vocht in baarmoeder

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door kaboutertje, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Vorige ronde is onze cryotp niet door gegaan wegens te dun bmsl ( 7mm). Ook zag de dokter vocht in de baarmoeder. Maar zoals ze zei: "gelukkig niet in de eileiders."

Vandaag moest ik weer voor een cryotp. Ik gebruik nu progynova. Gelukkig was mijn bmsl 9,5mm. Ik had nu een andere arts en die zag ook vocht.
    "Gelukkig niet in de eileiders."

Maar omdat ze het beiden zeggen lijkt het me ook niet goed. Ook de manier waarop ze het zeiden en wat ze zeiden bewees dat het niet normaal is. ( ik ben ook nooit normaal :x )
    Hoewel ik wel weer denk, als het niet goed is zouden ze me niet voor een tp laten gaan.
    Maar heel dom gedacht mss, maar ik verlies best wat slijm al vanaf dag 5 ( tot die tijd was ik ongesteld. Normaal ben ik tot mijn eisprong ongesteld ( wat wel aflopend is naar bruin)), Maar zou het nou zo kunnen dat dalijk de cryo's er met het vocht uitglijdt?
    Maar ja de utro is ook een glijzooi.

En wat betekent dat vocht? Kan dat wel met een tp?

Wie kan me helpen?

2. Nic 72

Nic 72 Actief lid

1 nov 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je met zoveel vragen zit kun je het beste tijdens het telefonisch spreekuur bellen en de vraag gewoon stellen. De verpleegkundigen die tijdens het spreekuur daar zitten zijn daarvoor. Wellicht is het iets wat helemaal geen kwaad kan en dan maak je je voor niets druk. Gewoon bellen, en ik vind niet dat het een gekke vraag is.

Het enige wat ik over vocht weet is dat je dat na een punctie kunt hebben. Ik hou vocht vast na de punctie, de tp is gewoon doorgegaan en het kan op zich voor de emmie geen kwaad, "zeggen ze", dus daar ga ik dan van uit. Ik moet elke dag wegen, op het moment dat ik meer dan 1 kilo per dag aan kom moet ik bellen, dan gaan ze er iets aan doen. Die ene kilo per dag heeft met vocht te maken.

Veel succes.

3. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Ik zou ook bellen als je met vragen zit...
    Ik heb na mijn tp OHSS gekregen en had toen 7,5 liter vocht in mn buik. Maar of dat hezelfde is als in je bm...?
    Succes!

4. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ze hebben me vorige maand dus vaak terug laten komen. En ik denk dan ook: "Als het niet kan, doen ze geen tp." ( net als vorige maand dus).

Maar ja nu zeggen 2 artsen zo twijfelachtig: "Ik zie wel veel vocht in de bm."

Ik zou dan denk ik naar het tp-zh moeten bellen. Of naar het punctie-zh? Maar ja zij zeiden het zo twijfelachtig.
    Bel morgen denk ik naar het tp-zh.

Hoop niet dat ze dan al met ontdooien bezig zijn...

5. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    En anders gewoon tp door laten gaan? (als ze al met ontdooien bezig zijn) Ik heb ruim 2 weken in het zh gelegen en was best zwaar/ pijnlijk, maar het heeft mn zwangerschap niet beinvloed.
    Vanavond al je vragen opschrijven en anders beide zh bellen en vragen, zodat je precies weet hoe en wat.

6. Nic 72

Nic 72 Actief lid

1 nov 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb het idd ook door OHSS, maar zolang na een punctie kan dat toch niet meer? Als je nu met cryo's bezig bent heb je de punctie toch al een tijd geleden gehad?

En doen wat Lady Z zegt, vanavond al je vragen opschrijven, en dan morgen een voor een je vragen stellen, vooral niet denken dat het gekke vragen zijn of dat je lastig bent! Ze zitten daar om antwoord te geven op alle vragen....

Lady z; 7,5 liter?????? oh my god, had je het dan extreem erg of is dat normaal? Wat hebben ze gedaan om het eruit te krijgen?

Ik ben cranberry capsules aan het slikken, dat is een homeonpatische sterke vochtafdrijver, ik weet niet of het echt helpt, maar ik wil geen gerotzooi meer in mijn buik zolang er een kans is dat ik zwanger ben...Had je ook zo'n buikpijn?

7. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Nee hoor komt bij mij niet door de punctie. Ik had het ook met IUI ( zonder hormonen) al.

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Helaas is vocht in de baarmoeder niet goed. (Helaas kan ik er ook over mee praten...).
    Embryo's kunnen nog niet zwemmen en vocht in de baarmoeder kan een innesteling daarom in de weg staan. Ze spoelen dan weg als het ware.
    Helaas zit het vocht bij mij wel ook in de eileider. Hierdoor is onze eerste IVF uitgesteld.
    Ik heb geen idee wat het voor jouw behandeling voor gevolgen heeft. Ik denk dat je eigen gyn daar toch de meeste duidelijkheid over kan geven. Ze zullen echt geen TP als het niet kan, daar mag je toch op vertrouwen.
    Sterkte!

