Vocht en knieën

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door ElleNY, 27 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Beste verloskundige,

Al sinds het begin van mijn zwangerschap hou ik vocht vast. De eerste 20 weken niet heel erg en daarna ging het hard. Ik kan sinds de 21e week geen gewone schoenen meer aan en sinds een week of 6 ook geen gympen meer of teenslippers, dus ik leef op Crocs (ach, ja :( ).

Inmiddels is de vorm volledig uit mijn benen en lopen van mijn heupen tot aan mijn (worsterige) tenen een soort pilaren waar verder geen vorm in te ontdekken valt. Bij de schenen doet het nu ook sinds enige tijd pijn door de druk die erop staat.
    Sinds een paar dagen is een nieuw probleem ontstaan. Mijn rechterknie is helemaal niet meer herkenbaar (heel dik) en zeer pijnlijk. Het lijkt wel alsof ik Carpale tunnelsyndroom in de knie heb (het voelt in ieder geval hetzelfde als in mijn polsen). Nu begrijp ik dat Carpale-tunnelsyndroom echt te maken heeft met je handen en ik lees verder ook niets over problemen met knieën. Mijn vraag hier is dus ook: is dit 'normaal' bij vocht vasthouden en kan ik er iets aan doen om het te verbeteren?
    Kan ik bijvoorbeeld plaspillen gebruiken om het vocht in mijn benen te verminderen en hierdoor dan hopelijk minder last heb van de knie?

Alvast dank voor het antwoord

Elle

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi elle,

Het vocht in je knieeen en overal in je lichaam gaat altijd juist in je gewrichten zitten, dit is heel vervelend en kan inderdaad pijnlijk zijn!
    Het is niet verstandig om zonder advies van een arts aan de plaspillen te gaan. Overleg even met je eigen verloskundige of met je huisarts. Helaas is het een echte zwangerschaps kwaal maar als je er zoveel last van hebt is het misschien wel een idee om er wat aan te laten doen.

Imke

3. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Erg bedankt voor het antwoord!

gr. Elle

Deel Deze Pagina