In januari 2012 voor de 1e keer naar de gyn

Discussion in 'MMM clubs' started by ikke175, Dec 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    2,576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hallo dames,
    Ik denk ik begin een nieuw onderwerp ook al zijn er hier verschillende van. Zijn er andere dames die ook in januari voor de 1e naar de gyn gaan voor hun zwangerschapswens?
    Graag zou ik hier over willen praten en ervaringen uit willen delen.
    Volgende week gaan mijn vriend en ik voor de 1e naar de gyn.
    Ook om elkaar hier te steunen in de ontwikkelingen.
    Graag hoor ik jullie verhalen.
    Veel liefs van mij

2. manytroubles

manytroubles Actief lid

Dec 9, 2006
    357
    0
    0
    Hoi,

Ik ben twee weken geleden op mijn eerste afspraak bij de gynaecoloog geweest. Wij proberen inmiddels 17 maanden zwanger te worden van ons 2e kindje. Nooit verwacht dat dit mij zou gebeuren. Voor ons eerste kindje stopte ik met de pil en was gelijk zwanger!
    De eerste afspraak bij de gynaecoloog bestond vooral uit veel vragen beantwoorden, het maken van een inwendige echo en bloedafname.
    Nu moeten we het zaad van manlief nog laten onderzoeken en krijg ik in januari een HSG-onderzoek.
    Eind januari gaan we alle uitslagen van deze onderzoeken bespreken.

Jij heel veel succes bij de gynaecoloog! Wanneer moet je?

Manytroubles

3. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    2,576
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ manytroubles
    Bedankt voor je berichtje.
    17 maanden is al een hele tijd zeg. Vooral als je bij je 1e kindje gelijk zwanger was. Het zaad van mijn vriend is 2 weken geleden al onderzocht en dit was niet zo heel goed.. het zaad was van mindere kwaliteit. Daar komt nog eens bij dat mijn cyclus niet normaal is. Minimaal 40 dagen tot wel 12 weken...hiervoor zijn we doorgestuurd naar de gyn en de huisarts heeft een verwijzing gedaan voor zaad onderzoek. Zodoende is dit bij mijn vriend al gebeurd. Ik moet donderdag naar de gyn.
    Wij zijn dan bijna 7 maanden bezig.
    Omdat de huisarts wilde weten hoe mijn eisprong was heb ik 2 maanden moeten temperaturen. Hieruit is gebleken dat ik wel een eisprong heb, maar na mijn eisprong kreeg ik 3 weken later pas mijn menstruatie...dus hoe ik precies in elkaar zit??? geen idee.
    Ben erg benieuwd wat ons te wachten staat bij onze 1e afspraak.
    Voor jullie word aankomende maand dus ook erg spannend...

4. manytroubles

manytroubles Actief lid

Dec 9, 2006
    357
    0
    0
    Hoi Ikke 175

Allereerst natuurlijk een heel goed en vooral vruchtbaar 2012. Dat het het jaar mag zijn waarin wij een kindje in onze armen mogen houden, of op zijn minst het jaar met een dikke buik uit gaan!

Wat vervelend dat je cyclus zo onduidelijk is. Dat geeft denk ik een hoop onzekerheid met zich mee. En het zaad van je man, testen ze dat één keer of gaan ze nu nog een keer kijken?
    Dat het mij nu niet lukt om zwanger te worden vind ik zwaar frustrerend, maar ik troost mijzelf met de gedachten dat ik al een prachtige kleuter heb rondlopen. Het lijkt me nog frustrerender als het bij het eerste kindje niet lukt. En aan de andere kant: Ik wéét dat ik zwanger kan worden. Waarom lukt et dan nu niet? Mijn cyclus is keurig netjes, 27-28-29 dagen. Mijn eisprong voel ik overduidelijk, 3 dagen buikpijn! En dan nog lukt het niet.
    Bij de echo bij de gyn. werden er ook eitjes gezien in mijn eierstokken. Zo vaag dat het dus nu al 17 maanden niet raak is!
    Ik heb altijd gezegd: Lukt het, dan is het mooi, lukt het niet, ook goed! Maar langzaam verleg je toch je grenzen.
    Op dit moment zit ik in mijn cyclus op dag 23 en hoop ik heel erg dat ik niet ongesteld ga worden. Maar dat hoop ik iedere maand. Word ik wel ongesteld, moet ik op de eerste cyclusdag het ziekenhuis bellen voor een HSG-onderzoek tussen dag 7 en 11. En daar zie ik wel een beetje tegenop. Ben ook wel een beetje bang dat mijn leeftijd meespeelt. Ben inmiddels bijna 37.