PS. Vocht in je buikholte door OHSS is niet hetzelfde als vocht in je baarmoeder...

9. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Nou ja die zeiden beiden dus niets.
    Behalve: : O er zit vocht in de bm. Gelukkig niet in de eileider.

Jeetje dalijk zijn ze al bezig met ontdooien en daar gaan mijn cryo's :( :( :(

Anders toch maar door laten gaan, niet geschoten is altijd mis en cryo's die nu al aan het ontdooien zijn, zomaar weggooien omdat er vocht zit....

He verdorie waarom kan het nu nooit eens volgens het boekje gaan bij mij.

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mocht er echt schokkend veel vocht zitten, dan kunnen ze dat eventueel wegzuigen. Dit is mij als optie geboden, als ik toch voor de 1e IVF wilde gaan. Het is wat omslachtig, maar toch. Ik heb zelf gekozen voor een operatie. Bij mij zit het dus wel in de eileider en die wordt nu eerst verwijderd. Daarna pas IVF.
    Ikzelf denk dat de hoeveelheid vocht wel mee valt, anders hadden ze echt wel aan de bel getrokken. Een beetje vertrouwen mag je toch wel hebben in je ziekenhuis. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik dat soms ook heel moeilijk vind...

11. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Zou ik gewoon nog om een echo vragen voor de tp? Dat deden ze met de verse tp ook.

Denk dat ik dat maar doe.
    Mijn gevoel zegt: vorige keer mocht ik ook niet een tp. Anders hadden ze dat nu toch ook wel gezegd.

He bah ben gelijk zo onzeker. ( ben ik altijd al maar oke )

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Extra echo kan nooit kwaad. Al is het maar om je gerust te stellen. Zou het gewoon doen. Kun je er gelijk op doorvragen als het er nog zit.

13. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja vrijdag tp, dus dan vraag ik gelijk om een echo als ik daar toch lig. En vraag ik idd verder. Maar was vandaag eigenlijk zo blij dat mijn bmsl 9,5 mm was, dat ik helemaal in de wolken was dat er een tp zou zijn.

14. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Laat je dan nog maar even niet van je wolkje afduwen meid!
    Met een mooie dikke laag BMS en een beetje zegen 'van boven' moet het gewoon goed gaan!
    Ik duim voor jullie!!!

15. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    2 weken zh, mocht niks en werd elke dag geprikt en gemeten. Was redelijk extreem. Was ook dik!!!!!!!!! whahahaha

Merah: dat is wat ik al schreef, ik wist dus niet of dat dat hetzelfde was....niet dus.
    Succes met je operatie

Kaboutertje: ik zou gewoon eerst die echo laten doen en kijken of het niet erger is geworden. Succes!!

16. Iloon09

Iloon09 Actief lid

22 okt 2010
    362
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Kaboutertje: Bij mij zagen ze ook wat vocht zitten vanaf de 3e iui en nu dus nog steeds, maar volgens de FA en de gyn is het niet zorgwekkend en gaan ze er niets aan doen.
    Succes met de TP alvast!!!

17. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    #17 kaboutertje, 3 jan 2011
    Laatst bewerkt: 3 jan 2011
    Jullie antwoorden geven me toch weer wat moed.
    Als het teveel zou zijn geweest, zou de tp vast niet doorgaan. Want dat weet ik wel, als het niet kan of net net is doen ze het niet.

18. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    En zo is het!
    Ze laten echt niet zo maar een TP doorgaan als ze denken dat het totaal geen kans heeft. Het is natuurlijk niet leuk als een TP niet doorgaat (en daar kun je over meepraten als ik het zo lees), maar ze willen gewoon de meest optimale kansen voor je.
    Dat ze de TP door laten gaan kan bijna niets anders betekenen dat het vocht minimaal is en een innesteling niet in de weg staat.
    Go for it!

19. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat OHSS lijkt me echt vreselijk overigens.
    Ik hoop op een IVF met zo veel mogelijk eitjes (wie niet!?) en ben bereid om veel te spuiten, maar als je dan de kans loopt op zoiets... Dan misschien maar iets minder eitjes...
    Lastig hoor. Ook omdat elk lichaam weer anders reageert...

Ik heb wel begrepen dat het bij OHSS een grote kans is dat je zwanger bent. Hoe zeg je dat... dat als de OHSS aanhoudt, dat het vaak iets positiefs betekent. Maar weet niet of dat idd zo is...

Deel Deze Pagina