moest gaan voor verdere onderzoeken (uiteindelijk ziekte van crohn uitgekomen). Zo zie ja maar, als het echt ernstig is wordt er gelijk gehandeld).
hoi meiden, nou ben vanmiddag geweest en ik krijg speciale pilletjes tegen ijzertekort, verder was er niks aan de hand gelukkig. Alleen de dokter wees me erop dat die pilletjes hardere ontlasting van kan krijgen en soms ook opstopping. Maar ben ik verplicht om die medicijn te nemen ?? is het schadelijk als ik het niet inneem?? ik heb bijv multi vitaminen voor zwangeren kan ik die niet gebruiken?
De dokter schrijft het niet voor niets voor zou ik zeggen. Bloedarmoede komt veel voor tijdens zwangerschap en kan meestal geen kwaad voor je kleintje. Toch vond de huisarts het blijkbaar ernstig genoeg om je iets voor te schrijven. Als hij had gedacht dat je het met je eigen vitamines afkon of met groenten waar veel ijzer in zit, denk je niet dat hij je dat dan geadviseerd had? Bedenk dat het nu misschien nog redelijk gaat met je bloedarmoede, maar met de bevalling zul je nog wel het nodige bloed kwijtraken en het duurt heel lang voordat je dan weer de oude bent als je nu niets tegen je bloedarmoede doet. Dus... gewoon innemen, goed blijven drinken en een beetje opletten dat je regelmatige ontlasting houdt.