Wanneer moet jij naar de gyn? EN heb je al een idee wat die zou kunnen gaan voorstellen?

Groetjes Manytroubles

(Zo, lucht op om een keer alles van me af te schrijven!)

5. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    2,576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Manytroubles,
    Zeker lucht het op om van je af te schrijven. Dat heb ik ook aangezien eigenlijk niemand weet dat wij voor een kindje gaan.
    Voor ons zal dit het 1e kindje worden. Dus dat is zeker frustrerend als het niet lukt. Maar voor jou is dat ook, zeker als je al een kindje hebt en de 2e lang op zich laat wachten.

Het zaad hebben ze tot nu toe 1 keer getest. Voordat dit getest was zei mijn huisarts dat ze er zeker van was dat ik medicatie voorgeschreven krijg door mijn onzeker cyclus. Maar ja...nu is het zaad ook nog niet goed dus ik heb echt geen flauw idee wat ons te wachten staat. 1 maand geleden afspraak gemaakt om naar het ziekenhuis te gaan en aankomende donderdag is het zover ( ondertussen zit ik nu al op dag 43 van mijn cyclus ) Hoop ook niet dat ik ongesteld word maar een zwangerschapstest blijft ook negatief...dus ja...Ben wel erg benieuwd wat de gyn gaat zeggen.
    Ikzelf ben net 26 geworden dus hoop niet dat hij zegt kijk het nog maar even een half jaar aan ofzo. Mijn huisarts vermoed vanalles. Ze heeft het opgeschreven op de verwijsbrief.

Ik kan me voorstellen dat je tegen het onderzoek opziet maar van de ene kant...als het helpt om uiteindelijk zwanger te raken...het zal zeker geen pretje zijn maar zoals je zegt...je gaat je grenzen verleggen. Ik heb altijd gezegd kinderen te willen en als het nodig is doe ik er alles voor...maar ik heb er altijd een goed gevoel over gehad en dat ik snel zwanger zou zijn...maar dat valt dus heel erg tegen..misschien omdat bij mij in de familie zowat alles de 1e of 2e keer raak was dacht ik er zo over...maar dit geld dus niet voor iedereen.

Ook wens ik jou een heel vruchtbaar 2012 en ik hoop zeker dat we beide een kindje mogen verwelkomen in onze armen.
    Iedereen om je heen wordt zwanger en dat is fijn voor hun, maar niet voor ons.

Heel veel succes met je onderzoek maar ik hoop zeker dat je niet ongesteld wordt en zwanger zult zijn...hou me op de hoogte.

Liefs van mij

6. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

Apr 10, 2008
    579
    0
    0
    Hoi meiden,

Leuk topic. Het lijkt me leuk om hier mee te schrijven. Ik was eigenlijk gestopt met hier actief aanwezig zijn, maar ik vind het wel fijn om wat "bondgenoten" te hebben die in hetzelfde schuitje zitten.

