pijn aan vagina

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door foofermol, 5 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. foofermol

foofermol Nieuw lid

5 nov 2007
    4
    0
    0
    Mijn dochter van 3 heeft steeds pijn aan haar vagina. Mogen er niet aankomen om te wassen e.d. Dokter geeft aan om er talkpoeder op te doen maar dit helpt niet en mijn dochter geeft aan dat het pijn doet en pikt als het poeder er op gaat. Heeft iemand tips?

2. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Heb met mijn dochter, nu 5,5, regelmatig bij de dokter gezeten met deze klachten. We mochten er nog niet naar kijken. Ook afdrogen deed pijn.
    De huisarts heeft een aantal keren slijm weggenomen maar nooit is daar iets uitgekomen.
    Nu ze ouder wordt, worden de klachten ook minder, gelukkig.

Echt tips heb ik niet. Wij lieten haar zichzelf afdrogen met een hydrofiele luier. Mochten we het wel doen, dan depten we.
    Kocht wel altijd katoenen onderbroekjes voor haar. Ook geen strakke broeken aan !

Ik hoop dat het in de loop van de tijd ook beter gaat met jouw dochtertje.

Groetjes Monique

3. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

mijn dochter had dit ook tot ik erachter kwam dat het door het wc papier kwam geef haar anders van die natte doekjes om te vegen in plaats van wc papier vaak helpt het al een hoop

groetjes nathalie ;)

4. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Is het geen schimmelinfectie?

5. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik weet dat ik t vroeger heel vaak had, dan was t ook rood. Ik weet dat ik er vaak zalf voor gehad heb, maar eigenlijk geen idee wat t was. Zal t eens bij mijn moeder navragen.

6. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Nee het is geen schimmeltje, want bij mijn dochter hebben een aantal keren onderzoek gedaan en daar is nooit wat uitgekomen.

Groetjes Monique

7. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    hier hetzelfde probleem en dochterlief wil daarnaast ook niet altijd zindelijk zijn wat resulteert in nog meer pijn en roodheid.
    in de nacht draagt ze een luier maar heb er dus wel 100 moeten proberen voor er een was waar ze geen last van had
    wat me wel heeft geholpen is stoppen met haar kleren te wassen met wasverzachter...is het al veel beter

8. annette110

annette110 Actief lid

5 mei 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    Mijn dochtertje, nu bijna 4 is echt de kon. in dit gebied. Ze heeft er altijd last van. Mag er inderdaad amper aankomen, dus zet haar dan maar lang lekker in bad, dan weekt het lekker.

Ik droog wel standaard haar tut af van kleins af aan met babydoekjes, en doe dat dus nu nog. Is zoveel zachter als papier. En ik doe dit altijd van de achterkant, is gewoon toch schoner te krijgen op die manier.

De mijne heeft wel regelmatig een rooie tut, ze heeft al 2 keer van de dokter een papje gekregen ertegen, maar ze is er erg gevoelig voor. Ik heb nu standaard creme tegen huid-schimmelinfecties. Kan je gewoon bij de apotheek vragen en halen, kost 5 euro zoveel.

Het is wel een drama he als je niet eens mag kijken, want het vuil gaat er toch tussen zitten, zeker met die luiers. Maar toch gewoon langzaam doen en goed uitleggen wat je gaat doen. Ik moet zeggen, ze begrijpen het wel steeds beter naarmate ze ouder worden.

succes ;) annette

9. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Meisjes hoe klein dan ook kunnen een schimmelinfectie hebben. Roodheid pijn met plassen en jeuk zijn de meest voorkomende symptomen.
    Hun plassertje met een lotion doekje afvegen kan het vaak alleen maar erger maken aangezien er lotion aan zit.
    Het is net zoals bij volwassen vrouwen die mogen zich van onderen ook niet wassen met zeep etc.
    Zelfs toen mijn dochtertje was geboren werd mij afgeraden haar plassertje met een lotion doekje schoon te maken, alleen met een washandje ( hydrofiel) met warm water.
    Onze oudste dochter heeft het ook wel eens , goed afvegen en schoonhouden met water doet wonderen om het redelijk te voorkomen.

Het woord TUT betekend bij ons hier, speen cq knuffel. Moest even lachen toen het zo werd genoemd ;)

10. annette110

annette110 Actief lid

5 mei 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    Hihi, ja blijf het toch haar tut noemen, maf he :)

Ik heb altijd doekjes zonder lotion erin hoor. Toen ze kleiner was deed ik het inderdaad met een boekje met water, alweer helemaal vergeten ;)

;) annette

Deel Deze Pagina