Beste, Ik ben al sinds dag 1 van mijn zwangerschap zeer beroerd, overgeven, diarree en maagpijnen. Nu sinds twee weken heb ik Emesafene, 2 maal daags. Eerst in zetpillen, nu sinds een week oraal. Er staat dat de werking ongeveer 8 uur aanhoudt, ik neem hem om 9 uur in de ochtend en rond 20.00 uur in de avond. Nu merkte ik dat ik 's avonds rond 19.00 uur (na het avondeten) weer enorm beroerd werd. Misselijk en ook spugen. Op mijn werk zei iemand: waarom neem je hem niet 3 keer per dag in? Hij werkt immers 8 uur en met 3 keer per dag zit je dan aan 24 uur. Dat heb ik drie dagen gedaan en wat een opluchting: niet meer misselijk, niet meer spugen, niet meer kokhalzen. Maar nu: ik las in de bijsluiter dat je maximaal 4 per dag mag, maar dan moet je na 3 dagen weer zo snel mogelijk terug naar 2 per dag. Dat heb ik gedaan (afgebouwd naar 2x daags) en de avondmisselijkheid en kokhalzen is er weer... Er staat dus helemaal nergens (ook niet op Google) vermeld wat er mag bij 3x daags. Mijn vraag is: Mag ik drie keer daags langer achtereen slikken? Ik ben nu 12 weken zwanger, maar afbouwen lukt dus echt nog niet? Moet ik mij zorgen maken dat ik iemand ben die de gehele zwangerschap zo misselijk blijft? Of kan ik nog tot de categorie behoren waarbij het over gaat met 16 weken? Graag jullie hulp in deze! Groetjes Fiep
hoi Fiep blijkbaar heb je het echt nodig. Overleg met je huisarts of je het gedurende langere tijd 3 keer per dag mag nemen of dat je eventueel over kunt stappen op een ander medicijn. Sterkte! Mirjam