Ook ik ga 24 januari voor het eerst naar de gyn. Wij zijn al bijna 2 jaar bezig voor een tweede kindje en ik heb in de tussentijd een miskraam gehad zomer 2010 en zomer 2011 zou ik naar de gyn gaan, maar werd toen onverwacht zwanger. Dit is helaas geeindigd in een buitenbaarmoederlijke zwangerschap waarbij mijn rechter eileider is verwijderd. Ze hebben tijdens mijn operatie gekeken hoe de andere eileider en baarmoeder eruit zagen en dit zag er van buitenaf goed uit. Nu na een half jaar nog niet zwanger, dus toch maar weer naar het ziekenhuis. Ik ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren. Bij mijn man is van de zomer alles onderzocht en dat was meer helemaal goed. Ik ben alleen zo bang dat ik zo weer buitensta, want heb al een idee wat ze gaan zeggen. Ik ben namelijk nog jong (27), heb een normale cyclus met eisprong, bij mijn man is alles goed en ik ben natuurlijk al drie keer zwanger geweest, waarvan er 1 goed is gegaan. Tja, als ik het zo schrijf weet ik wel dat ik niet mag klagen, maar de wens voor een tweede is zo ontzettend groot. Misschien geeft het me ook wel wat rust als er iets gebeurt. Ik wil er alles aan gedaan hebben en ik ga het voorlopig ook echt niet opgeven!

7. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    2,576
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Jonie2 : Welkom in dit topic en schrijf lekker mee. Zeker is het fijn om dingen te delen met mensen die ook in hetzelfde schuitje zitten. daar ben ik het helemaal mee eens. Vooral als mensen niet weten dat je probeert om zwanger te worden. Dit is bij ons het geval. 2 jaar proberen is al een hele lange tijd en ik vind het goed dat je de stap hebt genomen om een afspraak te maken bij het ziekenhuis. Erg vervelend dat je al 2x zoiets ergs hebt mee moeten maken. Zoiets gun je niemand.
    Het is alleen maar fijn dat er onderzoeken gedaan kunnen worden in het ziekenhuis en dingen uit kunt sluiten. Je bent inderdaad nog jong ( ikzelf ben 26 ) maar dat wil niet zeggen dat je niet geholpen mag worden ook al is er geen aanduidende oorzaak voor waardoor een zwangerschap uitblijft. Ik ben erg benieuwd hoe het is om het ziekenhuis in te stappen voor een wens die niet in vervulling gaat.
    Tuurlijk wil je er alles aandoen om je gevoel na te gaan om een gezin compleet te maken. Jij voelt dat dat het nu niet is. Dus ik hoop dat ze jullie ook echt gaan helpen hierin.
    Hoe oud is jullie 1e kindje?
    En ik vind het heel fijn dat je je verhaal hier met ons wilt delen.

8. manytroubles

manytroubles Actief lid

Dec 9, 2006
    357
    0
    0
    @jonie2 Ook welkom hier!
    Ben ook benieuwd hoe oud je oudste is! Die van mij is inmiddels alweer 4 en gaat nu naar school.
    Vind het nog steeds een beetje bizar dat ik hier nu aan het meeschrijven ben.
    Ik heb nooit een hele grote kinderwens gehad. Mijn man ook niet, maar bij hem begon het op een gegeven moment te kriebelen. We waren toen beide 31. Het hoefde van hem niet meteen, maar toen had ik zoiets van....als we dan toch voor een kindje gaan, dan nu maar meteen. En daar ben ik nu zo blij om! Stel dat ik het nog even uit had gesteld...(ik ben altijd iemand die praktische bezwaren ziet...)
    Dat ik toen zó snel zwanger was, dat was wel overdonderend. Ik heb er wel even aan moeten wennen!
    Een 2e kind hoefde van mij niet zo nodig, totdat mijn meisje 3 jaar werd en ik besefte dat ze een jaar later naar school zou gaan. De beslissing voor nog een kindje was toen zo genomen, mijn man wilde wel graag!
    En inmiddels zijn we 17 maanden verder.

Niet zwanger worden van nog een kindje lijkt me heel erg, maar een miskraam krijgen lijkt me misschien nog wel zwaarder. Hoe deal je daar mee?

