vocht gehalte kindje 10,5 maand

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door keina, 3 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    hallo,

mijn zoontje is nu 10 maanden geweest. hij is bijna 80 cm lang en 11 kilo! lang ventje!

dit is zijn schema nu;

rond 7.30 fles pap (180+5 +4 schepjes pap)
    9.15 fruit 200 gram
    9.30 na bed tot 11.30
    11.45 2 boterhammen
    12.30 fles melk (150+4)
    14.00 soepstengel en drinken (alleen drinken wil hij niet, water, thee, diksap, roosvicee, van alles al geprobeerd)
    14.30 - 16.00 uur slapen
    16.30 warme hap potje 8 maanden +danoontje
    18.00 soepstengel of cracker, of koekje
    19.15 fles (180+6 +4 schepjes pap)

's nachts komt hij altijd nog 1 keer, hij krijgt dan 120+2 in een flesje die drinkt hij leeg en slaapt dan verder.

nu weet ik dat je de melk moet afbouwen, maar omdat hij niks anders wil drinken vind ik dat heel lastig!
    soms drinkt hij een klein beetje water, heb ook al geprobeerd de drankjes lauw of warm aan te bieden, soms gaat het goed maar meestal niet. ik denk dat hij daarom 's nachts zo'n dorst heeft. soms slaapt hij ook wel door.

heb jullie nog advies voor me?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Tussen de 10-12 maanden kan je nog gemiddeld 400-600 ml opvolgmelk per 24 uur geven (tussen de 12-18 schepjes voeding). Je geeft in verhouding wat meer water aan je kindje maar met totaal aantal schepjes kom je op 15-17 schepjes voeding per 24 uur. Dus wat dat betreft zit je voorlopig goed hoor. Dit zou je kindje tot 12 maanden mogen hebben. Je hoeft nu nog niet perse verder af te bouwen. Misschien kun je qua drinken nog rooibosthee proberen? Een fruitdrink? Wat je al doet dan, wat extra water in het flesje is ook een idee hoor.

Groetjes Angelique

3. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    bedankt voor je antwoord, maar aan wat van fruitdrank kan ik denken dan? heb laatst gewoon een beetje appelsap gedaan verdund met water is dat ook een idee? rooibosthee valt ook niet in de smaak hahahaha.
    ik geef inderdaad meer water, dan bij de aantal schepjes moet, maar dat doe ik dus zodat hij meer vocht krijgt. want al zit er maar 1 schepje melk in, meneer drinkt het op!

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Graag gedaan. Er zijn speciale soorten fruitdrank/sapjes voor kindjes vanaf 6 maanden, bv. Friso fruitdrink appel-sinaasappel-banaan of Rode vruchten of een Friso Fruitsmoothie. Misschien een keer proberen drinken uit een bekertje te geven? Extra water bij de melk is prima hoor!
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina