Hallo allemaal, Ik ben afgelopen zaterdag in het ziekenhuis geweest voor fm, eitje was gesprongen en zag er allemaal goed uit. Alleen....er zat vocht in m'n baarmoeder. Dit komt door mijn 2 eerdere keizersnedes. Heb al gegoogeld hierop en schijnt dus een niche te zijn. Nu is mijn vraag is er iemand die toch spontaan zwanger is geraakt? Of is een operatie altijd nodig? De eerste keer dat ik een echo kreeg was m'n litteken wel te zien, maar was niet afwijkend ofzo. Kwam pas aan het licht toen ze m'n cyclus ging volgen. Eerst zat er beetje vocht en na m'n eisprong dus ook in baarmoeder. Moet nu vrijdag weer terug om te zien wat er verder met het vocht gebeurd, maar ben behoorlijk van slag geraakt van dit nieuws. Hoop dat iemand me tips kan geven wat nu te doen. Vraag me bijvoorbeeld af of het niet weg te zuigen is. Alvast bedankt voor het reageren!
Hoi, ik las je verhaal en toevallig klets ik ook op een ander forum waar één van de meiden ook een niche heeft. Tegen haar werd gezegd dat alle behandelingen die ze gehad had (heel veel IUI's, IVF's en Cryo's) dat het allemaal voor niets was want een embryo heeft maar 0,01% kans om in te nestelen. Zodra je beweegt dan zorgt het vocht voor een soort tsunami effect voor het embryo. Ze moet geopereerd worden als ze ooit nog zwanger wil raken. Niet echt positief bedenk ik nu. Ik had je graag wat leukers willen melden maar dit is wat ik ervan begrepen heb. Hopelijk zijn er ook meiden met hetzelfde waarbij het wel lukte? Misschien is die meid van het andere forum wel een heel ernstig geval... Misschien moet je het maar eens opzoeken. Weet niet of je de site hier mag neerleggen... Het is het roze baby forum als je begrijpt wat ik bedoel en de naam die je zoekt is Belle. Ze staat onder de MMM topics en onder 'zwanger worden meiden.' Hopelijk kan je haar vinden. ik weet zeker dat ze je heel veel kan en wil vertellen want ook voor haar was het een enorme inpact.
Hoi! Super bedankt voor je reactie,zal op zoek gaan naar haar. Is niet op dit forum begrijp ik? Wat ik denk is dat het bij mij niet een hele ernstige afwijking is, anders hadden ze het wel op de eerste echo gezien denk ik? Er was wel het litteken te zien. Heb ook over die operatie gelezen, en ook dat er 2 verschillende soorten zijn volgens mij....is het gunstige geval kunnen ze met een kijk operatie het litteken afvlakken en hoef je niet heel lang te wachten om weer zwanger te worden....die andere is zwaarder en moet je geloof ik een half jaar wachten...en helaas zit mn leeftijd ook niet mee. Ben heel benieuwd hoeveel vocht zij er in had... Groetjes Sandra!
Heb het gevonden hoor! Ga een berichtje sturen... Wel bizar dat artsen zo lang aan blijven knoeien terwijl ze weten dat het weinig nut heeft...hier gelukkig al bij de eerste ronde, alleen weet nig niet wat ze willen gaan doen. Hangt ook af hoe het met het vocht zit vrijdag.
Gelukkig heb je er wat aan! Ja ik heb het teruggelzen en ze heeft het inderdaad in een zeer ernstig geval. Maar ze heeft wel vanaf 2009 voor noppes in de zware MMM gezeten en daardoor gaf ik je haar naam zodat je in ieder geval niet ook zo'n nutteloze weg moet bewandelen vol pijn en verdriet en dan achteraf te horen krijgen dat het bij het begin al geen zin had zonder operatie.
Hoi MI87, Fijn dat er zo'n forum is. En je inderdaad mensen kan helpen en misschien voorkomen dat iemand ook nutteloos in de MMM zit. Mijn verhaal krijgt een aparte wending, vocht was opeens weg! Moet nu afwachten of mn bloed goed is, hoor ik vanmiddag en 6 december weer terug, gaan ze nog een keer m'n cyclus volgen. Maar jij hebt ook al de nodige ellende te verwerken gehad aan je banner te zien Heb je je ivf al gehad?? en wanneer weet je of het gelukt is?
LadyZorra had ook vaak last van vocht in de baarmoeder. Soms voelde ze het er zo uitlopen! Zij had naast dit vochtprobleem ook altijd een erg dun bms. Ze is wel een paar keer zwanger geworden (zowel spontaan als via cryo's) met het vocht (maar helaas ook meerdere keren uitgelopen op een mk, maar dit had niets met het vocht te maken). Momenteel is ze weer 7 weken zwanger. Misschien kun je haar een PBtje sturen om haar ervaringen te horen. Zwanger worden met vocht kan namelijk wel! Succes!