24 januari moet ik zelf ook weer naar de gynaecoloog om alle uitslagen te bespreken. Ben benieuwd!
    Moet eerst nog een smoes verzinnen op mijn werk. Voor de 24ste maar ook voor de dag van het HSG onderzoek. Werk in het onderwijs en heb dus geen vrije dagen die ik op kan nemen. Lastig!

Voorlopig zit ik trouwens nog op dag 25 van mijn cyclus en ik heb de stille hoop dat ik het hele circus kan gaan afblazen. Maar het zal wel niet...

Groetjes Manytroubles

9. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    2,576
    0
    36
    NULL
    NULL
    @manytroubles : Ik hoop ook echt voor jou dat je niet de medische molen in hoeft. Het kan zo gek lopen. Je bent zwanger geweest en alles ging goed...en nu voor de 2e zul je hulp nodig hebben. Echt gek. Ik had ook nooit verwacht dat we richting het ziekenhuis zouden moeten. Maar goed..het is nu eenmaal zo. Ook ik heb nog stille hoop op geen ongesteldheid. Inmiddels zit ik alweer op dag 45.
    Een miskraam krijgen lijkt me ook echt verschrikkelijk om mee te maken. Maar dan denk ik dat het kindje het toch niet had gered of dat er iets erg mee aan de hand zou zijn als het wel bleef zitten. En dat is ook niet wat je wilt.. Het is zeker lastig om vrij te krijgen als je in het onderwijs werkt. Je wilt het ook niet zomaar vertellen. Ik heb voor donderdag ook vrij regelen maar gelukkig gaat het bij mij iets makkelijker. Heb jij wel een regelmatige cyclus?

10. dianapl

dianapl Actief lid

Jan 31, 2011
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vriend en ik zijn nu 20 maanden bezig. Wij hebben de eerste onderzoeken gehad. Ik kreeg een inwendig onderzoek bloed prikken en mijn vriend zijn zaad werd onderzocht. Nu horen we 17 januari de uitslagen hoop dat het allemaal goed is.

11. Fieneke

Fieneke Bekend lid

Jun 26, 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,

Ook jullie een gelukkig (en vruchtbaar!) 2012!

Ikke175, succes bij je eerste afspraak!

Manytroubles, hoop dat je een goed excuus vindt voor je onderzoek de24e!
    Op dat vlak is het onderwijs inderdaad niet makkelijk!
    En, ik hoop vooral dat je gewoon niet ongesteld wordt!

Jonie, goh meis, 2 miskramen.... Knuf!
    Vind dat voldoende reden om je verder te helpen trouwens!

Dianapl, ik duim!

Hier... Ik heb een onregelmatige cyclus. Toen ik alweer maar niet ongesteld wilde worden, ben ik naar HA gegaan (ze heeft ook opleiding gyn gehad). Zij heeft me daarop clomid voorgeschreven. Heb er nu 5 beurten clomid opzitten, jammer genoeg zonder succes. Meer kan ze niet doen voor ons, waardoor we nu een doorverwijzing hebben voor de fertiliteitskliniek. 21 januari hebben we daar onze intake. Heb geen idee wat ik ervan verwachten moet. Weet enkel dat ook vriendlief zich moet inschrijven.

Ik ben benieuwd. Zit ergens ook met de schrik dat ze ons gewoon naar huis sturen - zijn dan nog "maar" 13 maanden bezig dan.

Succes iedereen!

12. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

Apr 10, 2008
    579
    0
    0
    Hey, bedankt voor jullie reacties. Fijn om te weten dat we er niet alleen voor staan toch?
    Mijn zoon wordt in maart 3 jaar en bij het idee dat hij volgend jaar naar school moet, begin ik al bijna te brullen... Ik vind het echt verschrikkelijk en ik hoop dan ook met heel mijn hart dat ik tegen die tijd een kindje mag hebben of gewoon zwanger mag zijn. De miskraam was idd zwaar, maar het was nog veel moeilijker dat het vervolgens een jaar duurde voor ik weer zwanger was en dat het weer mis ging natuurlijk, maar dat wachten is echt het ergste wat er is. Nu alweer een halfjaar aan het wachten. Ik zit vandaag op dag 30, maar mijn temp was alweer gezakt dus ik verwacht vandaag mijn ongesteldheid helaas. En hoe ik ermee omga? Niet echt eigenlijk. Ik probeer er wel over te praten, maar ik merk dat ik het op dit moment heel moeilijk heb. Ik begin al te huilen als ik er alleen aan denk eigenlijk... Ik had gehoopt dat ik deze maand zwanger zou zijn, zodat ik niet het hele gedoe in zou hoeven maar aan de andere kant geeft het me wel rust. Nou ja, we zien wel allemaal
    Mijn man werkt trouwens ook in het onderwijs en kan dus helaas niet mee de 24e, maar gelukkig kan mijn zus mee.

Manytroubles, hoe lang is je cyclus normaal?

13. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    2,576
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Dianapl : Ik hoop voor jou ook dat de uitslagen goed zijn. 20 maanden is al een lange tijd en lijkt me erg frustrerend dat je dan niet zwanger raakt. Heb jij wel een regelmatige cyclus?

@Fieneke : Thanx. Mijn huisarts zei ook al tegen mij dat ze verwachten dat ik met medicatie zal moeten starten. Toen moest het zaad van mijn vriend nog getest worden. Inmiddels hebben we 2 weken de uitslag en kreeg ik van de assistente te horen dat we de uitslag hiervan ook gaan bespreken in het ziekenhuis ( met afspraak maken werd er al gezegd dat mijn vriend mee moest ) en dan gaan we bekijken hoe we verder gaan. Wij zijn dan nog net geen 7 maanden bezig..Dus ook nog niet zo lang. Maar ik wil gewoon dat er iets gedaan wordt aangezien ik nog nooit een cyclus heb gehad onder de 40 dagen. Voor een regelmatige cyclus ben ik aan de pil gegaan.

@Jonie2 : Jeetje meid. Ik leef echt met je mee. Het lijkt me idd erg verdrietig als je je zoontje al bijna moet laten gaan naar school. En vooral als er ook nog eens bijkomt dat het 2e kindje lang op zich laat wachten. 2x heb je die hoop gehad en heb je ook deze hoop moeten laten gaan. Soms vind ik dingen zo oneerlijk..mensen willen graag een kindje en moeten eerst vanalles overwinnen en doormaken voor dat het lukt ( of uiteindelijk nog niet ) en sommige mensen worden zwanger, staan hun kind af of laten het weghalen. Hier kan ik dan niet overuit...meid...heel veel succes en ik hoop dat het voor jou toch echt snel lukt. Ook al is het met hulp. Het is maar goed dat die mogelijkheid bestaat..

14. manytroubles

manytroubles Actief lid

Dec 9, 2006
    357
    0
    0
    Nou dames,

Ik heb vanochtend een afspraak gemaakt voor een HSG. Ik moest op de 1e dag van min menstruatie bellen.
    En dat is dus vandaag. Helaas.
    Heb nu dus zo'n dag dat ik het liefst diep onder een dekbedje weg zou willen kruipen. :x
    Volgende week woensdag moet ik dus voor een HSG. Ik moet om half 12, ben normaal gesproken vrij op woensdag, maar moet nu de middag werken. :(
    Volgens het ziekenhuis zou dat moeten lukken, als het geen inspannend werk is. (studiemiddag. Dus verstand op nul en suf zitten luisteren.) En dinsdag nog het zaad van manlief naar het ziekenhuis brengen.
    Kortom, het circus is nu echt begonnen.

@dianapl en @fieneke: Welkom! Jullie merken het al, ben vandaag niet zo gezellig :)

O ja, wat betreft mijn cyclus: Die is keurig. Varierend van 26 tot 30 dagen.

