Bult naast de navel

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by lian19, Oct 13, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lian19

lian19 Actief lid

Aug 24, 2015
    260
    27
    28
    Hoi!

Ik hoop dat een van jullie weet wat dit is:

Ik voelde al vaker dat me buik hard was wanneer ik wakker werd maar ben vanmorgen voor het opstaan toch maar een keer gaan kijken of ik iets kon zien aan mijn buik. Toen zag ik een dikke bobbel aan de rechter kant van mijn navel. De bobbel voelde hard maar was niet pijnlijk. Ik ben hierna opgestaan en naar de wc gegaan, vrijwel gelijk was de bobbel weer weg... wat zou dit kunnen zijn? De baby of harde buiken of misschien toch iets anders? En moet ik er dan iets mee doen of kan het geen kwaad?

Groetjes Lianne.

Attached Files:

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Lian19,

de bult zit precies daar waar de top van je baarmoeder zit. (of althans, waar je die verwacht bij een volle blaas van jou). Het zou zomaar kunnen dat het kindje ook nog eens hoog ligt, waardoor die bult zo opvalt. Het is denk ik niet iets van buiten de baarmoeder (darmen, buikspieren oid), maar echt je baarmoeder zelf die een beetje hard is en misschien een beetje naar rechts geduwd is (door je blaas of omdat je op je rechter zij hebt gelegen). Zeker omdat je vertelt dat als je geplast hebt, de bult zakt. Ik zou me er zeker geen zorgen om maken.

Groetjes Brigitte

3. lian19

lian19 Actief lid

Aug 24, 2015
    260
    27
    28
    Oké, super bedankt! :)

Share This Page