Groetjes Manytroubles

15. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    2,576
    0
    36
    NULL
    NULL
    @manytroubles : dat is echt super balen meid. Helaas ben je dan toch echt daadwerkelijk in de molen terecht gekomen. En dat je niet gezellig bent dan vergeven we je...;) Het is ook niet niks. Je hoopt gewoon dat je menstruatie wegblijft en dat er een wonder in je buik groeit. Ik ben ook erg benieuwd wanneer mijn menstruatie komt. Ik hoop echt niet vandaag of morgen. Stel dat ik morgen toch een onderzoek krijg, zit ik niet op mijn menstruatie te wachten. Vandaag zit ik op dag 46. Morgen voor de zekerheid er nog maar een testje tegenaan gooien om zeker te zijn dat ik niet zwanger ben.
    Nou meid...doe rustig aan en je weet waar je het allemaal voor doet.
    Maar kan je boosheid echt voorstellen.

16. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

Apr 10, 2008
    579
    0
    0
    Echt, ik weet hoe je je voelt manytroubles. Kruip voor nu maar lekker even weg en dan volgende week met frisse tegenzin het onderzoek ondergaan. We moeten natuurlijk wel onthouden waar we het voor doen toch? Knuffel!

Ikke, jij moet morgen dus naar het zh? Spannend! Heb je al een idee wat er gaat gebeuren? (of heb je dat al ergens geschreven en heb ik er overheen gelezen?)

17. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    2,576
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Jonie2 : Wij moeten morgen idd naar het ziekenhuis. Ik heb werkelijk geen idee wat we moeten verwachten. Vriendlief moest mee ( werd mij verteld toen ik een afspraak maakte vorige maand ) en de huisarts verwacht dat ik aan de medicatie moet. 2 weken later te horen gekregen dat vriendlief zijn zaad niet zo heel goed was en van de assistente te horen gekregen dat we daar gaan bespreken hoe nu verder aangezien het aan ons beide zal liggen. Ik hoor allerlei verhalen over een kansberekening enz. Onder de 30% ga je de molen in en alles daarboven is het nog zelf proberen of zoiets. Dus we laten het maar op ons afkomen. Vind het wel spannend...

18. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

Apr 10, 2008
    579
    0
    0
    Spannend... Hoe laat moeten jullie er zijn?

Hmm als ze bij ons zo'n kansberekening los laten zal ik wel zo weer thuis zijn, naja we zien wel. Ben trouwens nog steeds niet ongi, raar hoor.. zal vanavond wel komen denk ik

19. manytroubles

manytroubles Actief lid

Dec 9, 2006
    357
    0
    0
    Dank voor jullie medeleven :)
    Ikke 175: Succes morgen!
    Jonie2: Hopen op een positieve test!

Ik ga eten koken en op tijd mijn bedje in ;)

Manytroubles

20. Fieneke

Fieneke Bekend lid

Jun 26, 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jonie, dikke knuffel!
    Jammer dat je je man niet bij je hebt de 24e! Wel blij voor je dat je zus met je meegaat en je niet alleen hoeft te gaan.

Ikke, succes morgen!
    Spannend! Om hoe laat moeten jullie er zijn (dat ik gericht kan duimen voor jullie)?
    Ik kreeg ook pas een regelmatige cyclus toen ik aan de pil ging. Daarvoor menstrueerde ik hoogstens een keer of 7, 8 op een jaar, als ik al aan die hoeveelheden geraakte.
    Nu, met pil menstrueerde ik ook bijna niet. 2 druppeltjes bloed en klaar...
    Goh, een kansberekening...... Afwachten maar....

Manytroubels, knuf!!
    Je niet zo gezellig zijn is je vergeven!
    Kruip jij dadelijk maar onder het dekentje, gaat je goed doen.
    Hoop dat die hsg goed meevalt woensdag, succes ermee in ieder geval!
    Hoop ook voor jou dat je heel binnenkort wel die positieve test in handen hebt!!

Dikke knuf iedereen!

Share This Page